Od letnih dajatev za uporabo vozil za leti 2013 in 2014 naj bi po napovedih finančnega ministrstva infrastrukturno ministrstvo do konca leta prejelo 16 milijonov evrov, so sporočili z ministrstva.

Potrebujejo še 8 milijonov za avgust in 9 za september

Za podpis koncesijskih pogodb za redno vzdrževanje namreč potrebujejo osem milijonov evrov za avgust in devet milijonov evrov za september.

Infrastrukturno ministrstvo bo zato nemudoma začelo pripravljati dogovorjeno delno kombinirano rešitev za zagotovitev manjkajočih sredstev Direkcije RS za ceste (DRSC) za njihova nujna vzdrževalna dela.

Minister, ki opravlja tekoče posle, Omerzel pričakuje, da bodo vsi vpleteni ustrezno, odgovorno ter pravočasno ukrepali in pripomogli k reševanju težav DRSC za izvajanje gospodarske javne službe rednega vzdrževanja državnih cest do konca leta 2014.

Drugi del rešitve namreč še vedno ostaja nedorečen in se nanaša na Družbo za avtoceste v RS (Dars) oz. namensko porabo sredstev od nadomestila za ustanovitev stavbne pravice v višini 24 milijona evrov.

Omerzel za nujna sredstva v okviru sprememb zakona o Darsu

Dars namreč v skladu s sporazumom z državo slednji plačuje nadomestilo za uporabo stavbnih pravic, država pa ta sredstva nato vrača Darsu prek priprave državnih prostorskih načrtov in nakupov zemljišč.

Omerzel je že predlagal, da bi nujna sredstva za vzdrževanje državnih cest zagotovili v okviru sprememb zakona o Darsu, vendar pa temu na Darsu nasprotujejo. Ministrstvo za infrastrukturo in prostor je tudi pripravilo dodatek k letni izvedbeni pogodbi in ga v podpis poslalo upravi Darsa, vendar pa mu ta še vedno nasprotuje.

V ustreznem stanju vsaka četrta državna cesta

»Tudi po zagotovilih službe vlade za zakonodajo in finančnega ministrstva je jasno, da je takšna odločitev skladna z veljavno zakonodajo in da v ničemer ne ogroža likvidnostnega stanja družbe Darsa,« so poudarili na ministrstvu.

V letošnjem proračunu za investicije na direkciji niso imeli zagotovljenih nobenih sredstev, razen za projekte, ki so v višini 85 odstotkov financirani z evropskimi sredstvi, za vse preostale aktivnosti pa so imeli na voljo približno 60 milijonov evrov. Že zdaj je v ustreznem stanju 27 odstotkov državnih cest, torej vsaka četrta.