Z Andrejem Podgorškom sta kmalu po zaključku študija ustanovila podjetje AD VITA d.o.o. Za podjetnika sta bila dokaj mlada, brez pravih izkušenj, ki so potrebne v trdem poslovnem svetu. Kako vama je uspelo? Kakšna je vajina zgodba o uspehu?

Z Andrejem sva podjetje ustanovila leta 2005. Sprva sva želela razvijati spletni portal z informacijami o zdravem načinu življenja. Pomemben del tega je tudi spanje. Pregledala sva ponudbo na trgu in opazila, da je ponudba katastrofalna: cenene odeje za 20 do 30 evrov ali izdelki slabe kakovosti, ki so jih za visoko ceno prodajali na raznih domačih predstavitvah. Dokončno pa naju je prepričala svila, njene pozitivne lastnosti, eleganca, mehkoba in številne možnosti, ki jih ponuja. In kar je bilo najbolj pomembno, na trgu ni bilo nikogar, ki bi jo ponujal. Kot vsi podjetniki sva tudi midva takrat postavila na kocko vse prihranke in si del sredstev še izposodila. Začela sva s prvo kolekcijo svilenih odej. Ljudem sva želela ponuditi najboljšo kakovost naravnih materialov za dostopno ceno. Naučiti sva se morala vsega o materialih in izdelavi. To je bil začetek Vitapurja, ki nam ga je uspelo razviti v prepoznavno blagovno znamko. Tržimo jo preko internetne in kataloške prodaje, od lani pa tudi z lastnima trgovinama v Ljubljani in Slovenskih Konjicah.


Zagotovo je bilo marsikdaj zelo težko. Ali vama je bilo kdaj vsaj za hip žal, da sta se odločila za podjetništvo?

Vsaka zgodba ima pluse in minuse, kljub temu pa nas žene ena stvar, in to je zadovoljna stranka. Naša logika je preprosta. S kakovostnimi izdelki in dobrim delom želimo, da nas ljudje preizkusijo. Če smo jih uspeli prepričati s prvim nakupom, imamo na drugi strani skoraj zagotovo prijatelja Vitapurja za vse življenje. Dokler se o nas širi dober glas, je to za nas motivacija in zagotovilo za nadaljnje uspešno poslovanje.

Koliko je danes zaposlenih v podjetju, kakšna je rast in seveda standardno vprašanje, kako ste se znašli v recesiji oziroma ali je tudi vas prizadela splošna gospodarska kriza?

Lani smo zaradi obsega dela celo zaposlovali. Tako nas je zdaj enajst redno zaposlenih, nepogrešljiv del naše zgodbe pa so tudi študenti, oblikovalci in računalničar, ki imajo sicer drugačen status. Kdor pravi, da ga kriza ni prizadela, laže. Padca prodaje sicer nismo občutili, dosegli smo celo visoko rast prodaje, res pa je, da smo morali biti bistveno bolj aktivni. Pripravili smo različne promocijske letake, aktivno smo povečevali bazo naročnikov na naše kataloge, dodali smo program vodnih postelj, odprli Spalni studio Vitapur v ljubljanskem BTC-ju. Po drugi strani je ta kriza tudi pokazala, kdo se na trgu resnično trudi in gradi dolgoročno zgodbo. Prej je lahko vsak prodajal karkoli, ne glede na kakovost.

Poslujete samo v Sloveniji ali greste tudi čez mejo?

Vitapur je s svojim podjetjem prisoten tudi v Avstriji, kjer potekata razvoj in prodaja izdelkov za avstrijski in nemški trg. Tako kot v Sloveniji se tudi na teh trgih pozna recesija, v čemer pa vidimo odlično priložnost zase, da z agresivnejšim nastopom še bolj opozorimo nase in svoj položaj okrepimo. Letos bo začelo poslovati tudi podjetje na Hrvaškem, kjer smo že doslej imeli veliko kupcev, ki so nas poiskali preko interneta ali po priporočilu prijateljev.

