Kot je na današnji novinarski konferenci ob predstavitvi nove storitve na Brniku pojasnil direktor oddelka za IT in trženje pri Adrii Airways Iztok Franko, smo v letalstvu v zadnjih 20 letih priča eni stalnici - spremembam. Zadnjih sedem let še posebej zaznamuje agresiven prihod nizkocenovnikov.

Trendi namreč kažejo, da na letih znotraj EU že prevladujeta nizkocenovni in hibridni poslovni model. Delež nizkocenovnih prevoznikov na letih znotraj EU je presegel 35 odstotkov, irski nizkocenovnik Ryanair pa je po deležu prehitel Lufthanso, ki je največji letalski prevoznik v tem segmentu.

Kot je pojasnil Franko, število prepeljanih potnikov kljub krizi in vsem pretresom narašča, kar je dobro, slabše pa je to, da cene letalskih kart strmo padajo, zaradi česar morajo letalski prevozniki optimizirati poslovanje.

Zaradi omenjenih trendov se spreminjajo tudi pričakovanja potnikov. Analize kažejo, da so glavni dejavniki odločanja pri nakupu letalske vozovnice cena, vozni red in varnost, ostale storitve, kot so prtljaga, hrana, rezervacija sedeža in podobno, pa s strani potnikov niso prepoznane kot ključne pri izbiri prevoznika.

Potnikom v ekonomskem razredu bodo za plačilo na voljo hladni in topli napitki, prigrizki in sendviči, ponudba v poslovnem razredu in na čarterskih letih pa zaenkrat ostaja nespremenjena, je pojasnil direktor zemeljske operative pri Adrii Airways in vodja omenjenega projekta Mario Mezek.

Projekt, s katerim želijo predvsem optimizirati poslovanje in znižati stroške oskrbe letal, potnikom pa ponuditi možnost izbire, je v zadnjih šestih mesecih razvijala skupina devetih zaposlenih, vanj pa je bilo vključenih še pet zunanjih partnerjev, je povedal Mezek.

Franko natančne vrednosti investicije v novo storitev ne razkriva, gibala pa naj bi se okoli 100.000 evrov. Povrnila naj bi se v približno letu dni.