»Vsako leto znova, v veselje Bricev in vseh, ki radi prihajajo v Brda, je trgatev največji praznik, takoj za njo pa martinovo, ki iz mošta naredi vino in ki v razigrano družbo poveže pokuševalce, poznavalce in ljubitelje jesenskih dobrot, še posebej vina. Ta najlepši jesenski praznik je v vinorodnih Brdih ena najlepših priložnosti za prijetno druženje in okušanje jesenskih dobrot. Nekdaj čas poganskih zahvalnih daritev in pojedin, danes pa pisan preplet doživetja barv, vonjev in okusov, še posebej tistih, povezanih z vinom,« poudarja Mateja Drnovšček iz Zavoda za turizem, kulturo, mladino in šport Brda.

Obiskovalci Brd boste lahko tudi letos martinovali v srednjeveški vasici Šmartno, vsi tisti, ki še posebej iščete pristnost in domačnost, pa lahko obiščete tudi številne turistične kmetije in domačije oziroma katerega od hotelov, kjer boste Brda okusili s polno žlico.

Veselo že jutri

»Letos bomo v zavetju srednjeveških zidov utrjene vasice Šmartno martinovali od 6. do 9. novembra. Po kleteh opuščenih hiš starodavne vasi bodo možne degustacije kakovostnih vin več kot tridesetih vinarjev iz Brd in vinarjev iz goriškega Collia. Na prizorišču, po vasi znotraj obzidja, bo potekal kulturno-zabavni program, postavljene bodo stojnice z briškimi proizvodi in domačo hrano. Topla jesen bo zagotovo pripomogla k temu, da bo prireditev do zadnjega kotička zapolnila šmartenske uličice. Glede na prejšnja leta tudi letos pričakujemo nekje do 2000 obiskovalcev,« največje briško martinovanje opiše sogovornica. V sklopu martinovanja v Šmartnem bo nedeljsko dogajanje tudi otroško obarvano. Poskrbljeno bo za otroški kotiček z delavnico in animacijo.

Drnovščkova dodaja, da edinstvenost geografske lege Brd pripomore k temu, da tamkajšnja martinovanja vselej obiščejo tudi enodnevni italijanski obiskovalci, na večjih briških prireditvah pa se zelo radi poveselijo tudi nemško govoreči gostje – Avstrijci in Nemci.

Uspešni na Kitajskem

Čeprav je letošnje obilno poletno deževje za slovenske vinogradnike predstavljalo velik izziv, so v Vinski kleti Goriška brda vseeno optimistični glede letine in prodaje vin. Slednja na tujem dosegajo nekoliko višje cene za prodano steklenico kot na domačem trgu, običajno se uvrščajo v srednji cenovni razred, ponekod pa tudi v premium segment.

Letos so še posebej zadovoljni z rastjo prodaje in utrjevanjem poslovnih vezi s kitajskimi poslovnimi partnerji, ki že od leta 2006 prisegajo na rdeča vina iz linije Bagueri. »Sprva je šlo za testne količine, po petih letih pa so se začeli kazati prvi sadovi sistematičnega pristopa do trga. Prodaja se je iz leta 2012 v letu 2013 količinsko podvojila, vrednostno pa smo v letu 2013 dosegli 135 odstotkov več kot v letu 2012 in kar desetkrat več kot v letu 2011,« sporoča Neja Škrinjar iz Vinske kleti Goriška brda, kjer letos pričakujejo, da se bo prodaja na Kitajsko še povečala. Načrtujejo, da bodo izvozili do deset 40-čeveljskih zabojnikov vina, kar pomeni skoraj pol milijona evrov finančne realizacije na kitajskem trgu.