Kako bi ocenili trenutne slovenske pogoje za razvoj podjetništva? Ali ima po vašem mnenju država dovolj posluha za mlade podjetnike oziroma ali sploh ima prave prijeme za vzpodbujanje podjetništva?

Pogoji so vedno lahko še boljši, vendar delujemo na več trgih in istočasno razmišljamo o novih. Dober podjetnik je tisti, ki se zna prilagoditi vsakokratnim razmeram, drugega nam ne preostane. Dokler veljajo za vsa podjetja isti pogoji, se ne bojimo.

Najbolj ste prepoznavni po svojem programu prešitih odej. Na trgu je veliko odej, od cenenih do zelo dragih, in ko kupec hoče nov »kovter«, se težko znajde. V čem so vaše odeje razlikujejo od drugih?

Po naših raziskavah in stanju na trgu se večinoma prodajajo odeje s poliestrskim polnilom in že med temi je treba poznati razlike, ki niso majhne. Dobra odeja je kot dober čevelj. Pri nas namenjamo izreden poudarek kakovosti polnil (volne, puha, svile) in izdelavi. Kakovostna odeja vas mora obliti in aktivno dihati z vašim telesom. Imamo veliko izkušenj in vsako odejo dobro poznamo, zato tudi znamo svetovati, kar se nam vsekakor obrestuje z zadovoljstvom kupcev. Ponujamo tudi možnost preizkusa odeje ali vzglavnika brez tveganja – tako lahko izdelek vrnete ali zamenjate, če vam ne bi ustrezal. To je še posebno pomembno pri vzglavnikih, saj je marsikdo kupil že vsaj pet vzglavnikov, pa mu še vedno nobeden ne ustreza. Mi želimo, da naš vzglavnik najde zadovoljnega uporabnika in ne bo še ena od zgrešenih investicij v boljši spanec.

Po raziskavi, ki ste jo naredili, kar 76 odstotkov vprašanih uporablja odejo, starejšo od petnajst let, večina pa jih niti ne ve, kakšno je polnilo njihove odeje ali vzglavnika.

Ja, verjemite, tudi sam sem bil zelo presenečen. Tudi letos delamo podobno raziskavo. Pregledali smo že 3000 odgovorov. Vzpodbudno je, da se delež ljudi s tako starimi odejami znižuje. Si lahko predstavljate, da nekdo uporablja isto odejo ali vzglavnik že 15 let!? Saj razumem, da so se volnene odeje pred 15 leti prodajale za nepredstavljivo visoke zneske in da imajo stare pernate odeje lepo barvno tkanino, vendar se ljudje ne zavedajo, kakšno škodo delajo svojemu zdravju. Preseneča še en podatek. Pri izbiri ležišča so ljudje vedno bolj ozaveščeni, medtem ko nakupu odeje ali vzglavnika večina ne posveča posebne pozornosti. Kupujemo kakovostna oblačila, udobno obutev, zanemarjamo pa vzglavnik in odejo. Človeška modrost uči, da poceni nakup ni vedno najbolj racionalen nakup. Kakovost danes ni več draga, z brezobrestnimi obročnimi plačili, ki jih ponuja naše podjetje, pa je to dosegljivo resnično skoraj vsakemu.

Kaj bi potem priporočili povprečnemu uporabniku za mesece, ki prihajajo?

Ne glede na letni čas dajte prednost naravnim materialom. Ti naj bodo lahki in zračni. Ob tem pa kupujte odejo, primerno letnemu času. Ljudje, ki imajo toplejšo spalnico ali živijo v stanovanju, izbirajo tanjše odeje. Največja uspešnica za takšne spalnice v naši ponudbi je svilena odeja Blejske sanje. Upoštevajte tudi, da se ljudje med sabo razlikujemo. Iluzorna so tudi pričakovanja številnih, da bo ena odeja zagotavljala enako dobro počutje vse leto. Tudi tople jakne ne nosite v poletnih mesecih, ne? Vsakdo ima svoje potrebe in temu primerno je treba izbrati odejo in vzglavnik. Predvsem pa je treba poiskati dober nasvet.

