Festival Tartini pripravljajo od leta 2002; zelo hitro si je izboril svoj položaj na evropskem glasbenem zemljevidu, saj vedno vabijo prepričljive glasbenike, ki so solisti v velikih orkestrskih korpusih ali profesorji na kakšni ugledni evropski glasbeni univerzi. In potem se radi vračajo na festival, pravijo organizatorji, saj jih tako izročilo Tartinija kot slikovito obmorsko okolje navdihujeta tudi za naprej.

Prijateljska Padova in Piran

Letos napovedujejo osem koncertov, prvič pa gostijo uglednega dirigenta Claudia Scimoneja, umetniškega vodjo Festivala Veneto, ter njegov z grammyiji večkrat nagrajeni festivalski ansambel I Solisti Veneti, ki bodo jutri odprli festival. Ob tej priložnosti bodo igrali tudi na Tartinijevo violino. »Letos smo se se pobratili z mestom Padova pa tudi s tamkajšnjim Festivalom Veneto, ki je podobne 'tartinijevske' narave, in po 23 letih sloviti I Solisti Veneti ponovno prihajajo v Slovenijo,« pravi ponosno umetniška vodja festivala, flavtistka Jasna Nadles.

S tem uvodnim koncertom v Piranu se zaključuje tudi njihov festival v Padovi, ki so ga maja začeli prav s »piranskim« festivalskim ansamblom Il Terzo suono. »Za nas je bilo to globoko doživetje, kajti igrali smo v cerkvi, kjer je Tartini pokopan. Te povezave bomo gradili še naprej, vse do leta 2020, ko bomo praznovali 250-obletnico Tartinijeve smrti. Ker je iniciativa pravzaprav prišla iz Padove, je to priznanje za kakovost tudi našemu festivalu,« še dodaja Nadlesova.

Il Terzo suono bodo na »svojem« festivalu nastopili dva dni pozneje, 27. avgusta, umetniško pa jih bo vodil ugledni italijanski fagotist Sergio Azzolini, ki se po štirih letih vrača na festival. Čeravno fagot ni več tako popularen inštrument kot nekoč, je zanimivo, da so v hipu napolnili njegovo glasbeno delavnico. Prakso, da povabijo uglednega umetnika, ki ima dan po koncertu še mojstrski tečaj, bi radi na festivalu obdržali tudi v prihodnje.

Tako profesorji kot študenti

Iz Salzburga prihaja Trio Ventapano, trije odlični glasbeniki in profesorji, sicer tudi člani Camerata Academia Salzburg. Med uglednimi gosti je tudi stari znanec festivala violončelist Christophe Coin, ki velja za enega največjih baročnih glasbenikov; prihaja s salzburškim Ansamblom 1756, ki igra na avtentične inštrumente. Prihaja še en baročni mojster, Stefano Bagliano na kljunasti flavti.

»Vedno se trudimo, da ponudimo veliko glasbe na originalnih inštrumentih. Če nanje igrajo mladi, pa sploh dobijo pri nas priložnost,« pravi umetniška vodja ob njihovem posebnem sklopu Tartini Junior, ki je namenjen promociji in koncertnim izkušnjam šolajočih. V tem posebnem fokusu bo tokrat mladi španski pianist Leonel Morales Herrero, prvonagrajenec številnih mednarodnih tekmovanj, priložnost bo dobila tudi Maruša Brezavšček, ki trenutno na Mozarteumu študira kljunasto flavto. V duetu pa bosta zaigrali še flavtistka Vita Benko in violončelistka Tamara Gombač.