Leta 1990 je Ivan Sečen kot avtoprevoznik še zadnjič parkiral svoj tovornjak in v domači garaži odprl servis in trgovino za vrtne kosilnice, motorne kose, žage ter podobno orodje. Prva leta so bila zahtevna, se spominja gospod Sečen, ki danes ne dela več sam, saj mu pomaga skoraj vsa družina. »Najprej se je vse dogajalo v garaži, potem smo najeli še eno delavnico v Brežicah. Začel sem sam, potem sva bila dva, potem trije, štirje in sedaj nas je sedem. Prostori so postajali pretesni in pred sedmimi leti smo se preselili na novo lokacijo, kjer smo ponudbo celo malo zmanjšali.«

Zmanjšanje ponudbe ob izjemnem večanju prostorov se zdi nenavadno, vendar je bila odločitev za to zelo premišljena: »Naučili smo se, da je bolj pametno zastopati nekaj blagovnih znamk in biti glede tistih strojev popolnoma prepričan, pa tudi manj težav imamo s kakovostnimi napravami. Manj je reklamacij in popravil, kadar pa se naroča rezervne dele, se natančno ve, kaj potrebujemo in kdaj to dobimo.«

Prodaja v trgovini je drugačna od tiste v trgovskem centru

Med pogovorom z zaposlenimi je postalo jasno, da pri TMS Brežice veliko stavijo na dober odnos s strankami. Svoje znanje nenehno nadgrajujejo z obiski strokovnih seminarjev in sejmov, spomladi priredijo dan odprtih vrat, pazijo pa tudi na to, da strankam res svetuje tisti, ki se na to najbolj spozna. Nekdo iz trgovine je specializiran za motorne žage, drugi za vrtne kosilnice in kose, ostali za druge izdelke. Med pogovorom s stranko jim ni težko priznati, da česa ne vedo, in takrat na pomoč pokličejo sodelavca, ki se na določeno področje najbolj spozna.

»Ker nismo trgovski center, tudi prodajati ne moremo na tak način,« pojasni Melita Vučajnk in razloži njihov pogled na prodajo: »Za stranko si vzamemo čas in iščemo res najbolj primerne stroje glede na določene zahteve in možnosti. Prodajane stroje poznamo do potankosti, zato stranka pri nas najde odgovore na vsa vprašanja. Tudi po prodaji razložimo osnove upravljanja stroja in skupaj pregledamo nekatere pomembnejše elemente. Morda se sliši malo nenavadno, vendar po nakupu nekega stroja stranke praktično izginejo. Enkrat na leto pridejo tisti bolj ozaveščeni na reden servis, nekateri pa doma sami zamenjajo olje in vžigalne svečke – tistih res nikoli ne vidimo. Stranke vedo, da prodajamo profesionalno, zato tudi ob kakšni tovarniški napaki ohranimo dobre odnose. Če se stranka vrne, smo je vedno veseli, a vendar vseeno drži, da mnogih ne vidimo več, kar razumemo kot potrdilo za naše delo in prodajane izdelke.«

Za Hondo se odločijo izkušeni

V TMS Brežice prodajajo celoten Hondin program. Prodajalci zaupajo dejstvu, da so kupci Hondinih strojev morda nekoliko drugačni kot tisti, ki se odločijo za konkurenco: »Tisti, ki izberejo hondo, dobro vedo, kaj želijo. Pri vrtnih kosilnicah gre pač za zmogljive naprave, ki pa so predvsem izjemno zanesljive. Čeprav ne predstavljajo največjega deleža v naši trgovini, se Hondine vrtne kosilnice zelo lepo prodajajo. Po naših izkušnjah kosilnice zelo lepo pobirajo travo, dobro jo tudi zmulčajo, kolesa kosilnice, nož in ohišje pa so zgrajeni tako, da se trava ne nabira v režah, delo je zato hitro in nemoteno.

 

Glede motornih kos pa so kupci včasih pravi posebneži. Tihi in lahki štiritaktni motorji so brez konkurence tudi, ko govorimo o emisijah v izpušnih plinih. Honda je kljub tem lastnostnim ohranila izjemen izkoristek moči in majhnih mer motorja ne dosega s kompromisi, kar se tiče moči. Med kupci se včasih zato najdejo taki, ki so zaskrbljeni zaradi hrupa, ki ga povzročajo drugi motorji, nekateri pa dajejo velik poudarek tudi na majhno onesnaževanje Hondinih motorjev.«

Prisotni po vsej Sloveniji

Spletna stran podjetja TMS Brežice je menda pravi uspeh. Preden so se predstavili na svetovnem spletu, so bili znani predvsem v regiji, zdaj pa dobivajo naročila iz vse Slovenije. Na spletu si kupci ogledajo ponudbo in kadar vedo, kaj želijo, preprosto pokličejo in si s pošto na dom naročijo želeni izdelek. »Včasih je kar nenavadno, ko pošiljamo kosilnice in druge naprave na druge konce Slovenije, saj vemo, da imajo tam tudi svoje trgovine. Tako včasih tudi vprašamo, kako to, da so se odločili za nas, in po navadi nas razveselijo, ko nam povedo, da smo jim mi najbolje svetovali,« razlaga Melita Vučajnk.

Prednost prodaje v manjših krajih je tudi to, da se z marsikatero stranko poznajo, tako da včasih preverijo, kako so kupci zadovoljni z izdelki, je razložil Ivan Sečen: »Na srečo kupci zaradi popravil na servis ne prihajajo, zato jih včasih kar sami povprašamo, če se kje srečamo. Veseli smo, ko izvemo, da so stranke zadovoljne, in spoznali smo, da je en zadovoljen kupec vreden več kot vsak oglas. Velikokrat se pri nas oglasi kakšna stranka, ki pove, da so nas priporočili sosedje ali znanci, kar je za nas edino pravo potrdilo našega dela. Smo le družinsko podjetje in takšna pohvala je največja nagrada.«

Za prihodnost je poskrbljeno

Ivan Sečen opisuje razvoj svojega podjetja in očitno je, da gre za tesno povezano skupino zaposlenih. Ne glede na to, ali gospod Sečen govori o svojih vnukih ali o podjetju, je v njegovih besedah enak ponos. Iz tesne garaže so zaposleni s sorodstvenimi in prijateljskimi vezmi ter znanjem podjetje ponesli v sodobne prostore in ga profesionalno predstavili v slovenskem prostoru. Ob vprašanju, kako bo s prihodnostjo, se gospod Ivan nasmehne in besedo prepusti hčerki Meliti: »Štirinajstletni sin se je vpisal na tehnično šolo, tako da glede kadra kaže dobro. Vsi pa se tudi počasi začenjamo veseliti dne, ko bo Hrvaška vstopila v Evropsko unijo in se nam bo odprl čisto nov trg.« Prihodnost je za Hondin salon v Brežicah torej zagotovljena.