Zaposlitvena agencija Adecco se je tudi tokrat pred praznikom dela posvetila mladim. V sredo so odprli vrata vsem prvim iskalcem zaposlitve ter jim ponudili poklicno svetovanje in brezplačne delavnice za pomoč pri izboljšanju njihove zaposljivosti. Hkrati je Adecco najavil tudi natečaj Way to work, s katerim bodo sto mladim po vsem svetu omogočili prve delovne izkušnje s poletno prakso v njihovih poslovalnicah. Mladi iskalci prve zaposlitve lahko v natečaju sodelujejo tako, da na spletni strani www.waytowork.com naložijo video, v katerem predstavijo svoje talente.

»Natečaj je priložnost, da mladi razmislijo, kako naj se predstavijo, kako izpostavijo svoje prednosti, talente in veščine, svojo osebnost in odnos, skratka tisto, kar je za mlade pri iskanju zaposlitve najpomembnejše,« pojasnjuje Viviana Žorž iz Adecca. Tisti, ki se bodo uvrstili v drugi krog tekmovanja, jih čaka tudi pravi zaposlitveni intervju, ki bo prav tako dobra izkušnja za nadaljnjo kariero. Delodajalci namreč iščejo zaposlene, ki bodo lahko podjetju takoj prinesli dodano vrednost, pravi Žorževa in dodaja, da je zato za mlade še pomembnejše, da znajo svoje sposobnosti, lastnosti in dosežke predstaviti tako, da bo delodajalec takoj prepoznal, kako mu lahko pomagajo pri delu. »Če nimajo delovnih izkušenj, morajo prepričati s svojim odnosom do dela in učenja,« poudarja Žorževa.

Zmagovalca slovenskega dela natečaja Way to work čaka enomesečna plačana praksa, s tem pa se izziv še ne konča. Vsi zmagovalci lokalnih natečajev namreč lahko sodelujejo še v globalnem natečaju, kjer pa se bodo potegovali za veliko pomembnejšo funkcijo. Najboljšemu kandidatu bodo namreč prepustili enomesečno vodenje celotne Adecco Skupine, ki jo vodi glavni izvršni direktor Patrick de Maesenier. Sodelovanje v izzivu torej mlade lahko popelje do na prvi pogled nepredstavljivih prvih delovnih izkušenj.

Kaj pa na zaostrenem trgu dela čaka vse tiste, ki te priložnosti ne bodo dobili? »Iskanje zaposlitve je lahko zelo kompleksen in dolg proces, zaradi česar je potrebna vztrajnost,« menijo v Adeccu, iskalcem zaposlitve pa polagajo na srce, naj ne opuščajo niti klasičnih poti iskanja zaposlitve. Torej naj še vedno spremljajo zaposlitvene oglase v tiskanih in elektronskih medijih, na zavodu za zaposlovanje, v zaposlitvenih agencijah, poleg tega je priporočljivo, da tudi vse prijatelje in znance povprašajo, ali vedo za kakšnega delodajalca, ki išče nove ljudi, in izkoristijo tudi spletna družabna omrežja. »Naj se tudi pozanimajo o podjetju, v katerem bi želeli delati, in samoiniciativno pošljejo ponudbo za sodelovanje. Pri iskanju zaposlitve morajo biti mladi veliko bolj aktivni, priložnosti pa iskati povsod. Vedno več informacij o delovnih mestih je na družbenih omrežjih, kar mladi lahko še posebej izkoristijo,« o novih orodjih, ki so lahko v pomoč pri iskanju dela, še pravi Žorževa.