Slovenski trg se je letos ustalil na nekaj več kot 50.000 novih registriranih avtomobilih (vsaj uradna, »bruto« številka je takšna, »neto,« brez enodnevnih registracij in podobnega, je bojda precej nižja), kar naj bi se ponovilo tudi v letu 2015. Za to bo poskrbelo kup novosti, ki jih predstavljamo po znamkah, in sicer po vrstnem redu glede na letošnjo prodajo do konca novembra – ker je nekje treba potegniti črto, smo se osredotočili na 20 najbolj prodajanih. Ker so napovedi nehvaležne, je mogoče, da se bo kakšna predstavitev zavlekla v leto 2016, kakšna pa bo prehitevala. Pestro bo v vsakem primeru.

VOLKSWAGEN: Tudi na naše ceste bo zapeljal golf GTE, ki ga poganja kombinacija 1,4-litrskega turbobencinskega in elektromotorja s skupno močjo 204 konjev (150 kilovatov) in je zmožen prevoziti 50 kilometrov zgolj na elektriko. Sledila bosta karavanska golfa alltrack in GTD. Prvi se od običajnega razlikuje po 2 centimetra višji oddaljenosti od tal, vrsti terenskih dodatkov in standardnem pogonu na štiri kolesa, za katerega skrbijo 1,8-litrski bencinski motor s 180 KM (132 kW) ali 1,6-litrski dizelski s 110 KM (81 kW) ter 2-litrski s 150 ali 184 KM (110 ali 135 kW), drugi pa je športni karavanski GTD s 184 KM (135 kW). Proti koncu leta se obeta prihod novega passata alltrack, passat twindrive pa bo priklopno-hibridna različica tega avtomobila. Vmes bo sredina leta v znamenju enoprostorcev, saj bo na ceste zapeljala nova generacija tourana, prenovljen pa bo sharan.

RENAULT: Začela se bo prodaja električnega trojčka twizy, ZOE in kangoo, spomladi pa se pričakuje tudi novi espace, legendarni enoprostorec, ki zdaj bolj spominja na križanca. Dolg bo 4,85 metra, serijsko bo na voljo s petimi sedeži, za doplačilo s sedmimi, v bolje opremljenih različicah pa s šestimi ločenimi, in ogromno samozatemnitveno panoramsko streho. Prostornina prtljažnika bo 660 litrov, digitalna zaslona za volanom in na sredini armaturne plošče pa bosta nadomeščala merilnike in gumbe. Njegova 1,6-litrska dizelska motorja bosta na voljo s 130 KM (95 kW) in 160 KM (118 kW), enako velik bencinski pa z 200 KM (147 kW). Poleti pride križanec segmenta C, proti koncu leta nova limuzina srednjega razreda (naslednica lagune), njuni imeni pa še nista znani.

ŠKODA: Novi fabii se bo pridružil karavanski combi, za katerega naj bi se odločilo okoli 45 odstotkov kupcev. V dolžino bo meril centimeter več od predhodnice (4,26 metra), njegov prtljažnik pa bo v osnovi pogoltnil kar 530 litrov. Motorji bodo enaki kot pri kombilimuzini, le da ne bo na voljo najšibkejšega bencinarja, cene pa se bodo začele pri 11.845 evrih. Poletje bo v znamenju novega superba, po napovedih najboljše škode doslej. Ta bo sicer na ogled že spomladi v Ženevi, najprej pride v limuzinski in nato še v karavanski različici.

OPEL: Precej svež bo še prihod nove generacije corse (več na strani 20), od katere si prihodnje leto obetajo ogromno, februarja pride k nam novi atraktivni malček adam rocks, tudi z novim litrskim turbobencinskim trivaljnikom z 90 ali 115 KM (66 ali 85 kW), maja pa še najmočnejši adam S s 150 KM (110 kW). Povsem nekaj novega se obeta poleti, ko bo na ceste zapeljal nov avto z imenom karl, Oplov vstopni model s ceno pod 10.000 evri, ki pa bo imel na 3,86 metra dolžine dovolj prostora za pet ljudi in se bo ponašal s sodobnimi ter varčnimi motorji.

PEUGEOT: Že na začetku leta se bo 308 predstavil v športno naravnanih različicah GT – tako v karavanski kot kombilimuzinski verziji. Obe bosta opremljeni bodisi z 1,6-litrskim bencinskim motorjem z 200 KM (147 kW) bodisi z 2-litrskim dizelskim s 180 KM (132 kW), kasneje, predvidoma septembra, pa prihaja še radikalni 308 GTi, ki naj bi imel v 1,6-litrskem turbobencinarju kar 270 KM (199 kW). Vmes se obeta tudi prihod prenovljenih 208 in partnerja tepee.

