Podjetje Farmicom je nastalo leta 2005 in je z leti iz podjetja za distribucijo zdravil preraslo v podjetje za izdelavo in prodajo prehranskih dopolnil. Podjetje Farmicom so ustanovili Marko Dolžan, Branko Belčič in Bojan Ščukovt, nekdanji lekovci, ki so tedaj ustanovili dve družbi, eno v Sloveniji in eno na Poljskem. Farmicom tako letos zaokroža deseto leto delovanja. V zadnjih dveh letih so poskrbeli za generacijski premik, saj so sinovi ustanoviteljev prevzeli vodilne položaje.

Farmicom na slovenskem, italijanskem, avstrijskem, romunskem in hrvaškem trgu prek lastnih trgovin, spleta in lekarn oskrbuje s proizvodi pod blagovno znamko Sensilab, poleg proizvodnje GMP (dobra proizvodna praksa), v Sloveniji pa za skupino Sensilab S.A. razvija tudi vso marketinško strategijo in oblikovanje proizvodov znamke Sensilab.

Farmicom je leto 2014 končal s 7.503.064 evri celotnih prihodkov, kar je za 90 odstotkov več kot v letu 2012, ko so ustvarili slabe štiri milijone evrov. Podjetje v Sloveniji trenutno zaposluje 51 ljudi, njihovo število bodo še povečali, saj nadaljujejo razvoj lastnih prodajnih kanalov v zahodni Evropi. Gradijo lastno mrežo prodajaln, razvijajo spletno prodajo, delno so ohranili prodajo v lekarnah in imajo svoj klicni center. Ta preobrat jim je omogočil začetek zelo intenzivne rasti, ob čemer Domen Ščukovt, direktor podjetja, meni, da je to šele začetek njihove rasti.

Leta 2010 so v Logatcu zgradili avtomatiziran proizvodni obrat ter si s hitro odzivnostjo na potrebe trga zagotovili večjo konkurenčnost. Z blagovno znamko Sensilab je Farmicom prisoten v 35 državah. Vstop na nove trge zahteva prilagoditev lokalni zakonodaji, zbiranje potrebnih dovoljenj pa po navadi traja med tri in štiri leta. Potencial panoge je po Ščukovtovem mnenju velik, saj se spreminja posameznikov odnos do zdravja. V prodajnem portfelju imajo sicer sedem različnih blagovnih skupin, ki skupaj tvorijo 160 različnih izdelkov. Ocenjujejo, da imajo v Sloveniji četrtinski tržni delež, ki predstavlja skupno okoli polovico celotne Farmicomove prodaje. Njihovi kupci so večinoma ženske med 25. in 65. letom starosti.

Področje prehranskih dopolnil se hitro spreminja, zato veliko vlagajo v razvoj znanja in novih izdelkov, ki jih razvijajo in prodajajo sami. Letno izboljšajo ali na novo razvijejo do 80 produktov, njihova blagovna znamka Artskin UNDO pa je v letu 2014 pridobila sedem mednarodnih patentov. Njihovi dobavitelji so v 95 odstotkih iz Evropske unije, preostali iz ZDA. Kupujejo snovi s kliničnimi študijami, ki jih nato vgrajujejo v lastne izdelke. Velik poudarek dajejo izboru naravnih učinkovin.

So zagovorniki timskega dela in inovativnega razmišljanja. Kader iščejo predvsem v strokovnih krogih in po priporočilih. Kar 80 odstotkov njihovih zaposlenih je žensk, zaposlene pa med drugim finančno spodbujajo tudi na temelju poslovne uspešnosti podjetja. Napake razumejo kot izzive in jih rešujejo strpno. Zavedajo se namreč, da brez napak tudi ni napredka. jpš