»Za moj prvi tekmovalni dan v sezoni rezultat ni slab. Noge so bile kar dobre, a je tudi res, da etapa ni bila zahtevna. Za začetek je dobro tako, da je manj stresa za telo. Seveda pa je še veliko rezerv,« je Luka Mezgec razmišljal po včerajšnji prvi etapi štiridnevne dirke v Dubaju, s katero je začel kolesarsko sezono 2015. V sprinterskem zaključku je osvojil šesto mesto, sloves najhitrejšega pa je že na začetku upravičil Mark Cavendish (Etixx).

Najboljši slovenski kolesar pretekle sezone po izboru KZS je že težko čakal začetek dirk na Arabskem polotoku. V Dubaju je zbrana imenitna zvezdniška zasedba, ki bo, kot se je videlo že na uvodni etapi, kot nalašč za primerjavo in prvi pokazatelj dela v pripravljalnem obdobju, preden se obročniki s polnimi obrati zavrtijo tudi v Evropi. »Dirke med Arabci sem izkusil že v svoji prvi sezoni med elito leta 2013. Ni toliko stresa, kolikor ga je kasneje. Letos se med dirko tudi s številnimi slovenskimi kolegi lahko zaklepetam in tako ni dolgočasno. Kot nalašč, da vse lepo steče. In še vreme je prijetno, s slovenskimi poletnimi temperaturami. Pa še kaj novega bomo videli v tem delu sveta,« Mezgec našteva domače okoliščine prve dirke. Dobrovoljni Kamničan je namreč v Združenih arabskih emiratih v druščini še petih slovenskih kolesarjev Grege Boleta (CCC Sprandi) – uvodno etapo je končal na 12. mestu –, Janija Brajkoviča (UnitedHealthcare, 40. mesto), Simona Špilaka (Katjuša), Luke Pibernika in Jana Polanca (Lampre). To sta kar dve tretjini slovenskih profesionalnih kolesarjev v elitnih svetovnih klubih. Le malo je možnosti, da bo še na kateri mednarodni dirki v tem letu z izjemo svetovnega prvenstva znova zbrana tako številna slovenska zasedba.

Nasploh je Mezgec eden tistih, ki so sezono začeli tekoče in umirjeno. Tako kot Špilak, Božič in Polanc ni doživel sprememb v klubskem okolju. To, da je poleg Gianta, proizvajalca koles, drugi sponzor Alpecin, ekipa pa je dobila nemško licenco, ni posebej pomembno. Ekipa, ki stavi predvsem na sprinterje, je obdržala nizozemske korenine. »Z novim sponzorjem bo ekipa izkoristila popularnost Marcela Kittla in Johna Degenkolba in še dvignila publiciteto v Nemčiji. To se je videlo tudi na uradni predstavitvi ekipe v Berlinu, kjer je bilo navzočih več kot sto novinarjev. Hkrati se tudi francoski Tour letos vrača na nemške televizije,« je razložil Mezgec.

Kot nadvse vešč javnega komuniciranja je hitro pokazal, kako kolesarji novemu sponzorju lepo sedejo v vizijo. Pokrovitelj je blagovna znamka moške kozmetike s šamponom za lase z dodatkom kofeina, ki naj bi spodbujal ponovno rast las. Zanimivo je, da so doslej reklamno kampanjo vodili s sloganom »doping za lase«. Ko je Mezgec jeseni izvedel, da bo Alpecin dodatni sponzor ekipe, se je v svojem slogu pošalil: »Morda je za moje lase še nekaj upanja.« Te dni bi se morda na ta račun in svež arabsko šejkovski videz s poraščeno brado lahko kdo pošalil, da šampon morda vpliva tudi na večjo poraščenost drugod.

Mezgec je lani s šestimi zmagami na dirki po Kataloniji, na italijanskem Giru v Trstu, v Pekingu in belgijski klasiki Handzame še utrdil sloves tretjega moža v sicer drugi najmlajši ekipi svetovne serije (WorldToura). Mimogrede, povprečna starost je enaka Lukovi starosti, 26 let in pol. Nemška kolega Kittel in Degenkolb sta kot zvezdnika statusno nedotakljiva, a kranjski Kamničan ve, da bo vseeno dobil dovolj priložnosti. Na francoski Tour ne računa. »Program bo zelo podoben lanskemu, s tem da marca začnem niz dirk svetovnega koledarja na etapni dirki od Tirenskega do Jadranskega morja, sledi Katalonija, potem tri tedne premora za višinski šotor, Romandija, italijanski Giro in Dauphine. Potem bi rad vozil špansko Vuelto, saj bi bilo to kot nalašč za nastop na svetovnem prvenstvu konec septembra v ZDA. Tekmovalni program je deloma podoben Degenkolbovemu, a se ne bojim, da ne bi dobil priložnosti. Navsezadnje sem se dobro pripravil na sezono. Testi kažejo, da sem močnejši in hitrejši kot lani v tem obdobju. Še vedno napredujem,« se je zasmejal samozavestno.

Kako motivirano se loteva izboljšav v lovu na nove zmage, je pokazala tudi prva etapa v Dubaju, ki sta jo sta vodilna moža Gianta izkoristila za uigravanje, vodilno vlogo in odgovornost pa je zaradi hitrega zaključka prevzel Slovenec. »Že prvi dan smo videli, koliko izboljšav še lahko naredimo. Predvsem ko gre za pripravo zaključka sprinta. Prav učenje in sestavljanje sprinterskega vlaka je prvi cilj dirke, z rezultatom se posebej ne obremenjujemo. Tokrat sva z Johnom zadnja kilometra ostala sama brez moštvenih kolegov in tako priprava ni bila idealna. Prav s tem namenom nisem izbiral svoje linije, ampak sem do zadnjih stotih metrov ostal z njim, da se navadiva na medsebojno komunikacijo v najbolj napetih trenutkih pri največji hitrosti,« je dodal še eno podrobnost, ki ločuje zmagovalce od drugih, meja, ki je v cestnem kolesarstvu še posebej izrazita.