CITROËN/DS: C4 bo k nam prenovljen zapeljal marca, poleg atraktivnejše zunanjosti pa bo imel novo armaturno ploščo s 7-palčnim zaslonom na dotik. 4,33 metra dolg avto s 408-litrskim prtljažnikom se lahko pohvali z okolju prijaznimi motorji, saj bo najčistejši blueHDi v zrak izpustil vsega 86 gramov CO2 na kilometer in porabil le 3,3 litra na 100 kilometrov. Malce kasneje bo k nam prišel prenovljeni berlingo, DS pa pripravlja prenovi modela DS4 (proti koncu leta) in DS5 (pri nas junija).

DACIA: Novosti na našem trgu bosta oblikovno bolj terenska dokker in lodgy s priponko stepway.

FORD: Najprej prihaja prenovljeni focus, ki je dobil značilno Fordovo prednjo masko, konec februarja pa bo tudi na naše ceste zapeljala nova generacija mondea, ki bo na voljo v štiri- in petvratni različici ter kot karavan, sicer pa smo o njem obširno pisali pred kratkim. Maja pride k nam mali športni terenec ecosport (4,23 metra dolžine, 310 litrov velik prtljažnik), malce kasneje pa nova generacija enoprostorca S-maxa, ki bo na voljo s petimi ali sedmimi sedeži in bo poln naprednih sistemov. V paleti motorjev bosta tudi nova bencinska ecoboosta – 1,5-litrski s 160 KM (118 kW) in 2-litrski z 240 KM (176 kW) – medtem ko imajo trije 2-litrski dizelski TDCi sedem odstotkov nižje izpuste CO2 in moč med 120 KM (88 kW) in 180 KM (132 kW). Oblikovno prenovljen bo septembra k nam zapeljal tudi njegov manjši brat C-max, mesec kasneje pa še legendarni mustang.

NISSAN: Poleg nekaterih posebnih verzij za že predstavljene modele se pri nas obeta prihod novega poltovornjaka navare.

FIAT: Mali športni terenec 500X je postavljen na enako osnovo kot jeep renegade, na voljo bo v dveh različicah, osnovni, dolgi 4,25 metra, in 2 centimetra daljši cross. Prtljažnik bo imel prostornino 350 litrov, sprva pa bo na voljo z 1,6-litrskim bencinskim motorjem s 110 KM (81 kW) in 1,4-litrskim turbobencinskim s 140 KM (103 kW) ter dvema turbodizelskima: 1,6-litrskim s 120 KM (88 kW) in 2-litrskim s 140 KM (103 kW). Slednji bo naprodaj s 4-kolesnim pogonom in 9-stopenjskim samodejnim menjalnikom, kasneje pa se bodo omenjenim motorjem pridružili še drugi. Najcenejši bo v Italiji stal 17.500 evrov, k nam pride marca. Še prej bo k nam zapeljal prenovljeni doblo, sicer pa se obetajo tudi številne posebne serije različnih modelov.

HYUNDAI: Že v kratkem bo k nam zapeljal novi i20, ki je v dolžino zrasel za 8 centimetrov in zdaj meri 4,03 metra, njegov prtljažnik ima prostornino 326 litrov, pri motorjih pa bo moč izbirati med 1,25-litrskima bencinskima s 75 KM (55 kW) ali 84 KM (62 kW), 1,4-litrski bo imel 100 KM (74 kW), dizelska pa bosta 1,1-litrski s 75 KM (55 kW) in 1,4-litrski z 90 KM (66 kW). Oblikovnih osvežitev bodo deležni i30, i40 in ix20, ki bodo pri nas po vrsti na voljo marca, maja in septembra, oktobra pa naj bi prišla nova generacija športnega terenca ix35.

KIA: Za zdaj je potrjen le prihod nove, tretje generacije športnega terenca sorenta, ki bo 9,5 centimetra (skupno 4,78 metra) daljši in bo imel s 605 litri (prej 515) občutno prostornejši prtljažnik, medtem ko bodo imeli dva dizelska in bencinski motor razpon moči med 172 KM (127 kW) in 272 KM (200 kW). Rahle oblikovne osvežitve naj bi doživeli tudi rio, venga, picanto in cee'd.

SEAT: Leon x-perience je 2,7 centimetra od tal bolj oddaljen karavanski leon, o katerem smo obširno pisali pred kratkim, pri nas pa bo naprodaj februarja. Poleti se obeta prenova ibize, proti koncu leta pa še toleda in alhambre.

TOYOTA: Auris in avensis bosta deležna prenove, prvi Toyotin avtomobil s pogonom na vodikove gorivne celice mirai, katerega doseg bo znašal 500 kilometrov, pa bo letos v Evropi naprodaj le v Nemčiji, Veliki Britaniji in na Danskem.

