Poznavanje ene motorne kose še ne pomeni, da poznamo uporabo drugih, kar velja tudi za motorne žage, prekopalnike in seveda vrtne kosilnice. Različni načini košnje, nastavljanje ročaja in koles, da o sklopki nožev sploh ne govorimo. Izbira pravega vrtnega stroja postaja vse bolj zapleten proces, pri katerem je poznavanje mnogih informacij ključno za pravilno izbiro. Tega se zavedajo tudi v Hondinem centru AS Domžale v obrtni coni Trzin, kjer se prodaje kosilnic, kos, prekopalnikov in drugih strojev lotevajo na nekoliko neobičajen način.

Najpomembnejši je občutek pri uporabi

Navadno so zgolj kupci tisti, ki z druge strani pričakujejo informacije, pri Hondi pa naletimo na drugačno situacijo. Lahko bi rekli, da od stranke med posvetovanjem o nakupu zahtevajo kar veliko podatkov, saj tako resnično najdejo model, ki ga bo uporabnik tudi izkoristil. »Zanima nas ogromno stvari – v primeru vrtnih kosilnic nas tako zanima, kakšen je teren za košnjo, koliko je dreves, rož, robnikov, tlakovanih površin in podobnega. Ugotoviti moramo, kaj stranka pričakuje od nove naprave, in skupaj poiskati najboljšo rešitev,« razlaga Iztok Dominko iz Hondinega Power programa.

honda1.jpg

»Pri tem je zelo pomembno, da se napravo lahko preizkusi. Kadar je to tehnično izvedljivo, lahko kupci vedno preizkusijo stroj. Če je pozimi sneg, ga skupaj čistimo s snežnimi frezami, poleti kosimo travo. Stranka mora dobiti občutek in otipljivo izkušnjo pri delu s strojem. Razlaga zmogljivosti kosilnice na stojalu je eno, to preizkusiti v praksi pa nekaj povsem drugega. Neizkušeni uporabniki ne vedo, kaj pomeni lažji zagon, manj tresljajev in hrupa ali različne hitrosti košnje. Ti prvi občutki o legi, zagonu in uporabi so zelo pomembni pri izbiri prave naprave.« Vzroki za tako dodelan pristop k prodaji verjetno izhajajo iz dejstva, da so prodajalci Hondinih naprav nekoč prodajali avtomobile, kjer ima prodaja svoje značilnosti, odločitev za nakup pa je rezultat poglobljenega premisleka.

Stranka se nauči sama prepoznati napake

Po nakupu pa pri Hondi stranki še ne dovolijo, da jih zapusti. Skupaj s serviserji novi lastnik Hondinega stroja opravi prvi pregled naprave, kjer jo pripravijo za delo. Če je treba, izdelek sestavijo, potem pa vanj natočijo olje, pregledajo zračne filtre, svečke in druge vitalne dele. »Stranki pokažemo nekatere najbolj tipične težave, ki se znajo pojaviti ob uporabi. Večinoma gre za nedolžne napake – zaprt ventil za gorivo, preveč privit zamašek, sneta kapica svečke in podobno. Tako stranka spozna stroj in zna ob malenkostih ukrepati sama. Vedno smo pripravljeni svetovati tudi kasneje, ampak takšne inštrukcije preprečijo marsikatero sicer nepotrebno vožnjo stroja na servis.

honda2.jpg

Na tem mestu pa čas ni pomemben, saj si za to svetovanje vzamemo čas, kolikor ga pač potrebujemo, da ima stranka občutek, da lahko sama upravlja stroj,« pojasnjuje Dominko ob ogledu servisnih prostorov, kjer je v delu že nekaj vrtnih kosilnic: »Vedno poudarjamo, da se je na novo sezono košnje treba pripraviti vsaj kakšen teden pred prvo košnjo, podobno pa velja za vse sezonske stroje. Te pregledamo in očistimo, v primeru težav pa imamo vsaj nekaj dni časa za njihovo odpravo. Če ste kot uporabnik čez leto stroj po uporabi vsaj malo očistili in nanj pazili, bo začetek sezone zagotovo lažji.«

Odlično stanje tridesetletnih strojev

Redno vzdrževanje ni pomembno zgolj zaradi lažjega začetka sezone, saj podaljšuje tudi življenjsko dobo stroja. Po uporabi kosilnice ali motorne kose lahko vsakdo očisti travo z rezil in drugih kovinskih elementov, prav tako moramo nekaj pozornosti nameniti čiščenju koles, pogona, filtrov in ohišja, pri Hondi pa poudarijo še pomen letnega servisiranja: »Dobro je, da stranka razume pomen rednih servisnih intervalov. Svetujemo vsakoletni pregled stroja, ki ga opravi serviser, ki najde morebitne napake, stroj pa tudi temeljito očisti in zamenja zračne filtre in olje. Pravilno vzdrževanje podaljša življenjsko dobo za 100 odstotkov!«

honda3.jpg

To potrjujejo tudi izkušnje Hondinih serviserjev. Eden izmed njih, Marjan Mlakar, se je med predsezonskim pregledom vrtne kosilnice spomnil nekaterih izjemnih primerov pravilnega vzdrževanja: »Nekoč smo imeli na servisu 30 let staro Hondino vrtno kosilnico, za katero je bilo vsa leta zares lepo poskrbljeno. Zdaj pa je tukaj vodna črpalka, ki je bila narejena leta 1977, potreben pa je bil le manjši poseg. Seveda je šlo že takrat za kakovostno izdelane stroje, ki so tako kot današnji brez težav svojemu namenu služili deset let in več, ob pravi skrbi pa smo priče tudi takšnim ekstremom.«