»Nisem razočaran, ker me selektor ni izbral. Le zakaj bi bil? Spoštujem Štangljeve odločitve. Verjetno je dobro premislil. Toda zakaj me ni zraven, mi selektor ni povedal,« je brez očitkov Borut Božič sprejel odločitev selektorja kolesarske reprezentance Gorazda Štanglja, da ga ni med razširjeno sedmerico za nastop na bližnjem svetovnem prvenstvu s cestno dirko v nedeljo, 28. septembra. Odločitev Štanglja za Fajta, Boleta, Kocjana, Korena, Mohoriča, Polanca in Mezgeca je mnoge presenetila. Pričakovali so, da bosta zraven Božič in Jani Brajkovič, oba izkušena kolesarja Astane, kjer Štangelj opravlja delo enega od športnih direktorjev. Torej podobno vlogo, kot je selektorjeva.

Odzivi po izboru ne burijo duhov, čeprav še ni dokončen, saj Štangelj čaka še podatke o pripravljenosti Grege Boleta z enodnevnih dirk v Italiji. Blejec bi lahko bil udarni adut Štangljeve šesterice v Ponferradi, saj je tip kolesarja, ki je kot nalašč za traso, ali pa bo ostal le rezerva. Komentarji o Štangljevem izboru so vsekakor zanimivi, okoliščine prav tako.

Božič je bil nepogrešljiv član reprezentance od leta 2006, leta 2011 pa je na Kozjem griču nad Koebenhavnom s sedmim mestom na svetovnem prvenstvu dosegel tudi najboljši dosežek te generacije. Tedaj pod taktirko stratega s ceste Gorazda Štanglja. A razlika med danskim ravninskim prizoriščem, kjer so bili v ospredju šprinterji, in Ponferrado je tisto, kar daje težo pri izboru izkušenega Štanglja, ki je za reprezentanco vozil na rekordnih trinajstih prvenstvih. »Zase lahko trdim, da sem pripravljen bolje kot lani, verjetno najbolje v zadnjih letih. Celo presenetljivo dobro se držim jeseni. V Montrealu na zadnji dirki sem vodilno skupino spustil naprej v zadnjem 12-kilometrskem krogu. Če ne bi pomagal svojim, bi bil moj rezultat lahko boljši,« Borut Božič omeni podrobnost z zadnje dirke svetovne serije, ki pušča nekaj dvomov glede izbora. A Štangelj je zaradi zahtevne trase dal prednost Luki Mezgecu in Juretu Kocjanu.

Vendar če 34-letni Idrijčan po osmih letih ni v reprezentančni zasedbi, pa si je v nasprotju z Janijem Brajkovičem že zagotovil pogodbo za leto 2015. »Podaljšal sem pogodbo z Astano. Glede na položaj v kolesarstvu je to zelo v redu. Moram biti zadovoljen,« dodaja v upanju, da je zanj sezona končana, saj je etapna dirka v Pekingu šele čez štiri tedne in bi brez dirk težko obdržal pripravljenost na visoki ravni. Posledično ni pod pritiskom kot Belokranjec, ki bo čas svetovnega prvenstva izkoristil za odhod na višinske priprave, da poskusi dvigniti formo za dirke Po Lombardiji in Pekingu ter opozori menedžerje, da je vreden pogodbe.

Božič za traso svetovnega prvenstva meni, da je težja kot v Valkenburgu leta 2012 (82. mesto) in lažja, kot je bila lani v Firencah (odstop). »Pričakujem, da bo potek dirke svetovnega prvenstva zelo podoben kot vsa zadnja leta – na izpadanje. Prva prelomnica, kdo vzdrži in kdo ne, bo med 180. in 220. kilometrom, potem bodo nekateri še dodali plin in 'leteli',« predvideva zgovorni bratranec najboljšega voznika relija Aleksa Humarja, ki je pred dnevi znova osvojil naslov državnega prvaka, zato se pošali, da gre Aleksu po športni plati bolje kot njemu.

»Mogoče je trasa v Ponferradi le pretežka za Božiča. Sem pa za Božiča pričakoval, da bo zraven, saj je v Kanadi, kot sem videl, dobro dirkal. No, Štangelj bo že vedel, saj nas je izbral,« pa meni Kristjan Fajt, ki bo tako z 32 leti daleč najstarejši član elitne reprezentančne zasedbe. Uravnotežene zasedbe, pravi kolesar Adrie Mobila, ki je dobil zaupanje zaradi vloge pomočnika. »Zame je to najlepše zadoščenje za moje delo, ki ga opravljam v pomoč klubskim kolegom, ki sicer v rezultatih ni nikoli vidno. Tudi Štangelj je bil podoben kolesar, zato sem ga še kot kolesarja zelo spoštoval, in tudi sedaj dobro ve, kaj je pomembno. Vseskozi sem se pripravljal, kot da bom nastopil na svetovnem prvenstvu, čeprav do torka sploh nisem vedel za vpoklic. Potrudil sem bom, da potrdim zaupanje in izkoristim priložnost,« se je razgovoril Fajt med obiskom pri frizerju, saj bo v Španiji kar deset dni. Videz spada k ugledu reprezentance. In kluba. Z Adrio Mobilom bo v nedeljo nastopil na ekipni vožnji na čas, ki ima v kolesarstvu že sloves lige prvakov. »Tudi za ekipno tekmo se pripravljamo smrtno resno. Meni ni vseeno, ali smo 25. ali 20., kot je bil imeniten lanski dosežek,« dodaja Fajt. In mnenje Fajta o vlogi tistega, ki bo moral na cestni dirki prevzeti breme rezultata? »Luka Mezgec ali pa Grega Bole bosta kar prava liderja. 4000 metrov višinske razlike v 254 kilometrih je veliko, a na krožnih dirkah, kot je svetovno prvenstvo, se dirka drugače in tudi katerim od netipičnih hribolazcev je mogoče priti čez klance.«

In funkcionarji? »Selektor naredi izbor. Verjetno je Štangelj dolgo razmišljal, kateremu bo zaupal odgovornost. Štangelj je ne nazadnje najbolj kompetenten, da to naredi. Če ne bomo zaupali njemu, le komu drugemu bomo?« meni Bogdan Fink, predsednik odbora za cestno kolesarstvo, podpredsednik KSZ in prvi Slovenec s kolajno na svetovnih prvenstvih (med mladinci), medtem ko je kot direktor KK Adria Mobil urejal zadnje podrobnosti odhoda ekipe Adrie Mobila na nedeljsko ekipno vožnjo na čas, ki bo nastopila v zasedbi Kristjan Fajt, Rado Rogina, Primož Roglič, Klemen Štimulak, Bruno Maltar in Matej Mugerli. Slednji, sicer državni prvak na cestni dirki, se je tudi moral sprijazniti, da je bil le v širšem izboru Štangljeve deseterice.