Uvodoma velja razložiti, da se na območju Slovenske ceste odvijata dve vrsti infrastrukturnih del na omrežju, ki je v lasti Energetike Ljubljana. Ena vrsta je neposredno povezana z rekonstrukcijo Slovenske ceste, katere investitor je Mestna občina Ljubljana (MOL), druga pa je vezana na obnovo omrežja, ki je zaradi starosti in dotrajanosti materialov potrebno temeljite obnove, za kar je pristojna Energetika Ljubljana. MOL kot investitor z rekonstrukcijo Slovenske ceste na določenem delu posega v vplivno območje omrežja Energetike Ljubljana, zaradi česar je potrebno prestaviti tako imenovane vode omrežja – to bo MOL naredila na svoje stroške, medtem ko bo obnovo omrežja na delu Slovenske ceste, ki ni neposredno v tem sklopu rekonstrukcije, financirala Energetika Ljubljana sama.

Gre torej za po pristojnosti in po vsebini različne vrste del, na osnovi katerih je bila tudi jasno postavljena meja glede financiranja njihove izvedbe.

Vezano na zaupanje del družbi KPL oziroma postopek izbire, ki ga je avtorica prispevka označila kot »nekoliko nenavadnega«, pa poudarjamo, da je Energetika Ljubljana gospodarska družba, ki pri izvajanju javnih naročil sledi osnovnim načelom Zakona o javnem naročanju, to je gospodarnosti, učinkovitosti in uspešnosti. Z izbranim postopkom javnega naročila je Energetika Ljubljana izpolnila vsa tri načela. Izvedla je pogajanja z izvajalcem, ki je bil na nivoju izpolnjevanja zahtev Zakona o javnem naročanju preverjen po postopku s pogajanji po predhodni objavi, ki je bil preverjen na nivoju referenc in usposobljenosti za izvedbo del na komunalni in cestni infrastrukturi. Izvedla je javno naročilo po postopku s pogajanji brez predhodne objave z izvajalcem, ki je oddal najnižjo ponudbeno vrednost. Za ta postopek se je v tem primeru odločila tudi zato, ker ima prednost ali dodatno varovalko, da omogoča znižanje najugodnejše ponudbe v postavkah, kjer ponudbene cene sicer presegajo običajne cene za istovrstna dela za gradnjo komunalne infrastrukture, ki jih pridobiva Energetika Ljubljana na samostojnih razpisih.

Če povzamemo, Energetika Ljubljana je ob polnem upoštevanju Zakona o javnem naročanju in z minimalno administracijo oddala dela po enakih cenah, kot jih je na javnem naročilu pridobila MOL.

Velja poudariti, da je lahko v prispevku predstavljeno mnenje o izpostavljenosti postopkov s pogajanji brez predhodne objave zlorabam zgolj načelno. Vsi postopki javnih naročil so namreč lahko izpostavljeni zlorabam in samo od udeležencev postopkov na strani naročnika in ponudnikov je odvisno, ali do dejanskih zlorab pride ali ne. Zagotavljamo, da pri postopku oddaje izvedbe gradbenih del na Slovenski cesti, do zlorabe ni prišlo. Vrednosti del, ki jih je oddala Energetika Ljubljana izvajalcu KPL, znašajo 109.884,61 evrov, kar predstavlja 3,51 odstotka vrednosti vseh del, ki se bodo izvedla na Slovenski cesti. Ob tem poudarjamo, da je bila ponudba KPL za prenovo Slovenske ceste mnogo cenejša od ostalih.

Srečo Trunkelj, namestnik direktorja družbe