Čeprav so strokovnjaki Zavoda za gradbeništvo Slovenije že pred dobrim mesecem Direkciji RS za ceste predali poročilo druge faze varnostne analize problematičnih mostov na državnih cestah, ga upravljalec državnih cest noče razkriti. Na vprašanje, koliko mostov so strokovnjaki tokrat pregledali, koliko je kritičnih in koliko je takih, kjer bo nemara spet treba uvesti omejitve za tovorna vozila, so nam na direkciji za ceste odvrnili le, da na podlagi prejetega poročila pripravljajo ustrezne predloge.

Vse slabše ceste...

Državna cestna infrastruktura gre očitno v franže, saj na direkciji za ceste že dalj časa ponavljajo, da je v ustreznem stanju le še 27 odstotkov glavnih in regionalnih cest. Nič kaj zavidljiv podatek ne velja niti za mostove – na državnih cestah je v slabem in zelo slabem stanju več kot 300 premostitvenih objektov. Na vprašanje, ali imajo pripravljen sanacijski načrt, na direkciji za ceste niso odgovorili, so pa povedali, da bi v naslednjih petih letih za ta namen potrebovali od 120 do 150 milijonov evrov.

Znano je, da že od konca januarja zaradi dotrajanih mostov veljajo omejitve za tovorna vozila na 15 odsekih glavnih cest, za zdaj pa so denar našli le za sanacijo najnujnejših dveh mostov – čez reko Pivko v Prestranku in čez reko Socko pri Skrlinovem gradu na cesti med Arjo vasjo in Velenjem – katerih krpanje naj bi končali jeseni. Po novih izračunih direkcije za ceste bi za izvedbo najnujnejših del na preostalih 13 mostovih potrebovali približno 10 milijonov evrov, kar je dvakrat manj, kot so zatrjevali v začetku leta.

... denarja pa ni

A na ministrstvu za infrastrukturo in prostor tudi manjšega zneska – kljub obljubam – še vedno niso našli. Še pred dobrim mesecem so nam zagotavljali, da naj bi v kratkem z notranjo prerazporeditvijo finančnih sredstev napraskali denar še vsaj za obnovo dodatnih dveh mostov z aktualnega rdečega seznama, a kaj, ko ne vedo niti, kje bodo vzeli 70 milijonov evrov za vzdrževanje državnih cest do konca leta.