Slab mesec po tem, ko je Bank of America Merrill Lynch (BoA) od slabe banke odkupila terjatve do Elana, se z državo že dogovarja o njenem izstopu iz lastništva begunjskega proizvajalca smuči in plovil. Država se je pripravljena umakniti za simbolični znesek, vendar pod pogojem, da ji bo Elan plačal 12 milijonov evrov, kolikor skupaj z obrestmi znaša znesek nedovoljene državne pomoči.

Po najverjetnejšem scenariju bo BoA Elanu odobril posojilo, s katerim bo lahko ta državi vrnil nedovoljeno pomoč. Sočasno pa je BoA po trditvah naših virov že našel novega lastnika Elana. Med interesenti je še vedno tudi češki Sporten, ki veliko naporov vlaga v to, da bi lastništvo Elana tudi po prodaji terjatev končalo v njegovih rokah. Toda BoA naj bi usklajeval samo še zadnje podrobnosti z enim od ameriških finančnih skladov, za katerim stoji ruski kapital. Kupoprodajna pogodba med ameriško-ruskim skladom in lastniki Elana za simbolično kupnino – omenja se tisoč evrov – naj bi bila sklenjena takoj, ko bo država dobila vrnjeno državno pomoč. Podrobnosti dogovora med finančnim skladom in BoA, na podlagi katerih bi lahko ugotovili, kakšen dobiček bo ameriška banka naredila na račun transakcij z Elanom, verjetno ne bodo nikoli znane.

Dogovor s Koržetom še ni sklenjen

Eden od pogojev BoA za uspešen zaključek transakcije je bil dogovor z nekdanjim predsednikom uprave Urošem Koržetom o zunajsodnem plačilu nagrade za vodenje družbe. Kot je znano, Korže v dveh tožbah od Elana terja okrog 10 milijonov evrov. Toda dogovora z njim še ni. Korže po neuradnih informacijah za umik tožb zahteva 1,25 milijona evrov, medtem ko mu je BoA pripravljen plačati le 700.000 evrov. Dodatno težavo povzroča Koržetov dogovor s Sportenom. Z opcijsko pogodbo se je namreč Korže zavezal, da bo izključno Sportenu prodal svojo terjatev do Elana, pri čemer naj bi že prejel nekaj denarja. Glede na zaplete bo očitno ameriška banka najprej uskladila dogovor z državo kot trenutno lastnico Elana in finančnim skladom kot novim lastnikom. Ob tem velja opozoriti, da Korže še nima pravnomočne sodbe, na podlagi katere bi bil upravičen do visoke nagrade.

Elan zanima Seawayeva tovarna

Kljub spremembam lastništva pa se Elan po stečaju Seawaya Designa zanima tudi za najem njegovih proizvodnih zmogljivosti. Spomnimo, že leta 2008 so potekala pogajanja o združitvi takrat še samostojnega Elana Marine (navtična in zimska divizija sta se kasneje združili pod eno streho) s Seawayem. Komu bo oddal Seawayevo tovarno na Zgoši pri Begunjah, stečajni upravitelj Anton Jagodic včeraj še ni želel razkriti. Pojasnil je le, da je prejel več ponudb.

Med najresnejšimi kandidati se omenja tudi ruski državljan Vladimir Zinchenko, ki sicer že nekaj let živi na slovenski obali, do stečaja Seawaya pa je njegova plovila prodajal na ruskem trgu. Za več plovil, pri prodaji katerih je posredoval Zinchenko, naj bi Seaway prejel avans, vendar pa mu jih ni uspelo dokončati in dobaviti kupcem. S podobnimi težavami se srečuje tudi več drugih tujih prodajalcev Seawayevih plovil. Ravno zato se skupaj z Zinchenkom zanimajo za nakup Seawaya Designa.

Za novo tovarno v Puconcih, financirano z evropskimi sredstvi, je stečajnemu upravitelju Seawaya Yachtsa Janezu Felcu že uspelo najti najemnika. Toda dokler njegovega izbora ne bo potrdilo sodišče, upravitelj imena najemnika ne želi razkriti. V kratkem namerava Felc v najem oddati tudi kalupe za izdelavo bark, medtem ko je zaloge propadle družbe že začel prodajati.