Sortiranje po ključnih besedah vam lahko resnično pomaga. Začnite z glagoli - na eno stran naj gredo torej tisti papirji, ki od vas zahtevajo neko dejanje (denimo računi, ki jih morate plačati, vabila, na katera se morate odzvati, itd.). Na drugo stran pa dajajte »samostalniške« dokumente – bančne izpiske, otroška spričevala, recepte, garancije...

Zavrzite nezaželeno pošto in kuverte

Pošto odpirajte nad košem za odpadni papir, namenjen recikliranju. Tako lahko kar takoj zavržete nezaželeno pošto in odprte kuverte, da se vam vse ne nabira na mizah, prihranite pa tudi pri času.

Račune plačujte prek spleta. Lahko tudi skenirate določene dokumente in jih hranite na računalniku, papirnate originale pa odvržete. Vendar je pri tem treba biti izjemno previden. Vedno si naredite vsaj še eno kopijo in jo hranite na USB-ključku ali zunanjem disku.

dokumenti1.jpg

Vzemite si le deset minut na dan

Vsak dan si vzemite deset minut in organizirajte vaše papirje. Tako vas proti koncu tedna ali celo meseca ne bo čakala grozljiva gora papirja, temveč se je boste brez težav rešili že sproti.

Uredite si prostor za dolgoročne in dnevne ali tedenske dokumente. Med prve bodo romala različna potrdila o garancijah, bančni izpiski ipd., na drugega pa računi, ki jih morate sproti plačevati, in dokumenti, ki jih potrebujete skorajda vsak dan. Bolj »zasuti« ko ste z različnimi tipi dokumentov, manj produktivni boste, saj se med njimi ne boste znašli.

paper_clutter.jpg

Nepotrebne papirje sproti mečite stran

Bodite selektivni in sproti »čistite« odvečne papirje. Je resnično treba obdržati vsako pismo ali novoletno čestitko, ki ste jo prejeli? Kaj vam bodo računi za telefon izpred petih let? In kaj v vašem predalu počne potrdilo o garanciji za televizor, ki ga že pet let nimate več?

Če pošto najraje pregledujete za jedilno mizo, si poleg nje omislite manjšo omarico, v katero lahko organizirano pospravite prejete dokumente. Tako ne bo treba nositi stvari v sosednjo sobo, temveč boste le iztegnili roko - in miza bo pospravljena.