Za gradnjo novega logističnega centra namerava Mercator v kratkem kupiti ogromno zemljišče. Kot ena od možnosti se omenja pridobitev več hektarjev velikega zemljišča ob železniški postaji Ljubljana Moste, namenjeni izključno natovarjanju in raztovarjanju tovornih vlakov. V partnerstvu z Mestno občino Ljubljana (MOL) nameravata sicer v neposredni bližini družbi BTC in Slovenske železnice v partnerstvu zgraditi velikanski intermodalni logistični terminal, katerega naložba se ocenjuje na 140 milijonov evrov.

V Mercatorju so že v srednjeročnem načrtu za obdobje od leta 2013 do 2016 navedli, da zaradi optimalne izrabe logističnih zmogljivosti in optimizacije stroškov logistike v drugi polovici leta 2014 načrtujejo prenovo celotne logistične infrastrukture v Sloveniji in na Hrvaškem. Zaradi krepitve naložb v razvoj maloprodajne mreže v Sloveniji in strateške usmeritve, po kateri se bo Mercator intenzivneje osredotočal na svojo osnovno dejavnost, torej trgovino z izdelki za vsakdanjo potrošnjo, zdaj načrtuje gradnjo novega sodobnega logističnega centra. »Trenutno iščemo primerno zemljišče v bližini ljubljanske obvoznice,« so potrdili v Mercatorju, drugih podrobnosti pa niso razkrili.

Zemljišče, ki naj bi bilo za potrebe logističnega centra zanimivo za Mercator, je v lasti Slovenskih železnic, kjer na naša vprašanja niso odgovorili. Predsednik uprave BTC Jože Mermal z Mercatorjevimi načrti sicer ni seznanjen, pojasnil pa je, da skupaj s Slovenskimi železnicami načrtujejo gradnjo novega logističnega centra. V neposredni bližini skupaj s Sparom BTC že zdaj obvladuje logistični center, ki vključuje okrog 60.000 kvadratnih metrov pokritih zemljišč. BTC za Spar že vrsto let izvaja logistiko, v minulem letu pa je prevzel še logistično skladišče za tehnično blago za Petrol, s katerim oskrbuje 450 bencinskih servisov in 600 veletrgovcev. Od 59 milijonov evrov prihodkov, kar na letni ravni predstavlja rast za dobre štiri odstotke, jih je BTC z logistiko lani dosegel 24 milijonov. Pri tem je čisti dobiček znašal 5,3 milijona evrov, kar je približno toliko kot leta 2013.

Na okrog 50 hektarjih zemljišč, od katerih jih je 35 v lasti Slovenskih železnic, preostalo pa v lasti BTC, bodo v okviru novega intermodalnega logističnega terminala zgradili še 80.000 zaprtih skladiščnih površin. S tem bomo v Sloveniji poleg morskega pridobili tudi pomemben kopenski terminal. Po zastavljenih ciljih naj bi bil novi intermodalni logistični terminal največji kopenski terminal v jugovzhodni Evropi, je poudaril Mermal. Podoben logistični center, ki se razprostira na več kot 10 hektarjih, stoji v avstrijskem Gradcu. Poleg tujih družb, ki vstopajo na slovenski trg, prvi mož BTC med možnimi strankami novega logističnega terminala vidi tudi za logistiko specializirane družbe. Železniški tiri so namreč že položeni, ljubljanska obvoznica pa je oddaljena le streljaj.

Pred začetkom gradnje novega logističnega terminala bo morala občina pripraviti še občinski podrobni prostorski načrt (OPPN). Podlaga za pripravo OPPN za prostorsko ureditev zemljišča skupnega državnega in lokalnega pomena je bil lani septembra podpisani dogovor med ministrstvom za infrastrukturo in prostor ter MOL. Sklep o začetku priprave OPPN so na občini že sprejeli, kdaj bo izdelan, pa je odvisno predvsem od aktivnosti vlagateljev, torej BTC in Slovenskih železnic, so pojasnili na občini.