Večno hripavega rok glasbenika so imeli v zgodnjih 80. letih prejšnjega stoletja za kanadskega Brucea Springsteena, za hitmejkerja z imidžem Jamesa Deana, ki je izžareval ravno pravšnjo mešanico americane in delavskega razreda: Bryan Adams (55) je bil in ostaja sosedov fant – vsaj na videz.

Letos se je odpravil na turnejo ob 30-letnici svojega albuma Reckless (1984); ta je dal radijskim valovom številne zimzelene uspešnice, ki jih – tudi po večkrat na dan – slišimo še danes: Run To You, It's Only Love (s Tino Turner) in najbolj zlajnano Summer of '69. Album je predstavljal mejnik ne le v Adamsovem glasbenem ustvarjanju, temveč tudi pri njegovi mednarodni prepoznavnosti: prejšnji album Cuts Like a Knife (1983) je bil namreč velika uspešnica v Kanadi in ZDA, na stari celini pa ga ni opazil domala nihče. Vse to se je spremenilo čez leto dni; Reckless je Adamsa ustoličil tudi kot veliko evropsko zvezdo, po vsej verjetnosti tudi zaradi vse večje priljubljenosti MTV Europe, evropske različice te sicer ameriške televizijske postaje, ki je pridno vrtela Adamsove videospote in tako utrdila tudi njegovo vizualno podobo.

Pustil šolo zaradi glasbe

Bryan Adams se je rodil v manjšem mestecu Kingston, ki je po številu prebivalcev le malo večje od Maribora. Pri 14 letih si je priboril službo kot pomivalec posode, da je lahko privarčeval za svojo prvo spodobno kitaro. V kleti svoje mame je začel igrati glasbo z različnimi glasbeniki in tako je prišel tudi do svojega prvega benda. Iskali so pevca. Dokler ga niso našli, je bil prisiljen prepevati sam – a ker pevca nikoli niso našli, je Bryan Adams (p)ostal tudi vokalist. Tako je skupina Sweeney Todd leta 1976 denimo izdala ploščo If Wishes Were Horses, kjer lahko slišite glas takrat komaj 15-letnega Adamsa, ki je pred tem pustil šolo, da je lahko igral po nočnih klubih.

Leta 1980 je Adams že izdal svoj prvi samostojni album in z njim doživel tudi prve uspehe, saj mu je v Kanadi prinesel zlato ploščo. In zakaj je bil, poleg vseh zgoraj naštetih razlogov, njegov četrti studijski album Reckless tako pomemben? Poleg globalnega preboja je pevcu prinesel tudi očiten komercialni uspeh – plošča je zasedla prva mesta lestvic najbolje prodajanih albumov po vsem svetu, samo v ZDA so prodali pet milijonov izvodov, v Kanadi je bil to sploh prvi album, ki se je prodal v več kot milijon izvodih, po svetu pa so skupno našteli okoli 12 milijonov prodanih ploščkov.

Podoba rokenrol limonade

Adams je takrat štel rosnih 24 let in vseh šest singlov z albuma, ki so jih izdali (Run to You, Somebody, Heaven, Summer of '69, One Night Love Affair, It's Only Love) je prišlo med prvih 15 na Billboardovi lestvici, kar je pred tem uspelo samo še Michaelu Jacksonu s Thrillerjem in Bruceu Springsteenu z Born in the USA. Toda k temu, da ga je uredništvo revije Classic Rock uvrstilo na dvanajsto mesto največjih kanadskih albumov vseh časov, je moralo prispevati še kaj več kot le plezanje po pop lestvicah. Skladba Run To You, ki sta jo napisala Adams in Jim Vallance, je bila sprva skoraj zavržena in ponujena, da jo posname nekdo drug – podobnega mnenja so bili tudi producenti in kritiki, saj se je zaradi svojih »predolgih« instrumentalnih vložkov in ponavljajočega se melodičnega refrena zdela »neperspektivna« za uspeh pri množicah. Toda prav ta nepreračunljivost je Adamsu, ki je skladbo vendarle uvrstil na album, dala neko dodatno ostrino, ki jo je potreboval predvsem v očeh kritikov in starih rokerjev, da ne bi izpadel preveč poštirkan in osladen – in se torej ne bi zdel zgolj kot pevec, ki besedo rok uporablja le zato, da se prikupi tistim, za katere že vnaprej ve, da ga bodo najbolj kritizirali.

Fenomen pa je postala pesem Summer of '69, ki je bila do danes predvajana že tolikokrat, da najbrž marsikomu že gleda iz ušes. Gre za pesem o nostalgiji, ljubezni in poletju, letnica 69 pa igrivo namiguje na dvojni pomen uporabe tega števila. Govori o najstniškem dojemanju (rok) glasbe, romantike in prijateljstva. »To so bili najboljši dnevi mojega življenja!« kot pravi besedilo. Pravzaprav gre za rokenrol limonado, ki je za češnjo na torti, kot pravijo Američani, dobila še temu primeren vizualni izdelek. Spot za Summer of '69 je takratnim mulcem dobro prodal navidezno emtivijevsko uporništvo. Saj se še spominjate dela, kjer Adamsa po skladišču lovijo policisti, ki padajo čez škatle in jabolka, kajne? Prejšnji mesec – ob 30. obletnici albuma Reckless – je Adamsova založba poleg originalnega albuma izdala tudi do zdaj še neizdane posnetke, ki se niso uvrstili v finalni izbor. Vnovično izdajo so zabeležili kar na štirih diskih.

Tudi v Ljubljani celoten album

Bryan Adams, ki je v svoji dolgoletni karieri izdal že enajst studijskih, pet koncertnih in dva filmska albuma, se jutri vrača v Slovenijo – tokrat že četrtič (enkrat je koncertiral v Izoli in dvakrat v Hali Tivoli, tokrat bo prvič nastopil v dvorani Stožice). No, Slovenijo pa je zaznamoval tudi s svojim fotografskim hobijem, ko je pred dvema letoma pred začetkom smučarske sezone v objektiv ujel slovensko smučarko Tino Maze; leta 2006 je imel v ljubljanskem Mestnem muzeju celo razstavo svojih fotografij.

Posebnost tokratne turneje je, da na koncertih odigra celoten album Reckless – toda tudi tisti, ki padajo predvsem na njegove druge uspešnice iz 90. let, so lahko pomirjeni, saj v okviru nastopa sledi še obvezen »best of« dodatek, ki vključuje tudi robinhoodovsko (Everything I Do) I Do It For You, pa Can't Stop This Thing We Started, Please Forgive Me, When You're Gone, ki jo je v originalu prepeval z Mel C iz Spice Girls, 18 Till I Die, Cloud #9, The Only Thing That Looks Good On Me Is You in All For Love, ki jo je zakrivil skupaj s Stingom in Rodom Stewartom. V nedeljo zvečer očitno ne bo (z)manjkalo hitov in lahko boste obujali spomine, kot jih z obletnicami albumov izpred 30 let rad obuja Bryan.