BMW: Konec februarja bo k nam zapeljala kabrioletska različica serije 2 – 4,43 metra dolg avto s streho, ki se odpre/zapre v 20 sekundah pri vožnji do 50 km/h, ima 335-litrski prtljažnik pri odprti strehi in 280-litrskega pri zaprti, na voljo pa bo s tremi bencinskimi in dizelskim motorjem z močmi med 184 KM (135 kW) in 326 KM (240 kW). Prenovljena bo celotna družina serije 6, sledili bosta različici športnih terencev X5 in X6 s priponko M, ki bosta premogla 575 KM (423 kW) in imela pospešek do stotice 4,2 sekunde, serija 2 active grand tourer pa bo prišla poleti in bo imela sedem sedežev. Ob koncu leta se obeta nova generacija serije 7.

AUDI: Začelo se bo s prenovljenimi A6, A1 in Q3, nadaljevalo pa s prihodom roadsterja TT (4,18 metra dolžine, 280-litrski prtljažnik), ki za odpiranje in zapiranje strehe potrebuje 10 sekund (do hitrosti 50 km/h) – na voljo bo tudi v različici TTS s 310 KM (228 kW). Proti koncu leta prideta še športni R8 in nova generacija A4, ki bo zadržala dolžino 4,7 metra, a ponudila več prostora, še malce prej pa nova generacija športnega terenca Q7. Ta bo nekaj manjši (dolžina 5,05 metra) in dobrih 320 kilogramov lažji, njegov prtljažnik bo imel v petsedežni konfiguraciji prostornino 890 litrov, med številnimi motornimi možnostmi pa bo tudi priklopni hibrid (kombinacija dizelskega in elektromotorja s skupno močjo 373 KM/275 kW) in kombinirano porabo 1,7 litra na 100 kilometrov.

MERCEDES-BENZ: Razred S bo dobil različico maybach, ki bo dolga 5,45 metra, največ poudarka bo na dveh ločenih zadnjih sedežih, ki bosta ponujala skoraj 44-stopinjski kot naklona. Mercedes GT bo z motorjem V8 z dvojno turbino razvil 462 KM (340 kW) in v močnejši verziji S celo 510 KM (375 kW) ter imel pospešek do stotice vsega 3,8 sekunde. V prvem delu leta se obeta prihod atraktivnega CLA shooting brake, karavanske izvedenke štirivratnega kupejevskega CLA s 495-litrskim prtljažnikom. Sledili bodo novi 4,9 metra dolgi kupejevski športni terenec GLE coupe, oblikovno prenovljena serija A, novi športni terenec GLC, ki bo malce večji in bolj gladkih linij od predhodnika GLK, ob koncu leta pa še novi kupe razreda C.

MAZDA: Prva novost bo nova mazda 2, dobre 4 metre dolg avtomobil z 280-litrskim prtljažnikom, številnimi naprednimi sistemi in tremi bencinskimi motorji skyactiv ter novim 1,5-litrskim dizelskim skyactiv-D s 105 KM (77 kW). Poleti se bo v razred malih športnih terencev podala 4,27 metra dolga mazda CX-3, ki bo na voljo z dvema bencinskima dvolitrskima in že omenjenim dizelskim motorjem, malce kasneje se obeta še prihod nove generacije legendarne MX-5.

SUZUKI: Nova vitara, 4,17 metra dolg športni terenec, ponuja udobje petim potnikom in bo na voljo z 1,6-litrskima bencinskim in dizelskim motorjem s po 120 KM (88 kW) ter z bodisi 2- bodisi 4-kolesnim pogonom – naprodaj bo od aprila. Malce kasneje se obeta še prihod celeria, 3,6-metra dolgega malčka s petimi vrati in 250-litrskim prtljažnikom.

HONDA: Prenovljenima civicu in CR-V bo sledila nova generacija jazza, ki je v dolžino zrasel za 1,5 centimetra (3,92 metra), ter na njegovi osnovi še mali športni terenec HR-V, ki bo na voljo z 2- in 4-kolesnim pogonom, novim 1,6-litrskim dizelskim motorjem s 150 KM (110 kW) in 450-litrskim prtljažnikom.

DRUGI: Poleg omenjenih se novosti obetajo tudi med drugimi znamkami. Mitsubishi bo predstavil novi space star, prenovljeni outlander in novi L200, Alfa romeo novo giulio in 4C spyder, Volvo bo meje v varnosti postavljal z novim XC90, Mini bo dobil različico JCW, Land rover bo k nam pripeljal novi discovery sport, Porsche bo prenovil model 911, Jeep bo prodajo dvignil s pravkar predstavljenima cherokeejem in renegadom, Subaru napoveduje novi outback, Lexus novo generacijo modela RX, Lancia novo ypsilon, SsangYong mali športni terenec tivoli...

Več fotografij na www.dnevnik.si