Štiritaktni motor na mešanico goriva in olja

Tipične prednosti štiritaktnih motorjev se najbolj pokažejo med uporabo. Motorji s štirimi takti proizvajajo manj vibracij in hrupa, vendar pa kljub temu presenečajo z večjim navorom in dobrim izkoristkom goriva. Razumljivo je, da takšne prednosti prinašajo nekatere ovire – štiritaktni motorji zahtevajo več servisnega vzdrževanja, v praksi pa so nekoliko težji kot dvotaktne izvedbe podobnih tehničnih lastnosti. Stihlovi strokovnjaki so združili dobre lastnosti obeh vrst motorjev in novi motor poimenovali 4-Mix. Gre za štiritaktni motor, ki deluje na standardno mešanico goriva in olja, ki jo uporabljamo pri dvotaktnih motorjih. Takšna izvedba je izboljšala težo, saj štiritaktni motorji 4-mix ne tehtajo bistveno več kot dvotaktni. Ker delujejo na mešanico goriva in olja, položaj kose ne vpliva na mazanje, vzdrževanje pa je na ravni dvotaktnih motorjev.

Lažji zagon

Zagon motorja je olajšan s črpalko za gorivo in je dokaj enostaven. Opazili smo, da je zagon mogoč tudi, ko ima uporabnik koso pritrjeno na oprtniku, sploh ko je motor že ogret. Pri hladnem motorju je bolj zanesljivo, če se vžiga lotite, ko je kosa še na tleh, kasneje pa boste ugotovili, da je mogoč tudi bolj praktičen zagon. Tokratni preizkuševalec, ki je navajen Stihlovih dvotaktnih kos, je ob zagonu takoj pripomnil, da ima zvok kot štiritaktni motor, čeprav prej ni poznal tehnologije 4-Mix. Po razlagi, da gre za združitev dobrih lastnosti dvotaktnega in štiritaktnega principa, je več pozornosti namenil prav občutku med košnjo.

Kosa za obsežnejše površine

Čeprav smo v motor z 0,71 litra velikim rezervoarjem za gorivo natočili mešanico, je uporaba potrdila, da je motor zares štiritakten. Kosa je zelo odzivna in ustvarja veliko moč, precej velika glava z močno nitko pa opravi svojo nalogo zelo dobro. Dvodelni ročaj zmanjšuje že tako neizrazite vibracije, tudi zaradi kvalitetnega oprtnika pa delo ni utrudljivo. 7,2 kilograma teže motorne kose se z oprtnikom s širokimi in mehkimi naramnicami dobro razporedi na koščeva ramena in boke, zato kosa daje vtis, da je narejena za dolgotrajno košnjo. Tudi dvodelni ročaj je idealna izbira za večurno delo na obsežnejših položnih površinah. Morda subjektivna opazka, a robusten razširjen del osi med ročajem in motorjem se udobno naslanja na uporabnikovo nogo in pravzaprav doda svoje k udobju med delom. Ena redkih stvari, ki bi jo Stihl lahko izboljšal, je ščitnik rezalne glave. Ta svoje delo opravlja uspešno, vseeno pa bi bilo na tako robustni in zmogljivi kosi lepo videti ščitnik trdnejšega videza.

Za konec smo namestili še priloženi trikraki nož, pri čemer velja ponovno opozoriti na natančnost pri nameščanju. Ko pritrdite takšen nož ali dodatno rezilo, vedno postopoma dodajajte moč in opazujte gibanje glave in vibracije, preden začnete kositi. Kakršnokoli neenakomerno vibriranje glave ali cele pogonske gredi je posledica nepravilno nameščenega rezila, zato v takšnem primeru ustavite koso in ponovno namestite rezalno garnituro. Prav to se je zgodilo tudi nam, ob odstranitvi rezila pa smo takoj videli, da je šlo le za nenatančno vstavljeno podložko, in v minuti je bila napaka odpravljena. Trikrako rezilo ni pretirano velikih dimenzij, zato pa pridobi pri moči rezanja podrasti in debelejših trav. Preizkusili smo ga na robu robidovega grmovja in bili s prikazanim zadovoljni.

Stihl FS 310 je kosa, pri kateri nimamo posebnih pripomb. Grajena je robustno, a je košnja z njo udobna. Pri delu pokaže veliko moči, porabi malo goriva in ni hrupna. Stihlovi inženirji so izkoristili prednosti, ki jih prinaša motor 4-Mix, in jih prenesli na izdelavo celotne kose. Štiritaktni motor zagotavlja prijetno košnjo, to pa le še nadgrajujeta udoben oprtnik in dvodelni ročaj. Odlična kosa, s katero vas niti večurno delo ne bo izmučilo.

Stihl FS 310

Delovna prostornina                               36,3 cm³
Moč                                                        1,4 KW / 1,9 KM
Teža                                                             7,2 kg
Rezervoar za gorivo                                  0,71 l
Skupna dolžina brez rezalne garniture 1,81 m