V čikaški zasedbi samoupravno združujejo delo pihalec Ken Vandermark, kontrabasist Kent Kessler in bobnar Hamid Drake. Nekoč smo v zvezi s triom že trdili, da gre pri njem za spoj ameriškega, predvsem specifičnega čikaškega razumevanja svobodnega jazzovskega muziciranja in njegovih evropskih avtonomnih poganjkov, za posrečeno mešanico drž, glasbenih premislekov in iskanja sinergije treh glasbenikov, ki so skupaj začeli muzicirati razmeroma mladi, danes pa so tako rekoč v najboljših glasbenih letih.

Sound in Motion in Sound ni navaden album. Je za pogled in oprijem lično, a ne razsipno pakiran »boks« petih cedejev s petimi posnetimi koncerti, ki jih je trio odigral od 1. novembra 2012 do 28. maja 2014, in sicer na naslednjih prizoriščih: v dolgoletni evropski enklavi improvizirane godbe, na festivalu Konfrontationen v avstrijskem Nickelsdorfu, na festivalu Krakov Jazz Autumn na Poljskem, na lanskem festivalu jazza v Cerknem in v dveh ameriških klubih, v The Hideout v Chicagu in The Sugar Maple v Milwaukeeju. Jazz Cerkno je v lepi družbi, to je tudi priznanje našemu festivalu, kjer je vsaj Vandermark redni gost. Naj tudi zaradi svetovnonazorskih koordinat tule posebej spomnimo, da je že pred leti eno izmed avtorskih skladb za svoj Territory Band naslovil Franja s posvetilom zdravnici Franji Bojc.

Omeniti velja tudi založbo Not Two Records, ki jo v Krakovu zavzeto vodi Marek Winiarski in se lahko pohvali s čedalje zajetnejšim katalogom, kjer ta »boks« DKV Tria sploh ni edini. Poljska je v zadnjem desetletju pravzaprav postala redna postaja malone vsake malo ambicioznejše koncertne turneje jazzovskega glasbenika. Domača scena je živahna in pretočna, sodelovanj med glasbeniki je ogromno.

Tisti, ki lani niso bili v Cerknem, lahko poslušajo vnet nastop in podoživijo trio v njegovem neposrednem jazzovskem slogu, drugi cedeji takoj ponudijo kontrast v bogastvo, a tudi v prepoznaven zven in temeljne konture skupine, ki se očitno – ekonomična, kot je – znajde v vsakem prostoru, se mu prilagodi in preklaplja med različnimi modusi skupinske igre. Hamid Drake je kot vedno krasen motor z ritmiziranjem, ki poganja v stalno gibanje. Kessler je nepopustljiv basist, Vandermark (baritonsaksofon, tenorsaksofon in klarinet) pa predstavlja igro širokega razpona, od napadalne igre v visokih registrih do premišljujoče baladnih impresij na klarinetu. Niti za trenutek ni dolgčas. Pet ur muzike za nov, temeljit spoznavni večer.