Dilem, ali bodo mestni avtobusi spet vozili po prenovljenem osrednjem delu Slovenske ceste, ni več. Prvega septembra se zelenci vračajo na stare tirnice. A ne vsi. Linije 3 (tudi 3B in 3G), 19I, 19B in 27 bodo še naprej preusmerjene na traso Bleiweisova–Šubičeva, medtem ko bosta liniji 51 in 56 z Bleiweisove pot nadaljevali na Tržaško cesto. Novo osrednje prestopno stičišče bo v križišču Gosposvetske in Slovenske ceste ter Dalmatinove ulice – na Ajdovščini. V ta namen so na Mestni občini Ljubljana postajališči na Gosposvetski cesti in Bavarskem dvoru pomaknili bližje mestnemu središču.

Med bistvene novosti sodi tudi, da bodo osebna vozila, ki bodo prišla z Dunajske ceste, še vedno lahko zapeljala na Slovensko cesto, vendar ne več do Gosposvetske ceste, temveč le do Dvořakove ulice. Zato bodo obrnili tudi smer vožnje po Kersnikovi ulici, ki bo imela poslej izhod na Gosposvetsko cesto. V nasprotni smeri – z Gosposvetske ceste proti Bežigradu – pa bo promet potekal enako kot doslej.

V poskusnem obdobju do konca letošnjega leta pri prehajanju osrednjega dela Slovenske ceste tudi ne bo več semaforja na križišču s Čopovo in Cankarjevo ulico. »O morebitni postavitvi semaforja se bomo odločili naknadno, na podlagi opažanj o ravnanju pešcev, kolesarjev in avtobusov na skupnem prostoru,« je povedal vodja mestnega oddelka za gospodarske dejavnosti in promet David Polutnik. Vodja mestnega redarstva Roman Fortuna pa je opozoril, da odprtje Slovenske ceste za avtobuse predstavlja novo tveganje z vidika varnosti, zato bodo na tem delu okrepili enote redarjev, ki bodo v mešanih patruljah s policisti vse udeležence opozarjale na nevarnosti in hkrati nadzirale, ali upoštevajo cestnoprometne predpise. Po potrebi bodo izrekali tudi globe, je pristavil.

Živčni bodo le taksisti

Direktor Ljubljanskega potniškega prometa (LPP) Peter Horvat je pojasnil, da bodo na Slovenski cesti ostale vse avtobusne linije, ki prepeljejo več kot dva milijona potnikov na leto in kjer je bil v preteklosti delež prestopanj na Slovenski cesti višji od desetih odstotkov. »Izbrane linije zajamejo praktično 85 odstotkov potnikov, ki prestopajo v središču mesta, medtem ko smo z odstranitvijo določenih avtobusov s Slovenske ceste njihovo število zmanjšali za 35 odstotkov. Z manjšo gostoto avtobusov pa bo Slovenska cesta tudi bolj prijazna pešcem in kolesarjem,« je prepričan šef LPP.

V testnem obdobju do konca leta bodo predstavniki LPP budno spremljali, kako se spremembe, predvsem prestopanja na Ajdovščini, obnesejo. Če bo potrebno, je povedal Horvat, bodo po novem letu še kaj spremenili. Dodal je, da bodo po novem delu Slovenske ceste vozili večinoma ekološki avtobusi.

Na osrednji del Slovenske ceste bodo lahko zapeljala tudi intervencijska in komunalna vozila, stanovalci, vozila za dostavo (med 9. in 11. uro dopoldan) ter vozila za potrebe Pošte Slovenije in hotela Slon. Edini, ki bodo – kot je dejal župan Zoran Janković – živčni, bodo taksisti. Ti namreč na osrednji del Slovenske ceste ne bodo imeli več dostopa. Kljub drugačnim napovedim bo prepoved veljala tudi za tako imenovane zelene taksije. »Tega, kar se je dogajalo v zadnjem času, preden smo zaprli Slovensko cesto, ne bomo dovolili. Taksisti so namreč ob koncih tedna v večernih urah stali praktično po vsem rumenem pasu, od Šubičeve do hotela Slon,« je opozoril župan.

Ker na Slovenski cesti ne morejo zagotoviti zadostnega števila parkirnih mest zanje, so jim po besedah Jankovića na samem obrobju območja Slovenske ceste uredili več kot 20 postajališč za taksi. Za prihodnje leto pa je napovedal, da bodo na področju taksi prevozov naredili dokončen red in omejili število dovolilnic za vožnjo po rumenih pasovih in ustavljanje na postajališčih za avtotaksi.