Skupina Adria Mobil, ki zaposluje več kot 1200 ljudi, je lani ustvarila 250 milijonov evrov prihodkov in 12,8 milijona evrov čistega dobička, od tega krovna družba 217 milijonov evrov vseh prilivov in dobrih devet milijonov evrov dobička. To pomeni več kot šestodstotno rast prometa glede na prejšnje leto, kar je glede na stagnacijo evropskega trga karavaninga izjemen rezultat, pravi generalna direktorica Sonja Gole. Prepričana je, da jim bo uspelo do konca leta prodajo povečati za desetino: »Trenutna realizacija kaže celo na 20-odstotno rast. Vendar smo pri tem predvidni in skušamo biti realni.« Zaradi občutne rasti poslovanja v zadnjem letu Adria obvladuje že 6,5-odstotni delež na evropskem trgu karavaninga.

Lani je Adria Mobil prodala več kot 8500 počitniških prikolic in avtodomov, letos naj bi številka že presegla 9000, v svojem obratu Adria Dom v Črnomlju proizvede še okrog tisoč mobilnih hišic. Rast proizvodnje pa pomeni tudi potrebo po novih zaposlitvah. Tako so v Adrii letos že zaposlili 50 novih delavcev. »Verjamemo, da bo sezona 2016 ena najboljših v smislu razvoja in dizajna. In če bo tako, pričakujemo še dodatne zaposlitve,« napoveduje Goletova.

»Prodaja terjatev pomeni le zamenjavo upnika«

Na naše vprašanje, ali bo na poslovanje Adrie Mobila, ki je del skupine ACH, kakorkoli vplivala tudi nedavna prodaja terjatev ACH in Proteja (kot je znano, je DUTB pred časom prodala terjatve do obeh družb, v Dnevniku pa smo včeraj razkrili, da je dejanski kupec večine terjatev ruska družba VR Capital), je Goletova odgovorila, da »prodaja terjatev absolutno pomeni zgolj zamenjavo upnika, ne pa tudi lastniških sprememb«. »Sicer pa v Adrii ves čas razmišljamo in delamo v smeri odličnega poslovanja,« je dodala.

Opazno rast prodaje Adria dosega na vseh tradicionalnih evropskih trgih ter tudi izven Evrope. Na področju počitniških prikolic je Adriina znamka vodilna na Danskem in v Španiji ter med tremi največjimi na Švedskem, Norveškem in Finskem. V segmentu avtodomov ima Adria primat v Franciji, na Švedskem, v Italiji in Švici, medtem ko je v Nemčiji, ki velja za enega vodilnih in najkonkurenčnejših trgov, na sedmem mestu. Adria trenutno prodira tudi na Kitajsko, prodaja v Avstralijo, Korejo, Izrael, na Japonsko – skratka, želijo postati globalno podjetje, dodaja Goletova.

»Želimo rasti in ostati finančno trdni«

Po njenih besedah bo družba še naprej usmerjena k doseganju svojih štirih strateških ciljev, to je rast, ki bo večja od rasti trga, širitev na nove trge izven Evrope, produktni razvoj ter skrb za dobre odnose z distribucijsko mrežo s preko 400 trgovci in preko 500 prodajnimi mesti. »Ob tem bomo seveda ves čas skrbeli za finančno trdnost in stroškovno učinkovitost podjetja.«

Adria Mobil je z izdelki danes prisotna v vseh cenovnih razredih. »Upamo si celo domišljati, da je danes Adria ena od, če ne celo najuglednejša in najprepoznavnejša blagovna znamka v Evropi,« je na včerajšnji mednarodni novinarski konferenci ob polstoletnem jubileju družbe dejala Goletova, ki je na čelu Adrie že devetnajst let.