Na povabilo Simobila, najboljšega zaposlovalca Zlate niti 2013, ki je nedavno pripravil Žur z razlogom in z izkupičkom podprl delovanje zaposlitvenih klubov, ki jih organizira zavod Nefix, so se na razpis za iskalce prvih zaposlitev odzvala podjetja Atlantic Grupa, Studio Moderna, Skupina Panvita, Sportina Group, Pop TV, Mercator, SRC, Zavarovalnica Tilia, časnik Finance, Knauf Insulation, Adriatic Slovenica, Steklarna Hrastnik in Plastika Skaza, ki bo zaposlila štiri mlade ljudi.

Skupaj s Simobilom so podjetja objavila 18 delovnih mest, ki jih bodo zasedli iskalci prve zaposlitve. Med podjetji, ki bodo torej medse sprejela prve iskalce zaposlitve, je tudi kar nekaj najboljših zaposlovalcev Dnevnikovega izbora Zlata nit. »Podjetja, ki so se odločila za sodelovanje na razpisu za prve zaposlitve, očitno razumejo pereč problem zaposlovanja mladih, predvsem težavnost prehoda mladih iz izobraževalnega sistema na trg dela. Navkljub subvencijam in drugim ukrepom države mladi pri zaposlovanju še vedno potegnejo najkrajšo,« meni Saša Miladinović iz Simobilove službe za razvoj in strateško upravljanje človeških virov.

Simobil ponuja eno zaposlitev, in sicer iščejo specialista za IP-omrežja. Delovno mesto bomo ponudili za nedoločen čas, iščemo pa iskalca prve zaposlitve, ki ima poleg ustreznih kompetenc tudi potencial za nadaljnji razvoj. Letos so zaposlili 12 sodelavcev, ki do zdaj še niso bili v rednem delovnem razmerju. Dvema so ponudili delovno razmerje za nedoločen čas, večina preostalih zaposlitev pa je bila za določen čas zaradi različnih oblik nadomeščanja.

Zaposlitvene klube so podprli, ker prinašajo rezultate, hkrati pa je to edini nepridobitni in nevladni program, ki k nezaposlenosti mladih pristopa sistematično in učinkovito.

»Naše podjetje po svoji strateški usmeritvi v glavnem podpira lokalne aktivnosti, namenjene mladim, njihovemu razvoju in izobraževanju, tako da je bila naša tokratna odločitev za sodelovanje v vseslovenski akciji Orto bolj izjema, s katero smo se želeli pridružiti tistim, ki želijo mladim vliti optimizem in pokazati, da tudi v Sloveniji še obstajajo podjetja, ki so uspešna, ki zaposlujejo in iščejo mlade strokovnjake in njihovo znanje. Hkrati imamo tudi mi v podjetju podobno zasnovan projekt, ki prav tako spodbuja pridobivanje izkušenj mladih na eni strani in zagotavlja bazen talentov za podjetje na drugi strani,« je pojasnila Barbara Hafner iz podjetja Knauf Insulation, zlate gazele 2013, ki bo zaposlilo laboratorijskega tehnika.

Mlademu sodelavcu bodo dali mentorja, ki bo zanj pripravil načrt dela, cilje ter na koncu projekta tudi vrednotenje, končno oceno in priporočila. Naloga mentorja je tudi strokovna podpora, svetovanje in usmerjanje. »Pobudi smo se pridružili zlasti zaradi poslanstva in pozitivnosti sporočila, ki ga to promovira, saj želimo, da bi čim manj mladih zaradi ekonomske stiske in težav z zaposlitvijo odšlo v tujino. Vsekakor je to tudi sporočilo tistim, ki imajo v tej državi v rokah škarje in platno, da z državo ravnajo odgovorno, da so mladi pomembni in da zato svoje aktivnosti usmerijo v zagotavljanje kakovostnih delovnih mest in ustvarjanje perspektive za našo mladino.«

Knauf Insulation se vrača v Ajdovščino

V podjetju Knauf Insulation trenutno zaposlujejo 429 sodelavcev. »Za prihodnje leto načrtujemo nekaj novih sodelavcev na lokaciji v Škofji Loki ter najmanj 30 novih sodelavcev na lokaciji v Ajdovščini, kjer bomo z novim letom odprli nov predelovalni obrat. Predvidevamo, da bo okoli desetina novo zaposlenih prvih iskalcev zaposlitve,« je pojasnila Barbara Hafner. Najbolj iskani kadri pri njih so tehnično-strokovni kadri strojne, kemijske in elektrousmeritve. Občasno iščejo tudi sodelavce v proizvodnih ali prodajnih oddelkih.

»Za sodelovanje v akciji Orto zaposlovanje mladih smo se v SRC odločili zato, ker želimo spodbuditi zaposlovanje mladih, ki iščejo prvo zaposlitev. Ves čas našega obstoja je pri nas veliko mladih našlo prvo zaposlitev, glede na trenutno slabšo situacijo na trgu dela pa se nam zdi še toliko pomembnejše, da mladim čim prej omogočimo delo,« poudarja Miha Žerko, direktor podjetja SRC, finalista Zlate niti 2013.

Alenka Stefanič Splichal pojasnjuje, da vsakemu novozaposlenemu sodelavcu dodelijo mentorja, ki je odgovoren za uvajanje novih sodelavcev, pripravi pa tudi program uvajanja. Program vsebuje uvodni uvajalni seminar v kadrovski službi, seminar za novozaposlene, uvajanje za uporabo različnih programskih orodij, spoznavanje podjetja in časovni načrt uvajanja na podlagi zahtev delovnega mesta.

SRC redno sodeluje v Zlati niti. »To se nam zdi pomembno iz več razlogov. Prvi je ta, da si želimo ogledalo nastaviti tudi takrat, ko sprejemamo neželene ukrepe, ki po pričakovanjih pri zaposlenih ne bodo dobro sprejeti. Drugi razlog je, da imamo na tak način zagotovljeno kontinuirano merjenje zadovoljstva naših zaposlenih, čeprav ga čez leto merimo na več različnih načinov. Tretji je, da je Zlata nit projekt, pri katerem enostavno želimo biti zraven zaradi njegove narave.