»Zlata nit nam daje možnost, da kontinuirano preverjamo, ali smo na pravi poti in kje iskati priložnosti za izboljšave,« med drugim pripoveduje Mirjam Kerpan Izak, direktorica podjetja List, ki petič sodeluje v Dnevnikovem izboru najboljših zaposlovalcev Zlata nit in se je uvrstil med finaliste Zlate niti 2013. Ob Listu tokrat svoje razmišljanje in delovanje predstavljajo vodilni ljudje podjetij Lotrič Meroslovje, Lekarna Ljubljana, L-tek Elektronike in Droga Kolinska. Prav slednja sta letošnja novinca med finalisti.

»Dosežki, ki se ne dajo izmeriti s centimetri in sekundami, izrazijo svojo pravo vrednost šele v primerjavi v času in okolju. Zadovoljstvo zaposlenih je eden takih dosežkov. Iskreno smo veseli, da smo po merilih Zlate niti uvrščeni tako visoko, vendar gre za proces, za življenje, za niz vsakdanov, ki jih napolnjujemo z vrednotami, uspehom in zadovoljstvom,« razmišlja Srećko Nakić, predsednik uprave Droga Kolinska, finalista Zlate niti 2013 v skupini velika podjetja.

Strast, odgovornost, inovativnost

Droga Kolinska, ki redno zaposluje več kot 450 ljudi, se je za sodelovanje v Dnevnikovem izboru najboljših zaposlovalcev sicer odločila drugič. Nakić poudarja, da delujejo pregledno, odprto in logično, zato so vrednote opredelili s tremi simboli, ki imajo za vsakega člana kolektiva veliko sporočilnost. Sonce – strast, gora – odgovornost, val – inovativnost. Iz teh elementov je sestavljen tudi logotip Atlantic Grupe, katere del je Droga Kolinska.

»Atlantic Grupa goji filozofijo rasti, prav tako tudi vsak njen posamezni del, torej tudi Droga Kolinska. Rast želimo odčitati tako v podatkih o poslovanju, kot tudi v zadovoljstvu, pripadnosti in zavzetosti zaposlenih. Pravzaprav ta dva snopa v Atlantic Grupi sobivata ter podpirata in omogočata celo vrsto pozitivnih procesov in dejavnosti,« odgovarja na vprašanje, kako bodo Drogi Kolinski koristili podatki, ki jih bodo dobili po analizi ankete Zlata nit, Nakić, ki je prepričan, da je prostora za izboljšave vedno dovolj.

»Najnevarnejše se je uspavati z uspehi in zato postati manj dejaven. Zaposleni so res eden izmed treh stebrov, ki vzdržujejo stabilnost podjetja. So kot tekoče zlato. Zelo dragoceni, a če jih zanemariš, se razlijejo. Prepričani smo, da poslovna uspešnost in zadovoljni zaposleni hranijo drug drugega.«

Skupno iskanje rešitev

V Drogi Kolinski menijo, da prav inovativnost velikokrat loči uspešna podjetja od manj uspešnih ter da lahko na tem področju prispeva vsak zaposleni, ne glede na delovno mesto in izobrazbo. Zato imajo na ravni Atlantic Grupe vzpostavljen program Innowave, ki omogoča oddajanje inovativnih predlogov na vseh stopnjah poslovanja, njihovo evidentiranje, ovrednotenje, pa tudi aplikacijo in nagrajevanje, če je inovacija uporabna. Poleg tega na različnih ravneh spodbujajo samoiniciativnost in samostojno sprejemanje odločitev.

»Naša filozofija je, da je pomembno sprejeti odločitev, ne pa cepetati na mestu. Če se zgodi, da gre kaj narobe, si ne mečemo polen pod noge, temveč si pomagamo in skupaj rešujemo zaplet. Na tak način se zaposleni počutijo varne in pridobijo prepotrebne izkušnje za samostojno odločanje.«

Prenos znanja med zaposlenimi je še en zelo pomemben notranji proces v Atlantic Grupi in posledično tudi v Drogi Kolinski. Pri izobraževanju sledijo načelu 70:20:10, kar pomeni, da zaposleni 70 odstotkov znanja pridobijo na delovnem mestu, 20 ob internih mentorjih in 10 na klasičen način na seminarjih in zunanjih predavanjih. Program Learn vsebuje različne načine izobraževanja za različne potrebe in nivoje zaposlenih. Naj jih nekaj navedemo samo po nazivih, ki so zaradi razumevanja v angleškem jeziku, ker je Atlantic Grupa multinacionalno podjetje: Cuttin Edge, Inspire, Lead, Manage, Adventure… Talent Management, Exchange program za prehajanje zaposlenih iz enote v enoto ali iz države v državo za krajši čas, Start Up za novo zaposlene… Na nivoju cele skupine poteka tudi Šola kakovosti, ki je pomembna z vidika njihovega proizvodnega asortimenta.

Ko so izvedeli, da so uvrščeni med finaliste, jih je to iskreno razveselilo. »To doživljamo kot potrditev močnega prizadevanja in dobro načrtovanih in izpeljanih integracijskih aktivnosti po akviziciji. Prepogosto so take spojitve podjetij neuspešne prav zaradi neuspešne spojitve korporativnih kultur. Mi pa s svojim dobrim poslovanjem dokazujemo, da nam je uspelo. Uvrstitev med finaliste Zlate niti je še ena potrditev, da smo zelo dobro izpeljali tudi 'mehki del' združitve, ne samo poslovnega,« je prepričan Srećko Nakić.

Naslednji teden se bodo predstavili McDonald's Slovenija, Microsoft, ki sodeluje v Zlati niti vseh sedem let izbora, dolenjsko-posavska gazela Mikrografija, Novartis, ki v Zlato nit pristopa prvič, in Plinovodi, ki v izboru sodeluje že šestič. Vse do 18. marca lahko svoje glasove oddajo tudi bralci. Glasovnica je objavljena na strani 10.