Besede. Ena ima lahko več pomenov, še večkrat ima več različnih enak pomen. Nekatere v enem jeziku pomenijo nekaj povsem drugega kot v drugem, v tretjem spet popolnoma nič. Ko kakšno izgovorimo, se ta lahko sliši povsem enako kot kakšna druga, a se napiše popolnoma drugače in ima kot taka spet drugačen pomen. In še bi lahko naštevali. Kot tudi številne primere vsega naštetega. Če bi se osredotočili zgolj na svet avtomobilizma, bi na primer ugotovili, da so več svojih izdelkov različni proizvajalci na različnih tržiščih poimenovali drugače, nekatere tudi zaradi tega, ker ima lahko ime avtomobila na določenih trgih neugoden pomen – pajero, na primer. Ime tega Mitsubishijevega športnega terenca sicer izvira iz latinskega imena neke južnoameriške pasme mačke, v slengu španskega jezika pa ta beseda velja za hudo žaljivko.

Renault trafic takšnih težav ni imel, zato ga na vseh trgih, na katerih je prisoten, najdemo pod istim imenom. Je pa z njim povezano veliko od zgoraj naštetega: ker je angleščina pač najbolj razširjen jezik, ob »angleški« izgovarjavi njegovega imena večina pomisli na promet (kar pomeni v prevodu), medtem ko v pisni obliki v angleščini ne pomeni prav ničesar – da bi pomenil enako kot v izgovorjeni bi ga morali zapisati kot traffic. No, zapisan v originalu in izgovorjen drugače kot v angleščini, pa trafic v francoskem jeziku primarno pomeni promet s surovinami, lahko pa tudi različne oblike cestnega in ostalega prometa. In ker je renault trafic francoski avto, njegovo originalno ime odlično zadane bistvo in pomen tega avtomobila.

Renault trafic, ki se po trinajstih letih uspešne druge generacije zdaj predstavlja v obliki tretje, je namreč bolj kot kdajkoli prej postal odlično vozilo tako za udobno vožnjo in s tem udeležbo v vsakdanjem prometu kot še posebej za sredstvo pri prometu s surovinami. Osnovna različica, ki zdaj v dolžino meri natanko milimeter manj od petih metrov (4,999 metra), je v primerjavi s predhodnikom pri dolžini skupno pridobila 21 centimetrov, od tega deset centimetrov spredaj, kar pripomore k bolj atraktivni zunanji podobi in k večji varnosti, in enajst centimetrov zadaj. Slednje se morda sliši malo, kaj dejansko pomeni, pa so nam nazorno predstavili Renaultovi inženirji s povsem enostavno demonstracijo: najprej so nam za primerjavo, koliko je enajst centimetrov, ponudili povprečen mobilni telefon, nato pa v tovorni prostor položili 200-litrski grelnik. Za toliko, torej okroglih 200 litrov, je namreč prostornina tovornega prostora pri novem traficu večja od tiste pri starem, skupno pa pri običajni različici tako znaša kar 5200 litrov. Pri podaljšani, ki je od standardne skupno daljša za 40 centimetrov (5,399 metra), prostornina znaša okroglih 6000 litrov, sicer pa je, upoštevajoč vse možne kombinacije vseh možnih različic, od takšnih in drugačnih tovornih in potniških do podaljšanih, povišanih in tako dalje, reci in piši 270! Podati podatke o vseh bi bilo seveda neizvedljivo, ker so se pri Renaultu pri predstavitvi osredotočili na osnovno tovorno različico, ker si od nje bržčas največ obetajo in ker smo z njo naredili kar nekaj sto kilometrov v okolici danske prestolnice, pa lahko več zapišemo predvsem o njej.

Ob vseh naštetih podatkih je tako zagotovo koristen tudi ta, da uporabna dolžina poda pri novem traficu znaša 2,54 metra, širina med blatniškima košema 1,27 metra in uporabna višina 1,39 metra ter da je ob vseh naštetih litrih dodatnih skupnih 90 zelo uporabnih in priročnih na voljo tudi v potniški kabini. Tudi sicer so pri Renaultu potniški kabini dali velik poudarek in pomen ter novega trafica poimenovali kar potujoča pisarna. Kar dejansko tudi je. »Vse več ljudi dandanes ne more več brez pametnih telefonov in tablic, na njih imajo shranjeno praktično vse, tako da pisarno dobesedno nosijo s seboj. V novem traficu smo jim šli toliko na roko, da smo jim prilagodili vozniški delovni prostor, ki se v nekaj enostavnih potezah prilagodi še v pravcato malo fizično pisarno. V kombinaciji s tisto, ki jo nosijo s seboj, je trafic torej dejansko pisarna na kolesih,« je razložil direktor programa renault trafic Philippe Divine. V pomoč uporabniku so tako številni nosilci za telefone in tablice, ki se, ko niso v uporabi, lepo zložijo, številni predali, osrednji del, ki je lahko pravcata mala mizica, povezljivost preko povezave bluetooth…

V zvezi z motorji in menjalniki pri Renaultu niso preveč komplicirali. 1,6-litrski dizelski motor bo tako z enim turbinskim polnilnikom na voljo bodisi z 90 konji (66 kW) bodisi s 115 konji (84 kW) moči, z dvema turbinskima polnilnikoma pa s 120 KM (88 kW) in 140 KM (103 kW), pri čemer vsi sodelujejo s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom, medtem ko se kasneje baje obeta tudi možnost samodejnega. Sami smo, obteženega s 450 kilogrami tovora, najprej preizkusili tistega s 115 konji, s katerim je bila vožnja več kot spodobna, in kasneje še najmočnejšega, s katerim pa smo že prav uživali. Sploh če dodamo izjemno ugoden in udoben položaj za volanom, visoko sedenje in udobne sedeže.

Novi trafic bo pri nas v vseh različicah, tudi zelo zanimivi potniški, ki bi utegnila pritegniti družinsko naravnane kupce, na voljo od septembra dalje. Takrat bodo znane tudi cene, hkrati z njim pa prihaja tudi prenovljeni večji brat master, ki so mu nadeli novo Renaultovo družinsko masko.

Več fotografij na www.dnevnik.si.