Prvi korak v to smer je ravno seat leon xperience. V primerjavi z osnovnim leonom je xperience 27 milimetrov višje od tal, s čimer je avtomobil pridobil nekaj značilnosti terenskega vozila, enako velja za videz s črno plastično obrobo, ki je namenjena za varovanje pred praskami pri vožnji po bolj neurejenih predelih. Krajša je tudi medosna razdalja, zraven je še sklopka haldex pete generacije, ki omogoča prilagodljivo porazdeljevanje pogonske moči med sprednjo in zadnjo premo. Nezaželenega zanašanja tako ni, prav tako ne nelagodnega majanja vozila. Vse poteka suvereno in stabilno tudi na makadamskih cestah, kjer blato in trava ne vplivata na stabilnost vozila, navkreber pa koristi še štirikolesni pogon.

Pod pokrovom se skriva dizelski štirivaljnik, ki iz sebe spravi 150 konjskih moči (110 kW), kar je več kot dostojna zasedba za dinamično vožnjo. Problem nastane, ker je avtomobil tako suveren, da je hitrosti kmalu preveč, v kolikor voznik sproti ne spremlja kazalnikov na armaturni plošči. Končna hitrost se sicer ustavi pri 208 kilometrih na uro, do stotice pa pride v 8,7 sekunde. V kolikor bo imel Seatov prihajajoči športni terenec podobne vozne lastnosti, bo nedvomno postal tarča številnih snubcev.

Seat leon xperience v dolžino meri 4,54 metra, prostornina prtljažnika znaša 587 litrov, s podrto zadnjo klopjo 1470 litrov, kar je povsem dovolj za odhod na počitnice štiri- ali petčlanske družine. Kot je pri leonu že v navadi, je dovolj prostora tudi za vse potnike, težav z iskanjem položaja nimajo niti najvišji. Sedi se udobno, brez neprijetnega stiskanja v hrbet. Nadzorna plošča je povzeta po velikih bratih iz Volkswagna, s čimer uporabnik takoj dojame, kje je kateri gumb.

Poraba na papirju je le 4,9 litra na sto prevoženih kilometrov, toda praksa, predvsem ob dinamični vožnji, porabo dvigne nad šest litrov. Kljub temu gre še vedno za podatek, ob katerem ne boli glava, niti denarnica ni preveč opustošena. V celoti gledano je seat leon xperience 2,0 TDI 4WD avtomobil, ki si ne zasluži praktično nobene minus točke. Cena osnovnega modela ob tem motorju znese 26.320 evrov. Slaba stran je, da je testni primerek obilo udobja ponujal predvsem na račun dodatne opreme (sistem za ohranjanje smeri, samodejni izklop/vklop dolgih luči, parkirni senzorji spredaj in zadaj z optičnim prikazom, dnevne LED-luči spredaj in LED luči zadaj…), s čimer je vozilo dražje za dodatnih šest evrskih tisočakov.

Več fotografij na www.dnevnik.si