Območje hitrih vremenskih sprememb

Informacije o strmoglavljenju indonezijskega letala so bile včeraj še večinoma neuradne, indonezijske oblasti pa so potrdile, da je letalo izginilo z radarjev. Letalo pred izginotjem ni oddalo klica na pomoč, zato indonezijske oblasti niso želele ugibati, kaj se je zgodilo z njim. Toda iz goratih predelov pokrajine Papua je začelo prihajati vedno več pričevanj o letalu, ki naj bi v slabem vremenu strmoglavilo v tamkajšnje gorovje. Po poročanju svetovnih medijev in azijskih agencij gre za območje, kjer se lahko izredno hitro pojavijo hujša neurja, močan veter in gosta megla.

Na indonezijskem ministrstvu za promet so pojasnili, da je bilo nebo v času vzleta letala jasno, meteorologi pa so po preučitvi radarskih vremenskih podatkov razlagali, da so bile na poti letala tudi močnejše nevihte. Tudi reševalno akcijo pogrešanega letala so včeraj ponoči po tamkajšnjem času prekinili prav zaradi neugodnega vremena in seveda noči. So pa bili pri iskanju uspešnejši lokalni prebivalci, ki so v Džakarto sporočili, da so našli dele razbitin strmoglavljenega letala.

Včeraj so v Indoneziji še upali na vest o morebitnih preživelih, čeprav je iz ure v uro postajalo vedno bolj jasno, da je možnost preživetja 49 potnikov, med katerimi je bilo tudi pet otrok in pet članov posadke, pravzaprav neznatna.

Prepoved letov v EU

V družbi Trigana Air so včeraj prav tako sklepali, da je njihovo letalo v težave zašlo zaradi vremena, in v isti sapi zatrjevali, da je bilo z letalom sicer vse v redu ter da na njem ni bilo preveč potnikov. Trigana Air sicer ne velja za vzorno letalsko družbo, prej nasprotno, saj je od leta 2007 denimo na črnem seznamu letalskih družb, ki ne smejo leteti v zračnem prostoru Evropske unije.

Od ustanovitve družbe leta 1991 je Trigana Air izgubila 10 letal in zabeležila 14 resnejših incidentov, njihova letala pa so v povprečju stara 26,6 leta. Pogrešano letalo ATR 42-300 je prav tako staro približno toliko (malce več kot 27 let), pri čemer je zanimivo, da beleži več manjših incidentov v devetdesetih letih in v začetku 21. stoletja, ko je bilo v lasti ameriške družbe Trans State Airlines. Po tem, ko ga je leta 2005 kupila Trigana Air, pa letalo do včeraj ni bilo vpleteno v noben letalski incident oziroma nobenega vsaj niso zabeležili. lp