Dih več tisočim navijačem ob progi je prav gotovo najbolj zastal v čisto zadnjem zavoju zadnjega kroga, ko je dirkalnik Nicolasa Prosta, sicer sina legendarnega Alaina Prosta, trčil v tistega, za volanom katerega je sedel Nick Heidfeld. Nemca je ob tem odbilo v ogrado in katapultiralo v zrak, dirkalnik pa je pristal na hrbtu. Voznika sta na srečo ostala nepoškodovana, a tudi brez uvrstitve na zmagovalni oder, kamor se je na najvišjo stopničko povzpel Brazilec Lucas di Grassi.

Tekmovanje, ki ga je Mednarodna avtomobilistična zveza (Fia) skrbno načrtovala kar dve leti, se je kljub nekaterim podcenjevalnim besedam udeležencev precej bolj priljubljene formule 1 - med drugim tudi aktualnega svetovnega prvaka Sebastiana Vettla - izkazalo za spektakularno.

Kot kolonija ponorelih netopirjev

»Glavni zaključek, do katerega smo prišli po prvi dirki, je, da gre za čisto resno dirkanje. Fantje niso tu, da se zgolj podijo po progi z majhnimi električnimi avtomobilčki. Iz sebe stiskajo zadnje atome moči, kar smo lahko videli v zadnjem zavoju zadnjega kroga,« je navdušeno ocenil izvršni direktor tekmovanja, Španec Alejandro Agag, ob tem pa dodal: »Gre za novo obdobje v dirkaškem športu. Želimo si nekaj, kar je radikalno drugačnega kot formula 1. Že sam zvok dirkalnikov je močno drugačen, a tudi zelo kul. Dirkalniki so videti izjemno, so kar malce futuristični.«

Kot danes poroča tiskovna agencija Reuters, je zvok dirkalnikov na sobotni dirki spominjal na kolonijo ponorelih netopirjev, ki so se po progi podili z več kot 200 kilometri na uro, a je bil klub vsemu dovolj tih, da so kitajske oblasti privolile v organizacijo tekmovanja v središču sicer močno onesnaženega Pekinga.

»Na dirki vlada pravi kaos. Lahko vam povem, da še nikoli v življenju nisem govoril toliko po radiu. Govoril sem neprestano. Tudi sama proga po ulicah je bila zelo zabavna, veliko bolj kot sem sprva pričakoval. Mislil sem, da bo precej bolj počasna,« je svoje vtise po prihodu v cilj zbral petouvrščeni Indijec in član moštva Mahindra Racing Karun Chandhok.

»Vse skupaj je kul, zelo kul«

Čeprav je eden izmed ciljev organizatorjev zagotovo atraktivno prvenstvo, Agag ne skriva, da je glavni namen tekmovanja promoviranje električnih vozil mladim potrošnikom. »Ljudje mislijo, da električna vozila niso privlačna in razburljiva. Z gledanjem teh dirkalnikov verjamem, da si bodo ljudje premislili.«

Po prvih odzivih sodeč, je poslanstvo Agaga in njegovih sodelavcev že naletelo na plodna tla. »Vse skupaj je kul, zelo kul,« navdušenja ni skrival gledalec Žang Džin. »Tehnologija napreduje zelo hitro, sam verjamem v napredek električnih avtomobilov.«

Agag je v pogovoru za Reuters še priznal, da izbira onesnažene kitajske prestolnice za krstno dirko formule E ni bilo naključje. »Le kje bi bilo bolje pričeti kot prav tu. Gre za prestolnico z največjim avtomobilskim trgom na svetu, za prestolnico države z največ prebivalci na svetu in državo, ki zagotovo stremi k elektrifikaciji.«

Zaenkrat Agag in dirkači ostajajo osredotočeni zgolj na naslednjo dirko, ki jo bo 22. novembra gostilo mesto Putrajaya v Maleziji. Takrat bodo organizatorji znova imeli priložnost dokazati, da opazke Vettla in njegovih stanovskih kolegov iz formule 1 ne držijo vode.