Na razpis se je prijavilo 18 slovenskih občin in 11 slovenskih podjetij, izmed katerih je strokovna tričlanska komisija v soboto, 3. decembra 2011, na slavnostni podelitvi ob dnevu čebelarskega turizma na Brdu pri Lukovici razglasila najboljše. Čebelam najbolj prijazna podjetja so Medium Žirovnica, Medex in Belinka, najbolj prijazna občina pa Žirovnica.

Ekološka osveščenost z geslom Zeleno je modro

Biti blizu naravi, ohranjati tisto, od česar je odvisna naša skupna usoda, je pomembno vodilo, ki zaznamuje Belinkin odnos do narave že vrsto let. Ob dejstvu, da so čebele v našem prostoru in širše ogrožene, ter zavedanju, kako pomembna so ta majhna bitja za ohranjanje življenjskega cikla narave, je Belinka svoja dolgoletna okoljska prizadevanja usmerila še na področje zaščite čebel.

Sodelovanje med ČZS in Belinko se je začelo pred tremi leti

Na tej poti je Belinka spoznala odličnega partnerja - Čebelarsko zvezo Slovenije, ki si srčno prizadeva za ohranjanje slovenske kranjske čebele. Belinkina prizadevanja zajemajo predvsem izobraževanje splošne javnosti, zlasti otrok. Osrednji skupni dogodek v lanskem letu je bil forum Apimedica&Apiquality, v okviru katerega je ČZS v Sloveniji gostila največje strokovnjake s področja apiterapije in čebelarstva z vsega sveta. V okviru foruma je pod pokroviteljstvom Belinke potekal naravoslovni dan za učence zadnje triade, na katerem se je v veliki kupoli razstavišča gnetlo več kot 1100 učencev iz 25 slovenskih osnovnih šol.

belinka_cebelinka.jpg

Portal www.cebelinka.si - skrb za okolje se začne pri najmlajših

V podjetju so se najprej posvetili najmlajšim. Ustvarili so spletni portal za otroke, ki jih s pomočjo simpatične čebelice Čebelinke in z domišljenimi interaktivnimi vsebinami uči o tem, kako skrbeti za čebelam in nenazadnje tudi ljudem prijazno okolje. Igrice, kvizi, čebelja enciklopedija in druge zanimive vsebine prinašajo otrokom marsikatero zanimivost v zvezi s čebelami. S projektom »Čebelica« kot sodelovanje s ČZS ljubkovalno kličejo v podjetju, se identificirajo tudi zaposleni.

Nagradni natečaj za otroke: Za pusta hrusta postani čebelica!

Del programa za najmlajše so tudi natečaji in dogodki. V marcu je Belinka na spletnem mestu www.cebelinka.si izvedla nagradni natečaj Za pusta hrusta postani čebelica! V natečaju je lahko sodeloval vsak, ki si je oblekel kostum čebelice in se fotografiral, fotografijo pa naložil na čebelinkini spletni strani. V natečaju je sodelovalo več kot 250 fotografij z vse Slovenije, zmagovalna fotografija pa je bila nagrajena z vikend paketom na čebelarskem turizmu. Drugouvrščene na natečaju, vrtec Sonček iz Sv. Jurija ob Ščavnici, je za nagrado obiskala Čebelinka in z njimi preživela dopoldne.

Belinka nagradila izdelovalce maket slovenskih čebelnjakov

Belinka, ki je v slovenski javnosti že desetletja znana kot ljubitelj lesa in kot proizvajalec kakovostnih premazov za njegovo zaščito, si prizadeva graditi zavest o lepoti lesa in poudarja pomen lesa kot gradbenega materiala. Tako Belinka med drugim že desetletja sodeluje s slovenskimi lesarji oziroma bolje rečeno s slovenskimi prihodnjimi lesarji – dijaki srednjih lesarskih šol. V šolskem letu 2010/2011 je Belinka za vse slovenske srednje lesarske šole pripravila nagradni natečaj, v katerem so dijaki izdelovali makete slovenskih čebelnjakov. Na natečaj je bilo prijavljenih 27 maket čebelnjakov iz srednjih lesarskih šol Ljubljana, Maribor, Nova Gorica, Postojna, Slovenj Gradec, Kočevje in Škofja Loka.

belinka_akcija.jpg

Belinkin travnik – skrb za »čebeljo pašo«

Poleg vseh naštetih aktivnosti je Belinka letos poleti poskrbela še za »Belinkin travnik«. Na Belinkini lokaciji je v poletnem času kar nekaj travnikov s poljskim cvetjem, polnim čebel. »Ker se zavedamo, kako koristne in pomembne so majhne čebelice za ta naš veliki svet, smo se odločili, da del travnika, kjer je največ cvetov, ne pokosimo, ampak pustimo čebelam, da bodo lahko pobirale med,« je povedala Živa Švagelj, direktorica Strateškega marketinga in odnosov z javnostmi v Belinki.

Tudi Belinkina korporativna komunikacijska akcija usmerjena k čebelam

Podjetje tudi v komunikaciji do svojih poslovnih partnerjev spodbuja odgovoren odnos do okolja in zavedanje o pomenu čebel. V tem smislu že tri leta zapored svoje novoletne tiskovine in poslovna darila zaznamuje s tematiko čebel, čebelnjakov oz. medu. V letu 2010 je bil osrednji element komunikacijske akcije čebela. Čebele imajo močno razvit kolektivni duh in sofisticirano komunikacijo, zato čebelja družina deluje kot izjemno usklajena celota. Njen osrednji član pa je matica, ki je pojem spoštovanja in lojalnosti.

Osrednji motiv in sporočilo novoletne komunikacijske akcije za leto 2011 je bil čebelnjak, kot simbol skladnega delovanja in urejenosti. »Čebelji svet je svet naravnih zakonov in urejenosti, kjer ima vsak košček skrbno dodeljeno mesto. Vsak košček je eden izmed gradnikov usklajene celote. Od čebel se torej lahko učimo spoštovanja in skrbnosti,« je razložila Živa Švagelj.

Med, kot tisto najboljše, kar ponuja narava, so v Belinki združili z njihovimi že siceršnjimi okoljskimi sporočili in nastala je kolekcija »medeni spa« ali »medeno razvajanje«. Slogan komunikacijske akcije za leto 2012 je »Zasluženo razvajeno 2012. Medeni trenutki. Meseci. Leto.«, s katerim svojim partnerjem sporočajo in želijo, da si v težkih razmerah, ki vladajo v poslu in svetu, znajo vzeti čas zase, za lastno razvajanje in sprostitev.