Korektnost. Čudežna beseda, ki se jo velikokrat uporablja, in to po krivici, v negativnem smislu. Zakaj? Saj biti korekten ni nujno kaj slabega. Enostavno si tam, kjer te potrebujejo, delaš tisto, za kar si namenjen, se trudiš znotraj svojih okvirjev… Brez korektnosti svobodoumni duhovi ne bi mogli plavati tam, kjer plavajo, kajti nekdo mora kljub vsemu poskrbeti za realni vsakdan.

Sanje so dovoljene, da, a stika z realnostjo ne sme izgubiti nihče. In za to skrbita na primer naša testna kandidata – karavanska ford focus in hyundai i30. Dovolj »sanjava« in istočasno dovolj zasidrana z obema nogama na trdnih tleh, da človek ve, kaj je črno in kaj belo. Kaj zgoraj in kaj spodaj. In predvsem, kaj je dobro. Kajti ne en ne drug veliko šibkih točk nimata.

Začnimo pri focusu. Fordov kandidat je s prenovo dobil ogromno, oblikovno je še bolj prepoznaven, lahko bi celo rekli umirjeno agresiven. Kar za takega korektneža ni nič slabega, da vnese nekaj soli v vsakdanjo juho življenja. Z 4,56 metra dolžine in 2,6 metra medosne razdalje je ravno pravi kompromis med sprejemljivo zunanjo velikostjo in prostorno notranjostjo. Celo potniki na zadnjih sedežih se ne bodo mogli veliko pritoževati. A pozor, korejski kandidat je tukaj še za malenkost bolj radodaren. Na papirju njegovih sedem centimetrov manj dolžine tega ne obeta, so pa zato pri enaki medosni razdalji uspeli prostor na zadnji klopi narediti še za odtenek bolj razkošen. Kar je seveda pozitivno, kajti i30 na prvi pogled, vsej korektnosti navkljub, le ne ponuja toliko svežine in drugačnosti kot recimo focus. Je to dobro ali ne? Mogoče je, kajti s tem se bolj zlije z okolico, manj izstopa in svoje prednosti vsekakor nudi potnikom, ne naključnim opazovalcem. Ker sta oba testna kandidata karavanske oblike, je seveda zelo pomembno, s koliko litri razvajata svoje uporabnike. Časi, ko so bili karavani okorni prostorski čudeži (ali tudi ne), so minili, še sreča, pri tem pa preseneča, da je focusov prtljažnik s 490 osnovnimi litri celo nekaj manjši kot pri i30 (ta ima 528-litrski prtljažnik), česar na prvi pogled ne bi uganili.

Voznikov delovni prostor je v focusu urejen in logičen, čeravno v i30 še za malenkost bolj preprost. Za številne morda celo preveč preprost, a le do te mere, da bi lahko bil oblikovan z vsaj malce več želje po drugačnosti. A tudi tega se da hitro privaditi, kajti oba omogočata vozniku sproščujoč položaj za volanom. Motorja sta seveda poglavje zase. Tukaj je Ford ubral novo pot in focusu namenil 1,5-litrski dizelski agregat z 88 kilovati moči (120 KM), kar sicer zadošča, a prav posebno živahen avtomobil s tem motorjem ni. Poleg tega deluje motor presenetljivo robato, kar preveč glede na sodobne tekmece. Je pa zato toliko bolj varčen, vsega 5,3 litra na 100 kilometrov je vzpodbudna številka. Hyundai v tem primeru stavi bolj na napredno klasiko. 1,6 litra in 136 konjičev (100 kW) je povsem primerno za tako velik avtomobil, pa še dovolj iskriv je. Pri menjalnikih sta bila v našem primeru tekmeca opremljena različno, focus s klasičnim in zelo dobrim ročnim s šestimi prestavami (6-stopenjski samodejni zahteva doplačilo 1580 evrov), i30 pa s samodejnim, nežno delujočim s kar sedmimi. Ki pa za ceno udobja zahteva nekoliko bolj odločno nogo, če želi voznik s tem avtomobilom malce bolj »poskočiti«, konec koncev pa se to potem pozna pri porabi. A tudi tukaj šest litrov kljub vsemu ni številka, zaradi katere bi moral pri Hyundaiju zvoniti alarm.

In zdaj smo tam, kjer oba nekoliko zaplavata v oblake. Cena. Ta je bolj na pesniški strani kot na trdnih realnih tleh. Res je, da je na koncu prodajna cena stvar popustov, pogajanj in še česa v prodajnem salonu. A če pogledamo na cenik, potem je focus s 23.140 evri pošteno zasolil ceno. In to kljub temu, da je bil opremljen s paketom opreme titanium, ki zadovoljuje tako pri varnostnih (ABS, ESP, zračne blazine, tempomat, senzor za dež…) kot tudi udobnostnih pritiklinah (električni paket, dvopodročno zračenje, potovalni računalnik, radio s CD…). Testnež je imel nekaj dodatkov (parkirni asistent, ksenonski žarometi…), ki so mu ceno dvignili na dobrih 28.000 evrov, zato je hvalevredno, da ponujajo popust v višini 4100 evrov. In Hyundai i30? Tudi ta ni povsem v realnem svetu, 21.630 evrov je še vedno veliko za kompakten karavan, ne glede na samodejni menjalnik in opremo style, ki je na ravni Fordove, pa še parkirne senzorje ponuja. Tudi tukaj so seveda potem v igri popusti, in sicer 2000, ravno toliko, da se cena spusti pod čarobnih 20.000 evrov. Več pa v sklepu.