Pipistrel, ki je model WATTsUP predstavil ob praznovanju 25-letnice podjetja, je prvo električno letalo razvil že leta 2007, prvo popolnoma električno štirisedežno letalo pa je poletelo leta 2011 in zmagalo na Nasinem natečaju.

Električni pogon je idealna rešitev

»V Pipistrelu smo že pred 25 leti zasnovali obliko letal na energetski učinkovitosti, zato naša letala porabijo manj energije kot druga, zato je tudi poraba goriva manjša in lahko z enim polnjenjem preletijo bolj daleč. In ker so tako načrtovana, smo jih lahko predelali tudi v električna,« je na današnji predstavitvi v Ajdovščini povedal direktor in solastnik Pipistrela Ivo Boscarol.

Razvojniki v Pipistrelu so prepričani, da ima električni pogon v letalstvu še veliko prihodnost, ker je »električni pogon idealna rešitev in bo kmalu poganjal tudi velika letala«. Taka letala namreč ne proizvajajo veliko hrupa, ne uničujejo atmosfere, predvsem pa državam omogočajo neodvisnost od črpanja nafte.

Vendar ni tako enostavno zamenjati bencinski motor z električnim. Izdelava takšnega letala je po besedah Boscarola zelo kompleksna, saj mora biti letalo tako učinkovito, da je električni pogon dovolj za njegovo delovanje: »Najprej je pomemben dizajn letala, nato pa še sistem pogona. Ker se takih polnilnih sistemov nikjer ne da kupiti, jih v celoti razvijamo sami v Pipistrelu. Vgrajeno pa ima eno komponento, ki ni razvita pri nas, pač pa je razvita v sodelovanju s Siemensom, to je motor s kontrolerjem.«

Tržna cena pod 100.000 evri

Ajdovsko podjetje bo letalo začelo serijsko izdelovati prihodnje leto, predvidena tržna cena brez DDV bo pod 100.000 evri. Po Boscarolovih besedah imajo že nekaj naročil iz vsega sveta, prvo pa so dobili prav iz Slovenije.

Današnje predstavitve šolskega električnega letala so se udeležili tudi predstavniki kitajskih investitorjev. Zanimali so se namreč za vlaganja Pipistrela na Kitajsko ali vlaganja kitajskih partnerjev v Pipistrel.

»Na Kitajskem smo sicer že močno prisotni, vendar bomo morali prej ali slej zaradi potenciala kitajskega trga tam odpreti kakšen obrat ali tja prodati tehnologijo, da bo naša letala proizvajal kdo drug. Vendar pa je potencial kitajskega trga bistveno večji, kot lahko mi sploh proizvedemo letal v Sloveniji in Italiji skupaj,« je še dejal Boscarol.