Zdaj ko vemo, da gre za citroëna, je verjetno že bolj razumljivo, zakaj bode v oči. Če kateri, potem so bili namreč skozi zgodovino prav številni avtomobili te francoske znamke tisti, ki so oblikovno toliko odstopali od uveljavljenih oblikovnih smernic svojega časa, da so na cestah s svojo drugačnostjo izstopali in privabljali poglede – skratka, bodli v oči. Najnovejši Citroënov avto ta sloves ne le upraviči, temveč ga nadgradi in dvigne na novo, višjo raven. Še več, upali bi si trditi, da je cactus od trenutka, ko je zapeljal na slovenske ceste, to pa se dogaja v teh dneh, na njih vsaj med tremi najbolj izstopajočimi serijskimi avtomobili.

Kar tega 4,16 metra dolgega križanca naredi posebnega in drugačnega od že precej številčne konkurence, je inovacija, ki so jo poimenovali airbumps. Kot ob osnovnem poznavanju angleščine nakaže že ime, gre za posebne zračne blazinice, ki so jih namestili na vsa bočna vrata in odbijača, njihov namen pa je vozilo zaščititi pred praskami in manjšimi udarci drugih vozil oziroma delov vozil – predvsem avtomobilskih vrat, ki na parkirnih prostorih ob tesnem parkiranju avtomobila ob avtomobilu tako zelo rada udarijo v sosednji avto. Ker so omenjenim blazinicam namenili kar precejšen del cactusove zunanje površine, v oči dejansko bodejo kot bodice, sploh zaradi tega, ker se poleg drugačnega materiala tudi barvno precej razlikujejo od preostalega dela karoserije – mimogrede, različnih barv slednje je deset, med njimi so tudi precej živahne, medtem ko so zračne blazinice na voljo v štirih umirjenih barvah.

Seveda pa Citroën ne bi bil Citroën, če oblikovno tako posebnemu avtomobilu ne bi namenil tudi prav posebne notranjosti. Ta je popolnoma digitalizirana, kar pomeni, da za volanom kraljuje prvi, na sredini armaturne plošče pa drugi digitalni zaslon, pri čemer je slednji občutljiv za dotik in omogoča upravljanje vseh funkcij avtomobila. Cactus je ob tem prvi avtomobil na svetu, ki ima sovoznikovo čelno zračno blazino skrito v stropu in ne v armaturni plošči, še najbolj posebna pa sta prednja sedeža: ta sta namreč med seboj povezana in dajeta občutek, kot da s sovoznikom sedite na skupni zofi, ob tem pa sta precej podobna zadnji klopi, na kateri je prostora za avtomobil te velikosti zares veliko.

Povsem dovolj je prostora tudi v zadku, saj prtljažnik sprejme 358 litrov, spredaj pa cactus lahko poganjajo štirje motorji: 1,2-litrska bencinska imata bodisi 82 konjev (60 kilovatov) bodisi 110 konjev (81 kW) moči, 1,6-litrska dizelska pa 92 KM (68 kW) ali 100 KM (73 kW). Najcenejši cactus stane 13.900 evrov, sicer pa bo z njim bržčas tako kot z vsemi posebneži – nekaterim bo všeč, drugim pač ne. Nam je, in to zelo!

Več fotografij na www.dnevnik.si