Klavdij Sluban ni fotoreporter, ki bi pokrival zgodbe s terena. Sam zase pravi, da je pohodnik, ki »raje odkriva, kot pokriva«. Fotografija mu pomeni izgovor, da se odpravi na potovanje, fotografska kamera pa mu služi le kot orodje, s pomočjo katerega se srečuje s svetom. »Ne fotokopiram realnosti. Dogodek je mrtev,« pravi in doda, da se »fotografija začne tam, kjer se pojavi neimenljivo«.

Razstava Srečni dnevi na osamelem otoku bo predstavila Kerguelenove otoke, ki sodijo med kraje, ki so najbolj oddaljeni od človeške civilizacije. V tem za človeka in naravo neprijaznem okolju je Sluban v umetniški rezidenci preživel štiri mesece. Svoje občutke ob doživljanju skrajnih razmer bivanja je strnil v fotografije, ki jih je prvič pokazal na prestižnem festivalu Recontres d'Arles.

Serija fotografij, ki jo je avtor naslovil Izgubljeni raj, pa je začela nastajati med potovanji na Kubo, Portoriko, Haiti in Dominikansko republiko v letih 1999 in 2000. Sluban je tja potoval s priznanim francoskim pisateljem Françoisom Masperom, ki je pisal za časopis Le Monde. Njegove podobe razlagajo (in ne ilustrirajo) njegovo lastno vizijo, ki poudarja protislovja, naveličanost, izčrpanost in krhkost življenja v teh od naravnih nesreč in družbenih pretresov prizadetih krajih. nr