Avtomobilski znamki Kia in Hyundai imata skupnega ogromno – sta pod streho istega koncerna, zaradi česar si delita marsikatere ključne dele, sta uspešni podjetji, ki po svetu prodata vsako leto več avtomobilov, s čimer sta južnokorejskemu koncernu zagotovili, da se je povzpel na drugo mesto med največjimi proizvajalci vozil v Aziji, takoj za Toyoto... A se v marsičem tudi razlikujeta. V poimenovanju svojih avtomobilov, na primer. Medtem ko imajo Kiini imena, so Hyundaijevi večinoma kombinacija črke in številke. A ne vsi. In tudi pri imenu smo našli stično točko, celo zelo konkretno: v istem razredu večjih športnih terencev ima namreč Hyundai santa feja, Kia pa sorenta. Oba sta torej ime dobila po mestu, ameriškem in italijanskem.

In pri novem sorentu, ki bo v obliki tretje generacije že konec prihodnjega meseca zapeljal tudi na naše ceste, smo dejansko našli nekaj italijanskega – njegova notranjost je namreč skrojena tako lepo in elegantno, kot bi imeli prste vmes najboljši italijanski krojači znanih modnih oblikovalcev. Sicer je Kia na tem področju, kot tudi na drugih, pri svojih avtomobilih v zadnjih letih delala zares ogromne korake naprej, a pri sorentu je vse skupaj dvignila še na precej višjo raven – pri materialih ter vsem ostalem se v notranjosti vidi in čuti, da je to trenutno najbolj prestižen avtomobil, ki ga Kia v Evropi ponuja svojim kupcem. In ko smo že pri Kii, sorentu in Evropi – ta športni terenec je tudi prvo vozilo znamke na stari celini, ki je (lahko) opremljen z radarskim tempomatom. Seveda pa je sorento tudi sicer poln naprednih sistemov, med drugim nudi možnost 360-stopinjskega pogleda s pomočjo štirih kamer, pomočnika za samodejno parkiranje, številne varnostne pripomočke, (tudi) zaradi katerih je na testnih trčenjih euroNCAP prejel vseh 5 zvezdic)…

Podobno kot z notranjostjo s svojo obliko sorento navduši tudi pri zunanjosti, Kiini razvojniki so ga poimenovali kar »ulični volk«. V oči bode predvsem prednja maska, po kateri bo tudi najbolj prepoznaven, sicer pa je avtomobil v primerjavi s prejšnjo generacijo zrasel za slabih deset centimetrov in zdaj meri 4,78 metra, pri čemer je skoraj enako širok (1,89 metra) in poldrugi centimeter nižji (1,685 metra). Medtem je precej konkreten (8-centimetrski) prirastek pri medosni razdalji, kar se precej pozna tudi pri prostornosti v drugi vrsti sedežev, kjer se sedi izjemno udobno, ob tem pa sta oba stranska lahko tudi ogrevana. Sicer je sorento opcijsko na voljo tudi s šestim in sedmim sedežem v tretji vrsti, na katerih se po pričevanju nekaterih sedaj sedi zelo korektno, če le niste previsoki. Vseeno pa je vprašanje, koliko kupcev se bo za to odločilo, saj ob tem malenkost trpi tudi prostornina prtljažnika, ki se od 660 litrov pri petih sedežih zmanjša na 605, ob postavljenih sedežih tretje vrste pa na vsega 142 litrov.

Velik napredek je sorento doživel tudi pri počutju med vožnjo, saj je volanski mehanizem občutno bolj odziven, avto je na cesti bolj udoben in odločen, za njegov pogon pa bo pri nas skrbel le en, 2,2-litrski dizelski motor z 200 konji (147 kilovati) moči, ki naj bi na 100 kilometrov porabil manj kot 6 litrov goriva. Na voljo bo bodisi z ročnim bodisi s samodejnim 6-stopenjskim menjalnikom in, kakopak, pogonom zgolj na vsa štiri kolesa, naprodaj pa bo za manj kot 50.000 evrov.

Več fotografij na www.dnevnik.si