Po uradnem odprtju prenovljenega osrednjega dela Slovenske ceste, ki naj bi se zgodilo 9. maja, bodo na odseku med Šubičevo ulico in Gosposvetsko cesto začela veljati tudi nekatera nova pravila. Medtem ko bodo avtobusi še naprej vozili po območju umirjenega prometa (cona 30), bo dostava mogoča le med 6. in 10. uro, najkrajšo pa bodo potegnili taksisti, saj jim bo – razen električnim in hibridnim vozilom ter vozilom na stisnjen zemeljski plin (CNG) – dostop na ta del Slovenske ceste poslej prepovedan. Neubogljive taksiste naj bi kontrolirale nadzorne kamere, pristojni pa naj bi jih brez izjeme sankcionirali.

Taksisti so šokirani

Čeprav se je sprva govorilo, da naj bi taksiste izločili s Slovenske ceste zaradi njihove domnevno prehitre vožnje ter posledičnega ogrožanja varnosti pešcev in kolesarjev, je župan Mestne občine Ljubljana Zoran Janković to zanikal. Pojasnil je, da so se za njihovo odstranitev odločili, ker – predvsem v večernih urah – zasedajo pločnike pred Konzorcijem in Plesno šolo Kazina ter povzročajo gnečo pred semaforjem na izvozu iz garažne hiše pod Kongresnim trgom. »Ne upoštevajo pravil igre, zato bomo temu naredili konec,« je poudaril.

A jasno je, da tudi Janković samovoljno spreminja pravila, in to sredi igre, poudarjajo v vseh taksi podjetjih, s katerimi smo govorili. Na mestni občini, kjer so pred dvema letoma vnovič uvedli plačevanje letne takse (200 evrov na leto) oziroma nalepk, so taksiste novačili z obljubo, da se to splača iz treh razlogov: da bodo lahko uporabljali avtotaksi postajališča, vozili po rumenih pasovih in po Slovenski cesti. »Postajališč je tako ali tako vse manj in so na povsem neatraktivnih lokacijah, tako da so za nas pomembni le rumeni pasovi in predvsem Slovenska cesta, kjer poberemo največ strank. To, kar se zdaj dogaja, je čisto izigravanje. Še posebno zato, ker je bilo na zadnjem sestanku pred tremi tedni rečeno, da vsaj do konca leta sprememb na Slovenski cesti ne bo,« je povedal šef taksi podjetja Laguna Silvester Mikše in poudaril, da jih o izgonu s Slovenske ceste še nihče ni uradno seznanil, nad tem, kar so izvedeli iz medijev, pa so šokirani.

Kolektivno kaznovanje

Tudi v najstarejšem združenju taksistov v Sloveniji, v Taksi društvu Ljubljana, o kakršnih koli omejitvah za taksiste na Slovenski cesti uradno ne vedo še nič. »To, da se dogovori spreminjajo sredi leta, je možno le pri nas. Če že, bi bilo pošteno, da se take stvari pove na začetku leta, preden smo kupovali nalepke,« je prepričan predsednik Taksi društva Ljubljana Marko Babnik, ki je spomnil, da so podobno samovoljen ukrep pred časom izvedli tudi na Poljanskem nasipu, kjer se je kar naenkrat pojavila tabla, ki oznanja, da je promet dovoljen le avtobusom.

Babnik je ogorčen tudi nad županovo argumentacijo za odstranitev taksistov s Slovenske ceste. »Zakaj pa tistih, ki kršijo cestnoprometne predpise in se ustavljajo na križiščih, ne kaznujejo? A nimamo služb, ki se s tem ukvarjajo? Tiste, ki kršijo pravila, naj se sankcionira, ne pa, da vse taksiste mečejo v isti koš in izvajajo kolektivno kaznovanje,« se jezi Babnik, ki napoveduje, da ob takih kršitvah dogovorov prihodnje leto nihče več ne bo plačal letne takse.

Bojkot nalepk napoveduje tudi Mikše, ki hkrati opozarja tudi na prehitevanje dogodkov glede tako imenovanih ekoloških taksijev, ki bodo po županovih besedah še edini lahko vozili po osrednjem delu Slovenske ceste. »Hibridna vozila so zanimiva za prihodnost, toda za zdaj so še nefunkcionalna za našo dejavnost. Predstavljajte si, da se proti koncu delovnega dne, ko je električna baterija v vozilu skoraj prazna, v taksi usede stranka, ki se ji mudi na brniško letališče. Naj se ji opravičim, ker mi je zmanjkalo elektrike? Halo?! Električnih polnilnic za zdaj še ni, zato je to navadno rinjenje z glavo skozi zid; to so absurdne odločitve, ki jih na mestni občini uvajajo, ker nimajo pojma, kaj vse to potegne za seboj,« meni Mikše in dodaja, da tudi proizvajalci hibridnih avtomobilov za zdaj še ne morejo natančno zagotoviti, koliko kilometrov lahko s takšnim vozilom prevozimo.

Za pojasnila smo se obrnili tudi na mestno občino, kjer pa nam v dveh dneh niso odgovorili.