Mestna občina Ljubljana se je naveličala čakati, da njen partner pri gradnji parkirne hiše Kozolec II Zil inženiring najde denar za dokončanje tega projekta. Zato bo mestna uprava mestnemu svetu na majski seji predlagala, naj podpre enostransko razdrtje pogodbe z Zilom inženiringom, ker ta kot zasebni partner ni spoštoval svojih zavez iz pogodbe o javno-zasebnem partnerstvu, zaradi tega pa občini nastaja škoda.

Projekt ustavile težave pri pridobivanju dovoljenja

Kaj natanko bodo po prekinitvi pogodbe naredili z gradbiščem, na občini še ne vedo. Pojasnili so, da bodo poiskali najučinkovitejšo in najbolj ekonomično rešitev za dokončanje tega projekta. Ena možnost je, da občina projekt v celoti financira sama in z javnim naročilom izbere najugodnejše gradbeno podjetje, ki bi dokončalo gradnjo, ki jo je Gradis skupina G ustavila zaradi neplačil Zila. Druga možnost je ta, da ponovno poišče zasebnega partnerja in z njim sklene podobno javno-zasebno partnerstvo, kot je storila z Zilom leta 2009. Spomnimo, po pogodbi z Zilom bi občina v projekt vložila 100.000 evrov in svoja zemljišča v vrednosti 1,5 milijona evrov, Zil pa bi 3,8 milijona plačal za gradnjo parkirne hiše. Po koncu gradnje bi občina dobila 95 parkirnih mest, Zil pa 154.

Kako namero občine po razdrtju pogodbe sprejemajo v družbi Zil, nam ni uspelo izvedeti. V začetku letošnjega aprila pa so pojasnili, da bi parkirno hišo Kozolec II zagotovo dokončali v prvotno dogovorjenem roku, če ne bi imeli težav pri pridobivanju gradbenega dovoljenja. Spomnimo, Zil je porabil približno dve leti, da je pridobil vsa soglasja etažnih lastnikov sosednjih parcel in požarno soglasje, ki so pogoj, da upravna enota izda gradbeno dovoljenje. V Zilu so zagotovili, da njihova družba ni bila kriva za vse te težave.

Razdrtje pogodbe ne bo poceni

Če se Zil z enostranskim razdrtjem pogodbe ne bo strinjal, mu pogodba omogoča, da sproži spor pred arbitražnim sodiščem. To bodo v skladu s pogodbenimi določili sestavljali trije arbitri. Po enega arbitra bosta imenovala občina in Zil, ta arbitra pa bosta skupaj izbrala še tretjega kolega.

Finančne posledice razdrtja pogodbe bodo vse prej kot zanemarljive. Občina bo morala povrniti Zilu 30 odstotkov vseh priznanih stroškov, ki so do zdaj nastali pri gradnji podzemne garažne hiše. V občinski službi za razvojne projekte in investicije so opozorili, da bo občina ob prekinitvi pogodbe morala zagotoviti še približno 73.500 evrov za različna zavarovanja, nekaj sto evrov pa bo morala odšteti še za najem gradbene ograje do izbora novega izvajalca. Če gradnje občina v kratkem ne bo mogla nadaljevati, bo morala plačati tudi ukrepe za začasno zaščito izvedenih del. K vsem tem stroškom je treba prišteti še stroške odvetniških storitev in stroške morebitne arbitraže. Če bo občina projekt sklenila nadaljevati sama, bo morala v proračunu zagotoviti še nekaj milijonov evrov za dokončanje gradnje.

Ob tem velja omeniti, da sta občina in Zil v začetku letošnjega leta poskušala sporazumno razvezati pogodbo, a skupnega jezika očitno nista našla. Na občini so takrat pojasnili, da bi sporazumna prekinitev pogodbe omogočila najhitrejše nadaljevanje projekta na Bavarskem dvoru.