Čeprav ima primorska kuhinja številne različice v Istri, na Vipavskem in Krasu, na Idrijskem, v Posočju, Goriških Brdih, na Tolminskem ter v Brkinih, je nekaj posebnega, spoštovana in cenjena med gurmani. K temu gotovo pripomore dolga ohranjena tradicija, ki se je vse bolj zavedajo ne le pridelovalci, ampak tudi predelovalci oziroma živilska podjetja, ki ohranjajo in obujajo tradicionalne recepture. Ljubljančanom in številnim tujim turistom so se s svojimi paradnimi paletami izdelkov predstavili KGZ Idrija, Kras, KZ Agraria Koper, KZ Tolmin, Mlekarna Planika, Mlinotest, Delamaris, Pivka perutninarstvo, Vinakoper, Vinakras in Vinska klet Goriška brda, ki so pripravili brezplačno pokušino mlečnih izdelkov, rib, piščančjih jedi in rdečih mesnin, kruha, mlevskih izdelkov, sveže zelenjave ter seveda belih in rdečih vin, ob katerih so sladokusci uživali še v bogatem kulturnem programu s pristno primorsko folkloro.

»Tako kot nas je narava tu na Primorskem obdarila z lepotami hribov, smaragdno Sočo, vipavsko burjo, žarečimi barvami v jeseni obarvanega ruja na Krasu in vse do sinjega morja, se prav ta narava odraža v svojstvenih okusih naših izdelkov. Naj gre za mleko krav, ki se pasejo na visokogorskih pašnikih, vinsko trto, osončeno s toplim primorskim soncem, pršut, zorjen na kraški burji, sadje in zelenjavo ter raznovrstne ribe, ki jih je polno Jadransko morje. Vsaj delček tega smo želeli predstaviti na prireditvi Po primorsko in vsem nam dokazati, da še kako velja rek, da smo združeni smo močnejši in še boljši,« je na prireditvi povedala direktorica kobariške Mlekarne Planika Anka Lipušček Miklavič. Prav ona je zaslužna, da so se primorska živilska podjetja uspela povezati in se skupaj predstaviti v Ljubljani.

»Pomembno je, da ima država zdrava in močna živilskopredelovalna podjetja. Izdelki slovenskega porekla so kakovostni in cenovno dostopni. V poplavi akcij je cena včasih edino merilo, zato je na policah trgovin vse več uvoženega blaga. Danes bi vam radi predstavili, da primorska živilska podjetja v skrbi za slovenskega potrošnika delamo dobro, kakovostno in zdravo. Naše izdelke ste danes lahko poskusili in se o tem prepričali,« je dejal mag. Janez Rebec, predsednik uprave družbe Pivka perutninarstvo in direktor Delamarisa, ki mu je prav gotovo všeč tudi misel Marjana Colje, direktorja Vinakrasa Sežana: »Želim si, da bi ta dogodek postal tradicionalen in v prihodnosti pripeljal do oblikovanja blagovne znamke tipičnih primorskih dobrot.«