Mednarodna kolesarska zveza UCI je uradno objavila pričakovano število 17 ekip, ki imajo ali pa se potegujejo za status ekipe WorldTeam, kot imenujejo ekipe elitnega razreda s pravico nastopa na največjih dirkah. Število je zaradi združitve moštev Cannondale in Garmin za eno manjše kot lani. Ob trenutno podpisanih dogovorih, odhodu Marka Kumpa iz moštva Tinkoff Saxo v Adrio in negotovosti Janija Brajkoviča bo v prihodnji sezoni v njih vozilo sedem Slovencev, in sicer Simon Špilak (Katjuša), Borut Božič (Astana), Luka Mezgec (Giant Alpecin), Jan Polanc, Luka Pibernik (oba Lampre), Kristijan Koren in Matej Mohorič (oba Cannondale).

Ob tem je UCI objavila tudi 19 ekip, ki imajo status pro kontinental. Ta se od elitnih razlikuje predvsem po tem, da se lahko poteguje za dodatna povabila na največje dirke svetovne serije.

»Ekipe za sezono še nimam in tudi nič ne kaže, da bom kje dobil priložnost,« je slabe obete razkril Grega Bole, ki se je že to sezono reševal z nastopanjem za nižje proračunsko italijansko ekipo Vini Fantini, ki ima tako kot slovenski ekipi Adria Mobil in Radenska status razreda UCI kontinental. Prav ekipa Vini Fantini je ena od treh novih, ki se poteguje za status pro, a ker se je zamenjalo vodstvo z glavnim menedžerjem, verjetno ne bo prostora za Boleta. Čeprav je v zadnji sezoni prispeval večino največjih klubskih uspehov, s čimer se uvršča med najuspešnejših sto kolesarjev leta 2014. Nov menedžer je strategijo postavil na zvezdniku Damianu Cunegu (prihod iz ekipe Lampre), nekdanjem zmagovalcu Gira, prav povabilo za Giro 2015 pa je za italijansko ekipo najbolj pomembno. Proračun bo očitno skromen, saj bodo ob Cunegu le mladi in poceni kolesarji. »Bojim se, da bo že kmalu po začetku sezone zmanjkalo denarja in bo po Giru sezona končana. Želim si ekipe, kjer bi lahko normalno dirkal vso sezono. Upam, da se bo vsaj v kakšni ekipi Pro odprla možnost,« razmišlja Bole, ki se na usluge italijanskega menedžerja po lanski in letošnji slabi izkušnji ne zanaša več, stike pa išče s starimi poznanstvi, večinoma pa sam.

To pa je vse prej kot lahko. V tem poslu ne odloča zgolj kakovost kolesarja, pač pa še marsikaj drugega. Zgovoren je Boletov primer. Na lestvici CQ je pred Boletom kot trenutno 110. le petnajsterica zunaj ekip svetovne serije in nihče iz razreda kontinental. Vsa petnajsterica je nosila glavno breme in so zanimivi tudi za največje ekipe. Denimo Portugalec Machado, zmagovalec dirke Po Sloveniji, ki je podpisal za Katjušo. Tudi Jure Kocjan kot najboljši kolesar z dirk v ZDA je prisiljen ostati v ekipi SmartStop razreda kontinental. »Čeprav smo majhni in z nizkim proračunom, so vsaj druge razmere ugodne, da bom ostal v tej ekipi,« pravi Jure Kocjan. Bole in Jani Brajkovič si te ravni moštev (še) ne želita.

Velja namreč nenapisano pravilo, da so z izjemo največjih zvezdnikov in največjih upov, ki lahko sami postavljajo pogoje in tudi po svoje izbirajo ekipe, preostali obsojeni na številne druge interese. Velik del kolesarjev tako dobi delodajalca zaradi sponzorskih interesov (nacionalnost, poznanstva) in zakulisnih dogovorov menedžerjev. Slovenci imajo tu majhne možnosti, da bi dobili mesto v večini nacionalno dokaj homogenih ekip, kot so po pravilu iz razreda pro. Med temi so bile letos najbolj nacionalno pisane Unitedhealthure (sedež v ZDA), v kateri je letos vozil Aldo Ino Ilešič, MTN – Qhubeka (Južna Afrika), ki jo zaznamujejo najbolj zveneče okrepitve za sezono 2015 (z njimi naj bi se dogovarjal tudi Jani Brajkovič), in Net-App Endura (Nemčija). Med 23 kolesarji iz enajstih držav te ekipe je tri sezone in pol za njih vozil tudi Blaž Jarc. »Končujem kariero. V nedeljo bom na 108. klasiki Pariz Tours odpeljal zadnjo dirko,« je presenetil 26-letni kolesar iz Mirne Peči. Od visokoraslega kolesarja, ki je kazal vrhunski potencial, smo pričakovali, da bo glede na odhode najboljših in močan interes novega sponzorja Bora-Argon 18 zlahka zadržal mesto. »Nisem več s srcem v kolesarstvu in potem je tako naporen ritem skoraj nemogoče vzdržati. Ko sem vstopil v nemško ekipo, sem užival, z leti pa spoznal, da to ni več zame. Že nekaj časa je v meni tlela odločitev in poleti sem jo sprejel ter načrte usmeril – v kmetovanje. Za nekatere je to nespametna odločitev, saj še nisem star za kolesarja, a treba je začeti drugo pot. Slovo od kolesarstva zame ni poraz,« je na kratko razlagal Blaž Jarc, med kolesarji poznan kot Španc, ki je odvozil tudi največje svetovne klasike, kot sta Po Flandriji in Pariz–Roubaix. Leta 2009 je bil v domačem kraju tudi absolutni državni prvak, letos pa je Portugalcu Machadu pomagal do rumene majice na dirki Po Sloveniji, na državnem prvenstvu v Gabrju pa končal med deseterico, kar je za kolesarja njegovega robustnega kova na hriboviti trasi vrhunski dosežek.