Podjetje Novomat, d.o.o., Avto steklo center ima poslovalnici v Ljubljani in Mariboru. Je slovensko podjetje, ki se s popravilom vetrobranskih stekel in tudi zamenjavo bolj poškodovanih stekel ukvarja že 27 let. Kot je povedal vodja ljubljanske poslovalnice Sergej Kante, je njihovo podjetje Novomat vodilno na področju popravil in zamenjav avtomobilskih vetrobranskih stekel v Sloveniji. Poleg poslovnih enot imajo tudi mobilno enoto, s katero lahko delujejo po vsej državi.

Popravilo stekla

Vodja ljubljanske poslovalnice podjetja Novomat Sergej Kante poudarja, da je odločitev o popravilu stekla ali zamenjavi odvisna od velikosti poškodbe. »Razpoke, manjše od 2,5 centimetra, do velikosti kovanca za 2 evra, je mogoče dobro popraviti. Zelo pomembno je, da v razpoki ni vlage ali umazanije. Zato svetujem vašim bralcem, da v primeru poškodbe sprednjega stekla to takoj zaščitijo s posebno nalepko ali selotejpom. Ko stranka pride na servis, pa se odločimo, kaj storiti. Če je mogoče popravilo, je to končano v dobri uri. Če je poškodba večja ali če je v vidnem polju, kjer ni dovoljeno popravljanje, moramo zamenjati steklo,« je povedal Sergej Kante.

Obstajata dva načina popravila vetrobranskega stekla. Poglejmo najprej primer, ko je zgornja plast stekla tako poškodovana, da je razpoka odprta. S posebnim aparatom stisnejo pod tlakom v razpoko posebno smolo. Razpoka postane nevidna, prvi pogoj za to pa je, da je čista. Nato vse skupaj pod UV-svetlobo sušijo še pol ure, zgladijo steklo in popravilo je končano. Garancija za popravilo je deset let, Kante pa pravi, da imajo zelo visok odstotek uspešnosti. Če razpoka ni čista, jo skušajo čim bolj očistiti, kar pa uspe ali ne uspe popolnoma; v takem primeru se po popravilu taka razpoka delno pozna na steklu.

Druga vrsta poškodb je globinska, ko je prizadeta spodnja plast stekla. V tem primeru zvrtajo manjšo luknjico oziroma kanal, da dosežejo poškodovani del, in potem skozi tega vbrizgajo posebno smolo in zaprejo poškodbo. Nato jo spet posušijo pod UV-svetlobo in zgladijo.

menjavaoknaavto.jpg

Zamenjava stekla

Poglejmo v nekaj besedah še zamenjavo stekla, ki mora biti zares natančno izvedena. Če je steklo nestrokovno nameščeno, lahko ob morebitnem trku izpade, posledično lahko nastanejo na vsej karoseriji večje poškodbe, prav tako lahko izpadanje stekla zmanjša učinek delovanja zračnih blazin.
Vetrobranska stekla v novejših vozilih so v glavnem lepljena, včasih pa so bila samo vstavljena na gumo. Pri zamenjavi je pomembno, da je monter izkušen in pozna različne tipe vozil. Najprej odstranijo plastiko, da pridejo do roba stekla, potem se odločijo za sistem odstranjevanja. Z žico, kar se praviloma uporablja v večjih vozilih, ali s posebnim U- ali L-nožem, s katerim monter odreže lepilo, ki povezuje steklo in karoserijo. Nato z ročaji steklo dvignejo in odstranijo. Odstranijo tudi vinjete, z njihovim računom pa lahko lastnik vozila na Darsu dobi novo vinjeto, podoben sistem velja tudi za avstrijske vinjete.

