Pot od ideje do produkta lahko traja nekaj let. Prav tako je zahtevna priprava izdelka za trg, saj ni nujno, da kupca prepriča samo dizajn ali inovativnost. Kupec namreč v visokokonkurenčnem poslovnem svetu še kako upošteva tudi ceno. Vse to potrjuje tudi Kickstarter, na katerem se preizkuša vse več slovenskih ekip in si tako nabira neprecenljive izkušnje.

Kampanjo na Kickstarterju v sredo zaokroža origo boat. Gre za sestavljiv čoln, ki se razpre kot origami, izdelan iz ekoloških materialov, z naftnim ali električnim motorjem. Poleg tega gre za tri plovila v enem, čoln na vesla, električni pogon in jadrnico. Uporabnik lahko origo boat pospravi v vrečo, ki jo lahko prevaža na strehi avtomobila ali v notranjosti enoprostorca. Rešitev za ribiče, pustolovce, morjeplovce in družine so razvili v družini Dolinšek. Idejni vodja je Jure Dolinšek, po poklicu inženir, po srcu ljubitelj ribištva in vodnih užitkov, del ekipe pa sta še sinova David in Luka, ki skupaj s še štirimi sodelavci vodi kampanjo.

»Čoln bomo v vsakem primeru spravili do interesentov«

Trenutno so zbrali 45 odstotkov potrebnih sredstev. Četudi kaže, da se kampanja v sredo ne bo iztekla uspešno, ostajajo optimisti in bodo v vsakem primeru poiskali poti do potencialnih kupcev, saj zanimanje za origo boat je. »Kampanja je izjemno naporna, saj smo na voljo 24 ur na dan, sedem dni v tednu, vendar smo ekipa z veliko pozitivne energije in volje do dela. Glede kampanje smo pozitivni, čeprav nam ne kaže najbolje. Kickstarter je bil samo začetek vsega, nekakšna odskočna deska. Vendar ne glede na izid to ne spremeni dejstva, da nameravamo zadevo speljati do konca, se pravi, da pridejo naši čolni na trg,« je zelo odločen Luka Dolinšek.

»Za zagon potrebujemo denar. Če kampanja ne bo uspešna, izdelave še ne bomo začeli. Delamo s polno paro. Pet nas vodi kampanjo, da se lahko menjujemo, in ta čas izkoristimo na fitnesu, kolesu ali pa se sproščamo s tekom. To nam zelo pomaga ohranjati trezno glavo in pozitivno razmišljanje. Za zdaj imamo samo prototip, v izdelavi pa sta še dva promocijska čolna, ki bosta kmalu nared. Vse nastaja v delavnici mojega očeta, ki je origo boat tudi razvil.«

Arašidovo maslo prihaja pred napovedanim datumom

Drugačna zgodba je Rokovo arašidovo maslo (Rok's Peanut Butter), ki je na Kickstarterju prepričalo več kot 200 podpornikov. Rok Starič, ki je pred dobrim mesecem dni svetu predstavil naravno in ročno izdelano arašidovo maslo, je zelo uspešno zaključil kampanjo na Kickstarterju. Ker bo novi mlinček, za katerega je zbiral sredstva, nared prej, kot je pričakoval, bodo arašidovo maslo prej dobili tudi podporniki. Predvidoma ga bodo začeli razpošiljati avgusta, pričakujejo v ekipi, kjer se sicer posvečajo tudi razvoju spletne trgovine in prodajnih poti z novimi poslovnimi partnerji. Iz skodelice v obliki kozjega roga goat mug pa lahko medtem kavo že pijejo tudi vsi, ki so na Kickstarterju podprli projekt Goat story Anžeta Miklavca oziroma ekipe MyEqua in oblikovalskega dueta DesnaHemisfera. Ekipa, ki je v kampanji zbrala več kot 450.000 dolarjev, je sicer prihod goat muga napovedala za marca, vendar s prvotnim izdelkom niso bili povsem zadovoljni, zato so razpošiljanje kozjih rogov nekoliko zamaknili. 

Vroča kava na skiroju

A 10.617 podpornikov po večini zdaj že lahko pije kavo iz goat muga, ki povzema zgodbo odkritja kofeinskega napitka, poleg tega pa lahko v poletnih dneh skodelico uporabljajo tudi kot modni dodatek oziroma pri vožnji s kolesi, skiroji in podobno. S trakovi, ki so dodani k skodelici, jo namreč lahko obesijo čez ramena ali pa na torbo, tako da jim je ni treba nositi v rokah ali skrbeti, da bi se vsebina polila po torbi. Tudi sicer je skrb, da bi skodelica puščala, odveč, zatrjujejo v ekipi in dodajajo, da bo vroča kava v kozjem rogu takšna ostala še dve uri po tistem, ko jo bodo uporabniki nalili vanj. 

Na kampanjo na Kickstarterju se pripravlja tudi Matej Košir, idejni oče otroškega stola froc, ki v tem času doživlja svojo tehnološko preobrazbo. V izdelavi je namreč smart froc, ki naj bi ob pomoči kampanje na Kickstarterju luč sveta ugledal septembra. V ekipi, ki razvija izdelek in skrbi za njegovo prepoznavnost ter se pripravlja na kampanjo, je več kot deset ljudi, od podjetja Gigodesign do ekipe MakerLab s fakultete za elektrotehniko. Smart froc je otroški stol, ki bo imel pod sedalnim delom merilne celice, ki bodo povezane z aplikacijo. To bo omogočalo, da bodo starši spremljali otrokovo težo od šestih mesecev njegove starosti in vse do 12. leta. Aplikacija bo poleg teže omogočala tudi spremljanje podatkov o tem, koliko časa je otrok presedel na stolu in kdaj je nazadnje sedel ter kakšna je njegova drža. Košir bo skušal na Kickstarterju zbrati 100.000 dolarjev.