Andersson (1943, Göteborg) se je mednarodno uveljavil leta 1970, ko je njegov prvi celovečerec Švedska ljubezenska zgodba (En kärlekshistoria) osvojil štiri nagrade na Berlinskem filmskem festivalu. Leta 1975 je začel uspešno kariero režiserja televizijskih oglasov, ki so mu poleg osmih canskih zlatih levov prinesli tudi finančna sredstva za snemanje filmov. Leta 2000 je v Cannesu prejel posebno nagrado žirije za Pesmi iz drugega nadstropja (Sånger från andra våningen), prvi del omenjene trilogije. Sedem let kasneje je bil na festivalu prikazan drugi del Ti, ki živiš (Du levande), filma pa sta utrdila Anderssonov osebni slog, ki ga zaznamujejo statični posnetki, do potankosti premišljene podobe ter preplet absurdnega humorja in človečnosti.

Anderssonov peti celovečerec Golob je sedel na veji in razmišljal o življenju je zadnji del petnajst let nastajajoče trilogije. Po besedah režiserja film sestavljajo »vsakdanje in neobičajne zgodbe, ki prikazujejo naše življenje v vsej njegovi veličini in trivialnosti, lepoti in tragediji, pretiravanju in žalosti – s panoramske perspektive, kot bi jih pripovedoval ptič, ki razmišlja o človeškem stanju. Golob je osupel nad ljudmi – nad njihovim početjem, nad njihovo norostjo, napuhom in razburjanjem – ter jih skuša razumeti.«

O sami trilogiji pa je avtor povedal: »Poskušal sem ustvariti napetost med banalnim, komičnim in tragičnim, pokazati dialektično in dinamično naravo človeške eksistence ter oblikovati misel, da človeštvo morda pluje proti apokalipsi, a tudi, da je izid v naših rokah.« nr