Bolj kot vsebina in sporočilo je danes pomembna prepoznavnost znamke in PSY je ena izmed svetovnih zvezd korejskega K-Popa, ki velja za eno donosnejših izvoznih gospodarskih panog Južne Koreje. Po osvojitvi vzhodne in jugovzhodne Azije se zadnja leta njeni kreativci, promotorji, artisti in fenomeni širijo na druge trge. Osvajajo jih s premišljeno poslovno strategijo in promocijo korejske kulture, v kateri igrajo državne institucije nezanemarljivo vlogo. Ministrstvo za kulturo, šport in turizem ob financiranju in logistiki odpira korejske kulturne centre ter vzpostavlja in vzdržuje promocijske platforme po svetu. Zunanje ministrstvo prireja K-Pop World Festival s ciljem pritegniti čim širšo svetovno pozornost na korejsko kulturno industrijo. Ogromni vložki so v zadnjem desetletju prinesli podvojene prihodke in so leta 2012 segli čez tri milijarde dolarjev.

Glasba iz Južne Koreje je utečeno prisotna na svetovnih glasbenih sejmih in festivalih. Tako je na letošnji South By Southwest v Austinu v paketu s K-Pop idoli (Hyuna, Nell, Kiha & The Faces, Jay Park) pripotovala tudi posadka korejske (alternativne, neodvisne) rockovske scene s skupinami Crying Nut, Smacksoft in Jambinai. Bolj kot taktično formulirana znamka K-Pop indie je pritegnil pozornost avtentičen glasbeni jezik, zlasti Jambinai, ki jo bo korejski val pljusknil tudi k nam. Na letošnjih gostovanjih po večjih evropskih festivalih in koncertnih odrih bo s podporo korejskega umetniškega menedžment servisa KAMS nastopila na jubilejni 30. Drugi godbi.

Zasedbo Jambinai so leta 2009 v seulski »indie« kulturni četrti Hongde ustanovili trije diplomanti tradicionalne korejske glasbe. Izvirajoč iz njene gugak tradicije so stopili v rockovske škornje. Če je prvi EP iz leta 2010 meditativno skoncentriran na stoletja stare inštrumente piri, hegum, komungo in tegum, prvenec Différance (2012) v kombinaciji z električno kitaro, basom, bobni in sampli udari silovito, kot se za rock bend spodobi. Kombinacija progresivnega eksperimentalnega metala s tradicionalnimi korejskimi inštrumenti je posrečen opis te plošče. Sami zatrjujejo, da zlivajo korejsko tradicionalno glasbo in postrock. Njihova ustvarjalna drznost gre čez meje in se pretanjeno razteza od milozvočja do brutalne eksplozije. Odpirajo jasna obzorja in nas predramijo s počelom modernega, ki ni drugje kot v zapuščini. »Pomembno je ohranjati tradicionalno glasbo, je pa za njo še pomembneje, da je v stiku s časom, in prav zato igram v Jambinai,« pravi Bomi Kim.