»Odnosi v podjetju so ena najpomembnejših stvari. S pravo klimo, dobrimi in poštenimi odnosi je vse ovire lažje premagovati, lažje vsi stremimo k skupnim ciljem in jih uresničujemo,« ob vprašanju, zakaj naj podjetje vsako leto sodeluje v Zlati niti in preveri kakovost odnosa med zaposlenimi in organizacijo, razmišlja Romana Djuran, direktorica podjetja Hair Beauty iz Logatca.

»Z Zlato nitjo lahko pogledamo vase, prevetrimo stanje in se odločimo, kako naprej in kako smo lahko še boljši. V Zlati niti smo se našli! Moji sodelavci so pošteni, marljivi in zvesti. Skupaj smo že 22 let. Prihajajo samo novi. Na sodelavce se lahko zanesem v vseh situacijah in povsod. Zame je tim največje bogastvo in največji kapital,« poudarja direktorica podjetja, ki se zadnja leta redno uvršča med finaliste Zlate niti v kategoriji mala podjetja.

Medtem ko je lani v izboru najboljših zaposlovalcev Zlata nit 2013 sodelovalo 43 malih podjetij, ki so kakovost odnosa med zaposlenimi in organizacijo v povprečju ocenila z oceno 4,14 (od 1 do 5), kar je občutno več od skupne povprečne ocene, ki jo je podalo 6409 zaposlenih iz 86 podjetij in je znašala 3,69. Po dosedanjih prijavah malih podjetij kaže, da bo konkurenca tudi letos zelo velika, elektronske prijave podjetij pa zbirajo vse do decembra. V Zlati niti 2013 je bilo med malimi podjetji za najboljšega zaposlovalca prepoznano ptujsko IT-podjetje Intera.

Med finalisti v tej kategoriji je zadnja leta tudi ljubljansko podjetje List. »Smo storitveno podjetje, v celoti smo odvisni od tega, kako dobro delamo zaposleni. V času gospodarske recesije imamo pri nas sicer ves čas veliko dela, a za opravljeno delo dobimo manj denarja, zato je izjemno pomembno, da smo za delo motivirani, da delamo kakovostno, hitro in brez napak. To pa je mogoče samo, če v podjetju ves čas skrbimo za zaposlene, nenehno iščemo izboljšave, ohranjamo vrednote ter odnose med zaposlenimi in vodstvom na visoki ravni. Zlata nit je pri tem naš najboljši pomočnik, da lahko vedno znova preverjamo, ali smo pri svojih namerah uspešni,« poudarja Mirjam Kerpan, direktorica podjetja List.

»Najbolj me navdušuje, da je projekt zastavljen za ljudi – za zaposlene in da vodstvo na 'mehak' način opozarja, kje so pomanjkljivosti, kje so možne izboljšave. Tudi anketna vprašanja so zastavljena na način, da se zaposleni ne čutijo ogrožene in dejansko odgovarjajo po svoji vesti. Pri sodelavcih pa me najbolj razveseljujeta njihova zavzetost za delo in timsko delo. Tudi če nam kdaj ne gre vse po načrtih, se nihče ne umakne, pomagamo drug drugemu in skupaj skušamo najti najboljšo rešitev nastale težave.«

Pomembno je tudi, da je Zlata nit zavezana napredku in želji po nadaljnjem razvoju. Zato bo tudi Zlata nit 2014 marca ob zaključku izbora nadgrajena z interaktivno konferenco, še prej pa bodo pripravili tri srečanja pri dosedanjih najboljših zaposlovalcih, ki predstavljajo svoje dobre prakse in ponujajo rešitve, kako se podjetja lahko izboljšajo.

»Podatki, zbrani v projektu, so bogastvo za raziskovanje. Zlata nit je na primer Sloveniji in mednarodni strokovni javnosti ponudila izmerjeno ugotovitev, da kakovostni odnosi neposredno vplivajo na uspešnost podjetja. Podjetja, ki imajo visoko kakovost odnosov, v povprečju dosegajo skoraj devetkrat višjo dodano vrednost na zaposlenega in dvakrat višji čisti dobiček,« pojasnjuje mag. Edita Krajnović, vodja metodologije izbora Zlata nit.

Prav to potrjujejo tudi hitro rastoča, a hkrati v trajnostni razvoj usmerjena podjetja. Med njimi je tudi Elvez, ki je lani s skoraj 130 zaposlenimi ustvaril skoraj 12 milijonov evrov prihodkov, letos pa naj bi vnovič imel okoli 10-odstotno rast. »Za naše podjetje sta izjemnega pomena ohranjanje zadovoljstva zaposlenih in vzdrževanje kvalitetne komunikacije med vodstvom in vsemi zaposlenimi. Zato je za nas vsakoletno preverjanje zadovoljstva z vprašalnikom Zlate niti zlata vredno,« poudarja Rebeka Petrič iz Elveza.

Po njenem mnenju na tak način lahko tudi predvidijo, kje se skrivajo morebitne težave, oziroma na lažji način pridejo do idej, kako še izboljšati komunikacijo in pridobivanje novih znanj, s čimer dodatno spodbujajo zaposlene in izboljšujejo odnose na vseh ravneh podjetja. »Za podjetje, ki hitro raste, kot rastemo gazele, sta značilna zmerna fluktuacija in veliko število novih sodelavcev. Zato je zelo pomembno, da se vsi zaposleni med seboj hitro povežejo in vzpostavijo kolegialne odnose, ki zagotavljajo močan in trden kolektiv. Pri Zlati niti nas navdušuje tudi to, da projekt spodbuja slovenska podjetja k izmenjavi dobrih praks in da se podjetja povezujemo, držimo skupaj ter tako krepimo slovensko gospodarstvo. Tako tlakujemo svetlejšo prihodnost za vse skupaj.«