Za iskalce zaposlitve je še vedno ključno, da so proaktivni in sami iščejo zanje primerna razpisana delovna delovna mesta na zaposlitvenih portalih, spletnih straneh podjetij in tudi v kadrovskih agencijah. »Priporočljivo je, da kandidati raziščejo, katera podjetja običajno iščejo strokovna znanja in kompetence, ki jih imajo sami, in pošljejo prijavo, četudi delovno mesto ni odprto,« pravi strokovnjakinja Romana Šercelj iz kadrovske agencije Rekruter. Določena podjetja namreč zbirajo prijave tudi, ko nimajo odprtih delovnih mest in ko se delovno mesto odpre, pogledajo ponudbe tistih, ki so že poslali svojo prijavo in življenjepis, pojasnjuje.

Še vedno namreč velja, da okoli 80 odstotkov prostih delovnih mest ni nikoli javno objavljenih, zato si s proaktivnim pristopom iskalci zaposlitve povečajo možnosti pri iskanju zaposlitve, se strinjajo tudi v zaposlitveni agenciji Adecco. Tudi oni poudarjajo, da prijavljanje na razpisana delovna mesta »vsevprek« ne bo prineslo zadovoljstva na morebitnem bodočem delovnem mestu, zato morajo kandidati najprej analizirati svoje želje, nato pa še cilje in organizacijsko kulturo podjetja. Če najdejo skupno točko, potem bo ponudba za delo romala v pravo podjetje.

To je še posebno pomembno pri ponudbah, ko delovno mesto ni razpisano, temveč se iskalec zaposlitve odloči poslati »splošno« prijavo za zaposlitev. V tem primeru mora namreč kandidat sam presoditi, kaj lahko ponudi delodajalcu in kaj je njuna stična točka, pojasnjujejo v Adeccu. »Priporočljivo je, da si ciljev ne postavite preozko, temveč si pustite nekaj manevrskega prostora. Izpostavite svoje poznavanje panoge ali kakšna specifična znanja in izkušnje, ki bi bile zanimive za delodajalca. Premislite, kaj po vašem delodajalec potrebuje, pa se tega morda še ne zaveda,« svetujejo v zaposlitveni agenciji.

Vsebina ponudbe je zato različna od prijave na točno določeno razpisano delovno mesto. »Ne pozabite izpostaviti znanja tujih jezikov, če je to zaradi narave dela podjetja relevantno, prav tako je vredno omeniti kakšna neformalna znanja ali široko mrežo poznanstev, če bi bilo to za potencialnega delodajalca lahko koristno. Izrazite svoje zanimanje za delo ter jasno napišite, zakaj ste motivirani za delo prav v tem podjetju in kakšen bo vaš doprinos,« poudarjajo Adeccovi svetovalci in dodajajo, naj bo ponudba dolga največ eno stran.

Za vse skeptike, ki ne verjamejo v uspeh »splošnih« prijav, če je težko uspeti že pri razpisanem delovnem mestu, pa za konec še pojasnjujejo, da delodajalci ponudbe za delo običajno vsaj obdržijo v evidenci za čas, ko se bo pokazala potreba po novem zaposlenem. »Velika prednost ponudbe je zagotovo to, da je delodajalec v roke ne dobi med poplavo konkurenčnih prijav,« menijo v Adeccu.