Vaš prodajni program ste lani obogatili še z vodnimi posteljami. Ste zadovoljni s prodajo v teh kriznih časih? Kakšne načrte imate z njimi v letošnjem letu?

Vodne postelje so plod sodelovanja z nemškim partnerjem, ki spada med vodilne ponudnike tovrstnih izdelkov. Z lansko prodajo smo lahko zelo zadovoljni, saj smo doslej vsako naročilo izvedli v obojestransko zadovoljstvo, kupci pa že prihajajo k nam na podlagi priporočil. To je najvažnejše! Za letošnje leto so naši načrti mnogo bolj ambiciozni, prodati želimo tisoč vodnih ležišč. Naši argumenti so preprosti: odličen izdelek, za katerim stojita preverjeno ime in izkušena ekipa. Smo pa letos optimizirali stroške nabave, kar pomeni, da bomo vodne postelje vrhunske kakovosti kupcem lahko ponudili po mnogo ugodnejših pogojih kot konkurenca, in to že na marčevskem sejmu Dom v Ljubljani. Veste, čas je, da dobra ležišča dobijo svojo realno ceno. Številni ponudniki so predragi, po drugi strani pa se velja tudi zamisliti ob zelo nizkih ponudbah. Tudi če se kupec kasneje odloči za posteljo drugega ponudnika, je prav, da prej preveri našo ponudbo in cene. Hkrati vlagamo v razvoj novega ležišča, ki ga bo mogoče prilagajati potrebam uporabnika.

Verjetno je veliko dvomov, zakaj izbrati vodno posteljo?

V glavah ljudi se še vedno ohranjajo neki miti. Najpogostejši strah je, da se bo vodno jedro predrlo, stanovanje pa bo poplavljeno. Ta strah je vsekakor odveč, saj se za vodna jedra uporablja izredno trpežen material, poleg tega pa je vodno jedro še dodatno varovano z varnostnim bazenom, tako da ni skrbi. Predvsem pa imajo vodne postelje nesporne prednosti pred drugimi ležišči. Postelja vas pričaka topla, saj si temperaturo vodnega jedra nastavite sami, je tudi izredno higienična opcija za ljudi, ki imajo težave z alergijami. Zgornjo prevleko je namreč mogoče sneti in oprati. Samo telo je zjutraj dosti bolj spočito kot na klasičnih ali penastih ležiščih. Ponoči se ljudje pogosto obračajo, saj sila ležišča pritiska nazaj na telo, s tem nastane neprijetna bolečina. Telo nas prisili, da spremenimo svoj položaj, s tem pa zmotimo svoj spanec. Pogosto zaspimo v položaju, ki nam zjutraj povzroča bolečine. Pri vodni postelji tega ni, saj vodno jedro enakomerno porazdeli težo telesa po površini. Občutek je vsekakor fantastičen.

Poleg trgovin v Slovenskih Konjicah in Ljubljani je vaše izdelke mogoče naročiti tudi po telefonu ali internetu. Smo Slovenci skeptični glede takšnih nakupov na daljavo?

Bilo je obdobje, ko so ljudje želeli izdelke videti in otipati pred nakupom, zdaj teh težav nimamo več. Vitapur se je na slovenskem trgu že uveljavil kot zanesljiv in korekten partner. Večina naših kupcev po prvem nakupu pride ponovno, veliko pa jih pride k nam na podlagi priporočila, in to je zame osebno največja nagrada za trud. Poleg dobrega svetovanja ponujamo tudi ugodne plačilne pogoje z možnostjo brezobrestnega obročnega plačila, izdelke je v 14 dneh mogoče vrniti ali le zamenjati, prav tako pri nakupu nad 50 evrov mi plačamo poštnino. Se pa vedno potrudimo in prvi nakup še nagradimo.