Za mnoge športnike velja, da se njihova kariera počasi končuje, ko dopolnijo 30 let, sredi tridesetih pa so bolj ali manj že odpisani. Mogoče to velja za nekatere, a ne za Krisa Meeka, 35-letnega Britanca iz Severne Irske, ki je na nedavnem reliju za svetovno prvenstvo v Argentini prvič zmagal. Pot do zmage je bila več kot zanimiva.

»Tistega, ki je najbolj zaslužen, da sem zmagal, žal ni tukaj. Zato to zmago posvečam njemu, saj me je tudi finančno podpiral vse do vstopa v reli za svetovno prvenstvo,« je ob prihodu v cilj povedal vidno žalostni Kris Meeke. Zakaj? Ker ob njem ni bilo Colina McRaeja, nekdanjega svetovnega prvaka, ki je leta 2007 izgubil življenje v helikopterski nesreči. Prav Colin je bil tisti, ki je prepoznal Krisov talent in ga vzpodbujal, da je zamenjal delovno mesto – Meeke je v dirkaškem športu začel delati kot računalniški inženir. Z zmago v Argentini je prekinil 13-letni britanski post, saj je bil zadnji, ki je na reliju za SP zmagal pod britansko zastavo, prav McRae.

Kris Meeke izhaja iz družine, zapisane reliju. Kot sin Sydneyja, enega bolj znanih predelovalcev reli dirkalnikov, je bil v otroštvu obkrožen z opli, fordi in subaruji, njegov oče pa je pripravljal dirkalnike v domači delavnici tik ob družinski hiši. »Če sem hotel iz hiše v šolo ali na obisk k prijateljem, sem moral dobesedno plezati čez dirkalnike, ki so bili na našem dvorišču, zato ni šlo drugače, kot da sem ostal v tem poslu,« se pošali Kris. Vseeno se je najprej odločil za malce drugačno kariero, saj je želel nadaljevati očetovo delo. Tehnika ga je zanimala predvsem z inženirskega vidika, kot inženir je delal v M-Sportu Malcolma Wilsona, enega najbolj znanih vodij tovarniških moštev, ki je predvsem s Fordom dosegal zavidljive rezultate.

McRae je bil tisti, ki je prepoznal Krisov (dirkaški) talent. V želji, da bi bolje razumel, kaj mora inženirsko postoriti na dirkalniku, se je preskusil za volanom. Nekega dne, ko je bil na testiranjih tudi Colin, mu je ta rekel: »Kris, začni voziti, voziš vsaj tako dobro kot mi.« To mu je dalo misliti, opogumil se je in se s Colinovo pomočjo prijavil na Peugeotov izbor za mladega voznika relija, kjer je zmagal. Leta 2001 je že dirkal z modelom 106. Nato je šel skozi vse obvezne faze razvoja mladega voznika, čeprav po letih ni bil več med najmlajšimi – najprej pokal za juniorje, nato IRC, kjer se je pridno učil in spoznaval, kot sam pravi, predvsem tisto, česar ni znal. Leta 2010 je vstopil v WRC, ki je krona reli športa, kjer je prvo sezono z minijem nastopal za ekipo Prodrive. V svetu avtomobilizma je postal bolj znan, ko je nastopil v oddaji Top Gear, kjer se je na stezi v Lillehammerju z dirkalnikom pomeril proti sankačici Amy Williams. Ona je drvela s sankami v dolino, Meeke pa z dirkalnikom za reli ob stezi po hribu navzgor. Zmagal je Meeke. V Top Gearu je nastopil še na 28 kilometrov dolgem preizkusu relija po Veliki Britaniji, tokrat s civilnim bentleyjem continentalom GT. »Najprej sem pomislil, da ne mislijo resno. Voziti hitrostno preizkušnjo z dvema tonama težkim avtomobilom s 600 konji in cestnimi pnevmatikami je svojevrstna norost. S skoraj 200 kilometri na uro drveti po gozdovih v Walesu... Bila je zanimiva izkušnja, a na koncu sem bil vesel, da sem ostal zdrav in nepoškodovan,« se spominja.

Leta 2011 je žal izpadel iz ekipe pri Prodrivu, saj so ga zaradi finančnih težav odpustili. To obdobje opisuje kot eno najtežjih v svoji karieri: »Vedno so vzponi in padci, a najhuje je bilo, ko sem nekaj dni pred Monte Carlom izvedel, da ekipa razpada. Še dan pred odhodom so nam dejali, da gremo na reli, nato pa... A to je bila ena tistih grenkih izkušenj, ki sem jih moral prebroditi. Ko so se zaprla ta vrata, so se na srečo odprla druga.« Odprla so se na stežaj, potem ko je po 56 odpeljanih relijih prvič zmagal v WRC, tokrat s Citroënom.