Tako kot kakovost vina je seveda pomembna tudi vizualna podoba steklenice, saj sporoča zgodbo vina in pripomore k temu, da izstopa na polici med vedno večjo ponudbo, so prepričani v oblikovalskem studiu Kofein. »Kakovostno vino si zasluži tudi kakovostno oblikovanje,« je pojasnila umetniška direktorica in oblikovalka Kofeina Jana Jazbec. Ker je imela znamka Tilia Estate iz Vipavske doline že uveljavljeno podobo in ime, je bila njihova naloga toliko težja. »Morali smo ohraniti prepoznavnost in karakterne značilnosti znamke, hkrati pa smo želeli dodati svoj pečat. Ime smo umaknili s prve strani in izpostavili lipo, po kateri je Tilia najbolj prepoznavna,« je dodala kreativna direktorica studia Zarja Vintar.

V eminentni mednarodni druščini

Lipa ima zdaj bolj vinski videz, saj jo krasijo grozdje in listi vinske trte, ob podrobnejšem pogledu pa skriva še druge podrobnosti. Pinot noir pa je dobil imenu in vsebini primerno črno-sivo etiketo z elegantno oblikovanimi linijami steklenice. Rezultat dela je bila med drugim mednarodna nagrada, bronasta medalja harpers global design, ki jo je steklenica prejela v eminentni druščini svetovno priznanih proizvajalcev pijač in oblikovalcev vizualnih podob. »Najbolj nas veseli, da smo se znašli med nekaterimi najboljšimi oblikovalskimi studii, ki večinoma delajo s poljubnim proračunom, medtem ko v Sloveniji že na začetku razmišljamo o ceni. Nagrada je potrditev, da kljub temu ohranjamo kakovost,« sta pojasnili sogovornici.

Nagrada je v bistvu prišla kot dodatna potrditev uspešnega dela leto kasneje, studio pa je bil najbolj nagrajen že z zadovoljstvom naročnika. Vinar Matjaž Lemut jim je prepustil proste roke, jim zelo zaupal in vezal spremembo v poslovni usmeritvi z imenom Hiša pinotov tudi na novo oblikovno podobo. »Najbolj smo bile nagrajene z zadovoljstvom vinarja, ki je res posvojil etiketo. Pripomnil je celo, da ima zdaj tako dobro embalažo, da bo moral še izboljšati vino,« se je nasmehnila Jazbečeva. Prodaja že tako uspešnega vina naj bi zaradi etikete še bolje stekla, saj je bila prva serija razprodana že junija, vinar pa tudi v poslovnem svetu dobiva veliko pozitivnih odzivov, se je pohvalila.

Vinarji pri oblikovni podobi večinoma konservativni

Studio bi se rad usmeril v oblikovanje na področju vinskih in prehranskih izdelkov, a po tem pri nas še ni toliko povpraševanja. »Vinarji so večinoma konservativni. Etikete so zato polne informacij in brez prepoznavnih oblikovnih značilnosti,« je pojasnila Vintarjeva. Medtem ko se v svetu prepoznavne znamke (pre)oblikujejo s poljubnim proračunom, je pri nas prvi pogoj čim nižji strošek oblikovanja. »Oblikovanje se v krizi razume predvsem kot strošek in ne kot naložba, zato v primerjavi z drugimi delamo v veliko težjih okoliščinah. Upamo, da s takšnimi uspehi nekaj prispevamo tudi k spremembi zavedanja o pomembnosti vizualne podobe izdelkov,« je sklenila kreativna direktorica Kofeina.