Večmesečna pogajanja o vstopu strateškega partnerja v lastništvo prekomerno zadolžene družbe Uskok, polnilca vode pod blagovno znamko Costella, naj bi po zatrjevanju naših virov padla v vodo. Kljub temu v družbi napovedujejo, da so sposobni dolgoročno preživeti na trgu.

Za nakup Uskoka sta bila konec lanskega leta v ožjem izboru dva možna investitorja. Prvi je bil nemški finančni sklad VTC Partners iz Münchna, drugi pa je prihajal iz Rusije. Po naših informacijah so se najprej umaknili Nemci, pred dnevi pa še Rusi. Ključno vlogo v poslu je imela lizinška družba Heta Asset Resolution (HAR), nekdanji Hypo Leasing, ki ji Uskok dolguje okrog pet milijonov evrov. Potencialni prevzemnik bi namreč moral od Hete odkupiti tudi terjatve do Uskoka, zavarovane s poroštvom Gozdarstva Grča, sicer lastnika Uskoka.

Po pojasnilih Luke Velepiča, od lani novega direktorja Uskoka, jim je poslovanje uspelo stabilizirati, pestijo pa jih obveznosti iz preteklosti. Prihodki od prodaje, ki so leta 2013 znašali okrog dva milijona evrov, so se lani znižali za približno petino, vendar pa je družba dosegla pozitiven denarni tok iz poslovanja (EBITDA). Tolikšnemu padcu prihodkov je v največji meri botrovalo to, da se Uskoku v prvih treh mesecih lanskega leta, torej v času, ko trgovci s svojimi dobavitelji na novo sklepajo letne pogodbe, ni uspelo dogovoriti o prodaji Costelle na njihovih policah. Na trgovske police je družbi uspelo vstopiti šele ob koncu lanske pomladi. Toda takrat so jim boljši prostor že zasedle konkurenčne vode, je dejal Velepič.

Pogajanja z Arabci

Po njegovih pojasnilih je Uskoku letos že uspelo skleniti pogodbe z Mercatorjem, Sparom in Engrotušem, hkrati pa sodelujejo tudi v tako imenovanem kanalu Horeca (hotelirstvo, restavracije, catering). Pogodbo so podpisali še za dobavo vode v Rusijo, večje naročilo pa pričakujejo tudi za Katar, Bahrajn, Kuvajt, Združene arabske emirate in Savdsko Arabijo. »S tamkajšnjim agentom za prodajo Costelle so pogajanja v zaključni fazi, pri čemer usklajujemo še cene,« je dejal Velepič. Pri tem je poudaril, da so pri Arabcih zanimanje vzbudili predvsem s kakovostjo vode, zaradi načrtovanega vstopa na te perspektivne trge pa je v teku pridobivanje certifikata halal. Po treh letih je na lanskem kmetijskem sejmu Agra v Gornji Radgoni Costella v kategoriji voda ponovno prejela zlato medaljo. Veliko si obetajo tudi od prodaje vode na hrvaškem in bosanskem tržišču.

Dolgoročna rešitev za Uskok bi bil preboj na enega večjih trgov, na katerem bi prodali 10 milijonov litrov vode, je dejal Velepič. Proizvodne zmogljivosti družbe znašajo 130 milijonov litrov vode na leto. Medtem ko so lani prodali vsega skupaj šest milijonov litrov vode, so jo v najboljšem času 15 milijonov litrov, koncesijo pa imajo za črpanje 250 milijonov litrov na leto. Če bi končal v stečaju, bi Uskok izgubil tudi koncesijo za polnjenje vode.