iCcode je nevidna koda, ki jo oglaševalci, filmski studii in drugi pripravljalci televizijskih vsebin vstavijo v svoje obstoječe vsebine – oglase ali filme. Rešitev tako uporabnikom omogoča, da s pomočjo aplikacije na mobilnem telefonu, ki ga usmerja v TV-zaslon, na telefon dobijo informacije o produktu. Nevidna koda jih namreč pripelje do spletnega mesta, Facebookove strani, kode za popust, povezave do nagradne igre ali drugih informacij o produktu. Na drugi strani pa oglaševalci pridobijo informacije o gledanosti in vpletenosti uporabnikov.

Ideja je tako preprosta, da se človek vpraša, kako da še ne obstaja. Kako ste vi prišli nanjo?

Naša ideja dejansko še ne obstaja, predvsem ne za videovsebine, obstaja pa za zvočne signale, kot je aplikacija Shazam. Na idejo smo prišli, ker je del naše ekipe prej deloval v marketingu in oglaševalskih agencijah, kjer smo se spoznali s trgom in ugotovili, da oglaševalci potrebujejo dodatne podatke uporabnikov.

Koliko časa se ukvarjate z razvojem rešitve?

Idejo smo začeli razvijati septembra lani, pospešeni razvoj programske opreme se je začel decembra, podjetje pa smo ustanovili februarja v ZDA.

Je bil to pogoj, da vas sprejmejo?

Da, predvsem zaradi naše zakonodaje. V ZDA imajo drugačne lastniške strukture, tako da je bila ustanovitev podjetja v ZDA pogoj za pridobitev njihove investicije.

Kako vam je v tako kratkem času uspelo priti v tako eliten pospeševalnik?

Najbrž tudi z malo sreče. S produktom razvijamo nov standard, tako da nismo mogli pokazati nič drugega kot jih prepričati z ekipo in idejo, pa tudi s tem, da je trg velik in da je ekipa sposobna idejo realizirati. Sicer pa smo se ob prijavi veliko učili o pospeševalniku, o njegovih partnerjih, poskušali smo pridobiti kontakte podjetij, ki so že bila v pospeševalniku, skratka, nujna je raziskava samega pospeševalnika in okolja, kamor želiš iti.

Kako pa je bila videti prijava v pospeševalnik?

Vse je potekalo prek interneta. Treba je opisati čim več podatkov o ideji, o članih ekipe in njihovih izkušnjah, drugi del prijave zajema opredelitev produkta in njegovega trga. Mi smo imeli malce smešno situacijo, ker so nas najprej zavrnili, potem pa so nas prosili za dodatno gradivo. Ko smo jim povedali, da smo bili zavrnjeni, so se opravičili, da je prišlo do pomote in da želijo sodelovati z nami. V dveh dneh bi morali priti v Dallas na predstavitev produkta, ampak je bilo to časovno neizvedljivo, tako da smo vse skupaj uredili prek interneta. V Dallas smo nato odšli v dveh tednih.

Kaj vse ste morali urediti, preden ste odšli?

Treba je urediti vizum in poiskati stanovanje. Sicer tudi pospeševalnik nudi bivanje v start up hiši, vendar smo se odločili za svoje stanovanje, ker je tako ceneje. Prav tako smo dobili brezplačne letalske vozovnice in brezplačne pravne storitve za ustanovitev podjetja. Veliko časa smo posvetili tudi preučevanju preostalih sprejetih podjetij, da lahko potem uspešno sodeluješ v programu.

Kako boste v pospeševalniku razvijali produkt?

Trenutno smo v razvojni fazi in imamo minimalno sprejemljiv produkt. Testiramo ga v nekaterih videih, trenutno se ukvarjamo z razvojem platforme za operacijski sistem iOS, v prihodnjih dveh ali treh mesecih pa bomo produkt lansirali na ameriškem trgu. Odločili smo se samo za platformo iOS, ker je teh uporabnikov v ZDA največ in ker so že vajeni, da pri gledanju televizije uporabljajo pametne telefone. Najpomembneje je, da bomo v prvih mesecih pridobili prve stranke, pri čemer bomo imeli na voljo tudi mrežo kontaktov podjetij s seznama Fortune 500.

Boste po programu v pospeševalniku ostali v ZDA?

Tako je. Po treh mesecih bosta vodstvo in prodajni del ekipe ostala v ZDA, razvojni del pa bomo selili nazaj v Slovenijo. Usmerili se bomo namreč samo na ameriški trg, ker bomo tam najlaže dostopali do oglaševalcev in do uporabnikov, ki so dovzetni za novosti.

Kako pa ocenjujete poslovno okolje v Sloveniji?

Podporno okolje za start upe se je v zadnjih treh letih precej izboljšalo, čeprav je celotno evropsko področje precej zaprto in je težko priti do neke resne investicije. Se pa vključujemo v različne programe tudi v Sloveniji, denimo v programe CEED, Tovarne podjemov in Tehnološkega parka Ljubljana. Izkoristili smo priložnost, da smo dobili informacije in tudi kritike o produktu ter ga tako tudi izboljšali.