Zafrustriranost. Dokler ne spoznaš človeka, ki se bori s frustracijo, si je težko predstavljati, kako zelo lahko kroji človekovo življenje. Pred časom smo takšnega človeka spoznali, čeprav se nam je razlog njegove frustracije zdel banalen – višina. Če bi bil pritlikavec, bi ga še nekako razumeli, toda z višino 1,69 metra sodi v kategorijo moških, za katerimi vzdihujejo milijoni žensk – hollywoodskega zvezdnika Toma Cruisa na primer. In ker je podaljševanje nog dolgotrajno, boleče in predvsem zelo drago (tudi do 50.000 evrov), smo mu ponudili enostavnejšo rešitev: naj si kupi takšnega štirikolesnika, da bo vsaj za volanom videti višji. In ker smo se tiste dni spoznavali z enoprostorcem, ki na svet gleda zviška, je bil naša naravna izbira. Ford B-max.

Ni velikan, daleč od tega, a nagovarja potencialne uporabnike ravno z geslom – za volanom se sedi višje in posledično udobneje, tako da lahko pri vstopanju in izstopanju pozabite na morebitne bolečine v križu. Ko vam zaupamo dolžinsko mero 4,08 metra, boste gotovo porekli, da to ni nič posebnega, toda ključen je zmnožek z višino (1,6 metra). Ali prevedeno: na zadnji klopi je centimetrov za kolena in glave (najbolje dveh potnikov) neprimerljivo več kot pri številnih vozilih s podobno dolžino, vstopanje je enostavno zavoljo drsnih vrat (zaželeli bi si le pomoč elektrike, ki pa je tudi za doplačilo ne ponujajo), zgodba zase pa je tudi prtljažnik, ki je z osnovnimi 304 litri (pri podrti zadnji klopi, ko nastane ravno dno, 1372) več kot samo vreden svojega imena. Nam je bilo pri fordu še posebno všeč dvojno dno prtljažnika, prtljažna vrata pa kljub temu, da niso podprta s pomočjo elektrike, ne zahtevajo ogromno moči in je operaciji kos tudi kakšna suhljata predstavnica nežnejšega spola. Ob preglednosti med vožnjo veseli tudi kopica uporabnih odlagalnih mest.

Ste umirjeni, preudarni in vas skrbijo naraščajoče cene goriva? Potem bi znal biti agregat, ki se je vrtel v našem testnem kandidatu, za vas. Od dizla, 1,5-litrskega štirivaljnika, seveda ne smete pričakovati kakšnih zmogljivostnih presežkov, a je 75 konjev moči (55 kW) dovolj za potrebe povprečnega uporabnika, občutki med vožnjo predvsem v mestu ali na krajših razdaljah pa so precej boljši kot uradni tovarniški podatki o 157 km/h maksimalne hitrosti in 16,5 sekunde pospeška do stotice. Predvsem navora je dovolj, da tudi prehitevanje kolone, če vas bo zamikalo, ne bo misija nemogoče, se pa konjičkom, katerih moč se na prednji kolesi prenaša prek 5-stopenjskega ročnega menjalnika, pozna, ko sta v avtu več kot dva potnika in je prtljažnik poln prtljage; tedaj jim namreč začne zmanjkovati sape. Toda ob ugodni povprečni porabi 5,7 litra, ki zagotavlja 825 kilometrov dosega z enim polnjenjem, bodo mnogi na to podhranjenost hitro pozabili. Če pa vas moti, je rešitev enostavna: dizel z 20 konjički več, ki zahteva ugodno doplačilo 610 evrov. Cena testneža, ki uradno sliši na ime B-max 1,5 TDCi titanium, je 18.410 evrov, ponujajo pa 3350 evrov popusta.

Več fotografij na www.dnevnik.si