Nato očistijo stik, kjer je bilo steklo zalepljeno. Ta mora biti povsem čist, treba pa je sanirati tudi morebitne poškodbe zaradi rje in jih premazati s posebno podlago za lepilo. Rob novega stekla najprej pripravijo s posebnim aktivatorjem in nato nanesejo lepilo. Gre za zelo natančno delo, kajti že majhna nepazljivost lahko povzroči poznejše zamakanje. Nato dva delavca primeta steklo in ga vstavita, zalepita in zaščitita z distančniki. Po tem mora vozilo stati eno uro, da se lepilo posuši. V tem času namestijo nazaj brisalnike in preostale elemente, ki jih je bilo treba odstraniti.

Cena popravila

Vsa druga stekla, zadnja, stranska in panoramska, so kaljena, kar pomeni, da se ob poškodbi razletijo. Zato jih ni mogoče popraviti in je nujna zamenjava. Prednost servisa Novomat je tudi velika zaloga stekel za različne tipe vozil. Že v prejšnji številki priloge Moj dom smo priporočali zavarovanje avtomobilskih stekel, kar je mogoče tudi ob navadnem zavarovanju avtomobila. To je še kako pomembno ob večji poškodbi, ko je potrebna zamenjava celega stekla. Če pa se pravočasno odločite za popravilo poškodovanega stekla, vas bo popravilo stalo okoli 60 evrov, kar je le nekaj evrov več, kot bi plačali za dodatno zavarovanje stekla po kombinaciji E (steklo).

V podjetju Novomat imajo na zalogi originalna stekla za posamezne tipe vozil, prav tako imajo tudi veliko kopij originalov, ki so zaradi ugodnega razmerja med ceno in kakovostjo posebno primerna za starejša vozila.

razlicnaavtookna.jpg

Specialna stekla

Na tem mestu omenimo še nekatere specifične karakteristike stekel, ki nam jih je predstavil Sergej Kante. Gre za posebna stekla s povečano toplotno zaščito, stekla s povečano protihrupno zaščito in nekatere druge značilnosti.

Zaradi vse večje površine stekel v vozilih toplota v vozilu narašča. S steklom s povečano toplotno zaščito dosežemo, da se notranjost vozila manj segreje. Pri navadnem steklu se lahko pri temperaturi 27 stopinj Celzija notranjost vozila že v 15 minutah segreje do 58 stopinj. Vozilo s toplotnozaščitnim steklom se ohladi 25 odstotkov hitreje kot pri standardni zasteklitvi, temperature v vozilu so nižje, posledično se poveča udobje, podaljšuje se trajnost materialov v vozilu, ob tem se zmanjša delovanje klimatske naprave za približno 25 odstotkov.
Zelo pomembna je tudi zaščita pred UV-sevanjem. Termično steklo ima med plastema posebno folijo, ki absorbira sončno energijo, še preden doseže notranjost vozila, in žarkov ne prepušča v vozilo. Novejša boljša vozila že imajo taka vgrajena stekla, ob morebitni zamenjavi pa morate biti pozorni na to podrobnost.

Z novo tehnologijo izdelave stekel dosežejo tudi večjo zvočno zaščito. Tega številni lastniki vozil ne poznajo, čeprav imajo vgrajena ta stekla. Ob morebitni zamenjavi pa se lahko zgodi, da jim serviser ne bo vgradil enakovrednega stekla. Akustično steklo zmanjša hrup za do 10 decibelov, ta zasteklitev pa je bila razvita tudi zato, da poleg zunanjega hrupa zmanjšuje hrup, ki ga ustvarjata veter in motor.

Ob tem moramo spregovoriti tudi o čistosti stekel in njihovem pomenu za varno vožnjo. »S posebnim polimernim premazom Aqua mat control dosežemo, da pri hitrosti, večji kot 50 km/h, voda enostavno odteče z vetrobranskega stekla, ob tem se pri hudih nalivih zmanjša potreba po vklopu brisalnikov, predvsem pa je celotna vidljivost bistveno boljša,« priporoča Kante in dodaja, da imajo v njihovem servisu Novomat, s podružnico v Ljubljani in Mariboru, odgovore na vsa vprašanja in rešitve za vse težave, povezane z avtomobilskimi stekli.

Več na: www.novomat.si