Gorenje je podelilo nagrade na natečaju najboljših pametnih kuhinjskih dodatkov, oblikovanih v trendu Simplicity, ki je potekal od 1. septembra do 31. oktobra. Žirijo je s svojo idejno rešitvijo prepričala Velenjčanka Darja Osojnik s posodico za detergent za ročno pomivanje posode.

95 idejnih projektov iz desetih držav

gorenje_natecaj4.jpg

Avtorji zmagovalnih idejnih rešitev prihajajo iz Slovenije.

Na natečaj, ki ga je Gorenje razpisalo v sodelovanju z Bienalom industrijskega oblikovanja in Galerijo Velenje, se je prijavilo 78 avtorjev iz desetih držav, ki so skupaj poslali 95 idejnih projektov. Vse zmagovalne ideje so prispele iz Slovenije, zmagala pa je Darja Osojnik z zamislijo za posodico za detergent za ročno pomivanje Deterball.

Drugouvrščena sta dva projekta: mešalnik Eye mixing avtorja Uroša Bajta ter družina aparatov Simplicity hot & Simplicity cold avtoric Nine Hercog in Mateje Martini. Tretje mesto si delita projekta hladilne palčke Cool'n'drink avtorice Brine Fekonja ter magnetne posodice za začimbe Magnetic spices avtorja Mateja Colje.

Žirija prijetno presenečena, ko je ugotovila, da vi avtorji nagrajenih idej prihajajo iz Slovenije in iz Akademije za likovno umetnost in oblikovanje kar pomeni, da imamo v Sloveniji močno jedro perspektivnih mladih oblikovalcev, ki se lotevajo oblikovanja na vseh področjih, od električnih naprav do raznovrstnega posodja, tekstila in celo pohištva. V podjetju že razmišljajo o komercializaciji vsaj treh idejnih rešitev, ki so prispele na natečaj, preden pa se bodo odločili za to, bodo preučili še njihove tržne priložnosti.

Zmagovalko motile steklenice za detergent

gorenje_natecaj3.jpg

Zmagovalka Gorenjevega natečaja Darja Osolnik

Zmagovalka natečaja Darja Osojnik, študentka 4. letnika industrijskega oblikovanja na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani, je o tem, od kod ji ideja o posodici za detergent, povedala: »Ideja se je rodila, ker me kot uporabnico motijo steklenice za detergent. V prvi vrsti me moti že sama estetika plastičnih steklenic, njihova nestabilnost, obojeročna uporaba pri doziranju in ne nazadnje nenadzorovano doziranje detergenta pri nanašanju na pomivalno gobico. To sem želela rešiti z jasno, enostavno in elegantno rešitvijo.« O oblikovanju pravi, da jo pri delu vodi uporabnost, enostavnost in razumljivost izdelka na prvi pogled, oblikovalskim trendom pa ne sledi, saj jih raje ustvarja sama.

Drugonagrajeni Uroš Bajt, prav tako študent 4. letnika industrijskega oblikovanja na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani, pa o nagrajeni ideji pravi: »Pri kreiranju mi je bil največji izziv, kako prilagoditi mešalno napravo, da jo je mogoče uporabiti na vseh vrstah posod ne glede na njihovo širino in globino. Pri oblikovalskem razmišljanju mi je koncept preprostosti blizu, Gorenjeva linija Simplicity pa z enim samim gumbom za upravljanje to udejanja. Pri oblikovanju so mi bolj kakor oblika pomembni majhni presežki v smislu uporabnosti.«

Inovativni sekljalnik in priročne hladilne palčke

gorenje_natecaj1.jpg

Brina Fekonja je oblikovala inovativne palčke za hlajenje pijač.

Brina Fekonja je študentka 3. letnika industrijskega oblikovanja na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani. O koncipiranju ideje hladilnih palčk pravi: »Razmišljala sem kako biti pri hlajenju pijač inovativen. Spodbudil me je tudi moteč neekološki vidik plastičnih vrečk za enkratno uporabo za izdelavo ledu. Led napitke tudi redči, hladilne palčke pa ostajajo vedno enake, enostavno jih je uporabljati in imajo dolgo življenjsko dobo. Pri oblikovanju skušam biti inovativna, izvorna, rada iščem nove rešitve, tudi igrivost mi je pri tem blizu. Med izdelki Gorenja je moj favorit hladilnik Retro.«

Hercog - Martini, tandem dveh že uveljavljenih mladih oblikovalk, Nine Hercog in Mateje Martini, je prav tako prejemnik druge nagrade natečaja: »Navdih za idejo sekljalnikov s funkcijo gretja ali hlajenja izvira iz najine želje po možnosti zdravega načina prehranjevanja izven domačega okolja, na primer v pisarni ali v študentskem domu, internatu. Spodbuda je bila tudi, da na trgu nisva našli nobenega sekljalnika, ki bi nama bil dejansko všeč. Najino oblikovalsko delo zaznamuje koncept preprosti in vodilo, da v delo radi vnašava humor. Od Gorenjevih izdelkov nama je blizu kolekcija Gorenje Ora-Ïto.«

gorenje_narecaj2.jpg

Nagrajena ideja za magnetne posodice za začimbe

Matej Colja, študent 4. letnika industrijskega oblikovanja na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani, o svojih magnetnih posodicah za začimbe pravi: »Navdih sem prejel pri iskanju rešitve kako zmanjšati nered, ki nastane na kuhinjskem pultu ob kuhališču med kuhanjem, ki je še večji, kadar se med kuhanjem poigravamo z začimbami. Z začimbami, shranjenimi v magnetnih posodicah na steni ob kuhališču, pa lahko na steno z magnetki pripenjamo tudi recepte, sporočila, razglednice tako, da ima ideja večstranski uporabniški vidik.«

Razstava idejnih rešitev do 8. januarja

Vse idejne rešitve, ki so prispele na natečaj, so do 8. januarja na ogled na razstavi Pametni kuhinjski dodatki Gorenje in Najboljše z BIO 21 v Galeriji Velenje. V okviru razstave je Gorenje modelno realiziralo tudi tri izmed nagrajenih projektov: prvonagrajeno posodico za detergent za ročno pomivanje Deterball ter tretjenagrajene hladilne palčke Cool'n'drink in magnetne posodice za začimbe Magnetic Spices.

Gorenje že vrsto let organizira oblikovalske natečaje za študente. V 22 letih sodelovanja z Akademijo za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani jih je pripravilo že devet, tematsko pa so obsegali vse od oblikovanja malih gospodinjskih aparatov do koncipiranja kuhinje kot tehnološkega središča doma.